Kada su izmjere nakon prolaska zahtjevne, 135 kilometara dugačke rute preko Žumberka pokazale da postoje tri para s potrošnjom od 5,5 litara, pomislili smo da će o pobjedniku ponovno odlučivati brzina prolaska finalne rute, kao što je to bio slučaj čak tri puta u posljednjih pet godina.
Slegli smo ramenima i već počeli uspoređivati vremena u decilitar izjednačenih konkurenata. No, zatim je došlo do preokreta - putno računalo natjecateljske Opel Corse 1.2 kojom su upravljali Jakov i Terezija Semenski pokazao je potrošnju od 5,2 litre, a supružnici iz Zagreba mogli su početi slaviti. Tim više jer ovako uvjerljivu prednost nije imao nitko u dosadašnjih sedam izdanja akcije.
- Trudili smo se voziti što brže na što manjem broju okretaja, a imali smo i sreće jer nismo zalutali ili pogađali crvena svjetla na semaforu. Osim toga, mislim da je presudilo što smo bili opušteniji nego u prijašnjim rundama, a to se moralo odraziti i na potrošnju, rekao je gotovo u dahu presretni 27-godišnji Jakov, pohvalivši pritom i suprugu Tereziju (27) za pomoć pri navigaciji.
Nažalost po neke druge natjecatelje, jedna tradicija ipak je nastavljena - glavni favoriti uoči finala ponovno nisu uspjeli osvojiti glavnu nagradu. Ove godine tu su nesretnu ulogu preuzeli supružnici Ivica i Silvija Talan iz Ludbrega te Vedren i Jelena Pogorilić iz Rovinja.
- Ovo je drugi put da sudjelujemo u Eco Challengeu, no ponovno nam nije uspjelo osvojiti glavnu nagradu. Kada je 2007. cilj bio u Čakovcu bili smo drugi, a sada smo treći. I onda je glavna nagrada bila Corsa pa sad već mislimo da nam nije suđena. No, to ne znači da se nećemo prijaviti ponovno, naravno, ako ponudite drugi nagradni auto, kroz šalu je dodao Vedran Pogorilić i spremno čestitao pobjedničkom paru Semenski.
Bila je ovo prije svega dobra zabava i prilika za druženje, a prijaviti se moramo ponovno. Kako se kaže, treća sreća – dodala je njegova supruga Jelena.
Iako im je nakon proglešenja pobjednika splasnulo raspoloženje i ostali natjecatelji su sportski čestitali pobjednicima. A kako bi barem malo lakše podnijeli gubitak atraktivne Opel Corse Color Edition, upravo onakve s kakvom su se zbižili na putu do finala, za njih smo osigurali jednogodišnje pretplate na Auto klub.
A što je tome prethodilo? Krv, znoj i suze, ako se pita naše natjecatelje. Moramo se pohvaliti da smo osmislili gadnu rutu, s nekoliko uzbrdica na kojima bi odustali i najbolji biciklisti na Tour de’Franceu. Osim toga, asfalt je uglavnom bio razrovan, a uz sve to, trebalo se orijentirati u području toliko odsjećenom od civilizacije da nije bilo ni signala za mobitel, a koliko je to bilo zahtjevno svjedoči i putešestvija naših gostiju – glumice Mile Elegović i vozačkog majstora Juraja Šebalja – koji su na pola rute zalutali i potom jedva pronašli put.
Zapravo, koliko je finalna ruta bila zahtjevna najbolje pokazuje prolazno vrijeme. Iako su trebali prijeći 135 km, nikome to nije pošlo za manje od tri sata i 11 minuta...
Ukratko, svaka potrošnja ispod šest litara na ovoj ruti je spektakulatan rezultat pa zadovoljni mogu biti i u Opelu, makar se na prvu čini da su natjecatelji bili raspoloženiji u četvrtfinalu, kad su trošili svega 4,3 litre...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....