Kompaktni Q30 na tržište dolazi na krilima globalne ofenzive, koja je Infinitiju u prvih devet mjeseci ove godine s gotovo 155 tisuća prodanih vozila priskrbila porast prodaje od 16 posto. Veći dio te brojke, doduše, i dalje otpada na američko tržište, no rekordna je prodaja zabilježena i u Kini, Africi, Australiji, Bliskom Istoku, Europi… I sve je to postignuto bez kompakta u gami, pa je sad, kad ga konačno imaju, optimizam su redovima Nissanove luksuzne marke zapravo sasvim logičan.
Temelje cijeloj priči udarila je suradnja s Mercedesom, s čijom A-klasom Q30 dijeli dio tehnike, ali je od nje nešto duži, širi i viši. No, zahvaljujući dizajnu, koji posebno atraktivno izgleda uživo, kao i činjenici da je on nešto više odmaknut od zemlje u odnosu na konkurenciju (u Infinitiju tvrde da je pozicioniran na pola puta prema crossoveru), Q30 će itekako imati što za ponuditi kupcima koji traže osvježenje u ovom segmentu.
Da stvar bude bolja, podjednako uvjerljivo kao i izvana, novi Infiniti nastupa i u putničkoj kabini. Funkcija pritom, doduše, u stražnjem dijeli ustupa prednost formi, pa specifično odrezana krovna linija guta dio prostora za glavu putnika na stražnjoj klupi. Jer baš za upravljačem do punog izražaja dolaze neki od Infinitijevih najjačih aduta, poput vrhunskih materijala i kvalitete izrade te bogate opremljenosti i unutrašnjeg dizajna, koji se zanimljivošću može mjeriti i s vanjskim. Sjedala su vrlo mesnata i udobna, a izolacija je vrlo uvjerljiva, pri čemu vrata djeluju izuzetno masivno i ulijevaju povjerenje.
Čistunci će možda zamjeriti tvrdu plastiku na dnu armature, ali ona je doista prisutna samo u tragovima, pa bi realno veći problem Infinitiju mogli predstavljati dijelovi preuzeti iz Mercedesa. A njih ima dosta, pa Q30 s A-klasom dijeli cijeli modul klima-uređaja, središnji zaslon instrumentne ploče, lijevu ručicu za brisače (desne nema), ključ i kontakt bravu, polugu za otpuštanje parkirne kočnice, karakteristično podešavanje sjedala tipkama na vratima…
U Lisabonu i okolici mi smo imali prilike isprobati obje dizelske verzije koje će se moći dobiti u Q30. Osnovna 1,5-litrena, sa 109 KS u kombinaciji s ručnim mjenjačem, tipičan je ulazni agregat, dostatan za svakodnevne potrebe i potencijalno vrlo štedljiv: nama je trošio oko 5,5 litara. No, s više putnika i prtljage, odnosno pod većim opterećenjem, počinje gubiti dah, pa je u tom slučaju bolji izbor kapacitetniji 2,1-litreni motor sa 170 KS. Uz osjetno više snage i momenta u vožnji pruža znatno dinamičniji osjećaj, što posebno do izražaja dolazi uz pogon na sva četiri kotača (na stražnju osovinu po potrebi ide do 50 posto momenta), a zanimljivo je da i on može biti gotovo jednako štedljiv (nama je trošio 5,8 litara).
Mjenjač sa dvije spojke radi vrlo uglađeno i u automatskom i u ručnom modu rada, što u kombinaciji s motorom, gotovo nečujnim do 3000 okretaja, daje vrlo ugodno okruženje za duge vožnje. Q30, posebno ovakav, ne zazire ni od zavoja, no dojam je da njegovom multilinku malo više pristaju pravci i dugi zavoji no brze izmjene smjera. Tko je više orijentiran potonjima, neka odabere turbobenzinac u od 211 KS i verziju Sport, kod koje udaljenost od tla iznosi 19, a ne 21 centimetar... Osim njega, u ponudi će biti još i 1,6-litreni benzinski motori od 122 odnosno 156 KS.
U Hrvatskoj Q30 očekujemo početkom sljedeće godine, a premda cijene i specifikacije za naše tržište još nisu definirane, za očekivati je da bi ulazni model mogao startati na nekih 200-tinjak tisuća kuna...
2.2D AWD
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 2143 ccm
Snaga 125 kW/170 KS pri 3400-4000/min
Moment 350 Nm pri 1400-3400/min
Pogon na sve kotače
Mjenjač automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije 442,5 x 180,5 x 149,5 cm
Osovinski razmak 270 cm
Masa 1598 kg
Prtljažnik 368/1223 litre
Brzina 215 km/h
0-100 km/h 8,3 sekunde
Potrošnja 5,1 l/100 km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.6 (122 KS), 1.6 (156 KS), 2.0 (211 KS)
Dizelski 1.5d (109 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....