
U svakodnevnom govoru za automobilske osvježivače zraka uglavnom koristimo sintagmu “mirisni borić.” Pa da, pomislit ćete, to je zato što svi dolaze u takvom obliku – i pogriješiti. Prvi se specijalizirani automobilski miris uistinu pojavio u Sjedinjenim Državama još davne 1951., u prepoznatljivom dizajnu nalik na crnogorično stablo.
No, taj je dizajn zaštićen i smije ga koristiti samo jedna tvrtka, ona koja ga je izmislila. Ovisno o tržištu, proizvod se zove Little Trees, Arbre Magique ili – u našem podneblju - Wunder-Baum. To što smo skloni sve mirise nazivati mirisnim borićima pokazatelj je koliko je ovaj izvorni brend i danas dominantan na tržištu.
Zasluga je to prvenstveno Juliusa Sämanna, kemičara rođenog 1911. u Njemačkoj, koji je kasnije emigrirao u Sjevernu Ameriku. Godinama se bavio istraživanjem u kanadskim šumama, izvlačeći esencijalna ulja iz veličanstvenih crnogoričnih stabala. Stjecajem okolnosti, upoznao je jednog mljekara koji mu se požalio na nesnosan smrad pokvarenog mlijeka, kakvo je često prevozio u svom kamionu.
Sämann mu je odlučio pomoći, te je nakon eksperimentiranja s raznim formulama shvatio da su upravo ona crnogorična ulja najbolje rješenje kako suzbiti neželjene mirise u mljekarovu kamionu. To mu je potom dalo ideju i za dizajn samog proizvoda, toliko prepoznatljiv da je 2004. izložen u muzeju dizajna u Londonu.
S vremenom, stigla su razna pakiranja (bočice, limenke, Clip) i mirisi, danas ih je u ponudi čak dvadesetak, a najpopularniji je onaj žuti, s aromom vanilije, koji čini čak četvrtinu prodaje. Tvrtka je i danas u vlasništvu obitelji, a vodi je Juliusov unuk, osiguravajući da je vodstvu i dalje stalo do tradicije i kvalitete, a ne samo do profita.
Zastupnik za Hrvatsku je ROX
S ekskluzivom kod nas, ali i u BiH i Srbiji, tvrtka ROX osigurava Wunder-Baumu i regionalni status najprodavanijeg auto osvježivača.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s ROX Hrvatska.
Na Auto klub se možete pretplatiti OVDJE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....