Rat u srednjoj klasi još dugo će se voditi dizelskim oružjem, ali svoje mjesto pod suncem već počinju tražiti i hibridi. Igru je na našem tržištu već započeo Mercedes C, a uskoro će mu se pridružiti BMW 3, VW Passat i Infiniti Q50. Dobar razlog da isprobamo u čemu će uživati svi skloni sportskim limuzinama, ali otvoreni novim tehnologijama. Prvi i važan adut je upečatljiv izgled, koji daje naslutiti profinjen sportski karakter koji se provlači cijelom linijom. Hibridni Q50, naime, serijski dolazi sa 19-colnim naplacima te sportskim ovjesom i odbojnicima, a ništa manje dojmljiva nije ni unutrašnjost u kojoj se sjedi relativno nisko, s vozačkim okruženjem kao u zrakoplovu.
Pri pogledu na multimedijski zaslon, podatnu kožu te savršen hi-fi uređaj Premium Bose sa 14 zvučnika, uz pravo bogatstvo ostale opreme, obični smrtnik može samo ostati bez riječi! Tu su i automatsko držanje vozne trake i kočenje, radarski upravljan tempomat i mali milijun ostalih tehnoloških sitnica, pa će na najviše standarde naviknuti cjepidlake prigovarati tek zbog izvedbi pojedinih prekidača i glavnog ključa, viđenih u majčinskim Nissanima.
Hibridna verzija kombinira 3,5-litreni atmosferski V6 benzinac (306 KS) s elektromotorom i litij-ionskim baterijama. Rad je usklađen do savršenstva. U laganom režimu i gmizanju gradom aktivna je samo struja, a pri većem opterećenju posve neosjetno proradi benzinac i zajedno s uglađenom 7-stupanjskom automatikom sa dvije spojke brutalno snažno grabi prema krajnjih 250 km/h. Do stotke stiže za samo 5,1 sekundi, a uz potmulu grmljavinu V6 motora brzine i preko 200 km/h nabire lakoćom, kao da je tek krenuo! Snaga od 364 KS, ogroman moment od 564 Nm i munjevit odziv na gas svako pretjecanje čine sigurnim i opuštenim, unatoč masi od gotovo dvije tone.
Realna potrošnja od oko 10 litara pritom je skroman trošak za sva zadovoljstva koja Q50 pruža, tim više što osjećaj vozačkog auta pruža i mali, sportski izravan upravljač drive-by-wireom povezan s kotačima. Isključi li se, međutim, ESP, vožnja sa 364 KS na stražnjim kotačima postaje doslovce ruski rulet i zabava samo za istinske majstore upravljača, jer tad čak i svako jače ubrzanje ostavlja potpis na asfaltu i uzvrpolji stražnji dio tražeći ispravljanje upravljačem. Srećom, nudit će se i smirenija izvedba s pogonom 4x4. Baterije se, naravno, pune i regenerativnim kočenjem, pa ukupna autonomija iznosi više od 1000 km. U svakom slučaju, ova zanimljiva alternativa za dobrostojeće kupce koji ne žele biti dosadni, u domaće salone stiže tijekom ove godine kada će biti formirana i cijena.
Q50 HYBRID
TEHNIČKI PODACI
Motor hibridni (benzinski V6 + električni)
Obujam 3498 ccm
Ukupna snaga 268 kW (364 KS) pri 6800/min
Moment 546 Nm pri 5000/min
Pogon stražnji
Mjenjač automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije 479 x 183 x 144 cm
Osovinski razmak 285 cm
Prtljažnik 400 litara
Masa 1935 kg
Brzina 250 km/h
0-100 km/h 5,1 sekunda
Potrošnja 6,2 l/100 km
Ispuh CO2 144 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....