1.2 VTi FEEL

TEST CITROËN C4 CACTUSU ulozi ljubimca ili negativca

Cactus vozi na prilagođenoj platformi standardnog C4, od kojeg je kraći 17, uži šest i niži jedan cm.

Duga je povijest Citroënove kreativnosti, koja je modelima poput 2CV (Spaček) i DS (Žaba) donijela kultna mjesta u automobilskoj povijesti. Hoće li to uspjeti i Cactusu, crossoveru koji dijeli gotovo dvije trećine komponenti sa standardnim C4, tek će se vidjeti, ali nema dvojbi da ovako otkačeno dizajniran također ulazi u red modela o kojem će se pričati.

Na cesti je prvoklasni lovac na poglede, a baš kao i Nissan Juke beskompromisno je dizajniran u stilu: ili me jako voliš ili me skroz ne voliš! Izgleda avanturistički, a s crnim naplacima kao da mu još samo nedostaju reflektori na krovu pa da može krenuti na pustinjski reli. Pozornost privlači i neuobičajeni bočni dio, s vratima obloženim termoplastičnim poliuretanom ispod kojeg se nalazi 15 međusobno povezanih jastučića ispunjenih kapsulama zraka, kao zaštita od oštećenja pri lakšim kontaktima na parkiralištima.

I jesu! A na njih ne samo da smo prislonili prste, nego smo na testni Cactus prislonili drugi auto i uvjerili se da doista obavljaju zaštitničku funkciju, ne dopuštajući ulegnuća lima.

KRAĆI, UŽI, PA ČAK I NIŽI OD C4

Jednostavniju izvedbu karakterizira i nedostatak okretomjera, mehanizma podešavanja upravljača po dubini, start/stop uređaja (isporučiv jedino uz automatski mjenjač i slabiji dizelski motor), a unutrašnjost je očišćena i od brojnih prekidača, zamijenjenih dodirnim funkcijama na središnjem info zaslonu, s tek nekima od njih udvojenim na upravljaču (osnovne funkcije radija, bluetootha i limitatora brzine).

Za inventivan ugođaj unutrašnjosti, čija sasvim pristojna prostranost odgovara onoj u C4, zaslužni su i mekani kožni remeni prošiveni koncem umjesto klasičnih ručica za zatvaranje vrata te zatvoreni suvozački pretinac, čija izvedba također podsjeća na fini kovčežić iz modnih kolekcija. Zbog njegovog visokog položaja suvozački zračni jastuk premješten je u strop iznad vjetrobrana, a otvori ventilacije nisu simetrično raspoređeni. Suvozač se hladi ili grije uvećanim otvorom na središnjoj konzoli, zakrenutim prema njemu...

S karoserijom čistih osnovnih linija, ali povišenih bokova i kratkih prevjesa Cactus izgleda većim od C4, ali zapravo je nešto kraći i uži, pa čak i nijansu niži. Ne sjedi se visoko, a više je razloga što je dojam za upravljačem ugodan i opuštajući. Dio njih uvjetuje zaštitnička forma karoserije s visokim bokovima, manjim prozorima i jasnim pogledom na ravan poklopac motora, ali svoje nosi i smirujuća arhitektura unutrašnjosti. Definirana je udobnim i širokim prednjim sjedalima koja dobro drže i čiji oblik podsjeća na manji kućni naslonjač (u verzijama s automatskim mjenjačem dolazi spajajući umetak između sjedala koja tad podsjećaju na kauč) te nisko postavljenom i jednostavnom armaturom koja vizualno proširuje unutrašnjost.

BEZ NAGINJANJA KAROSERIJE

Dijeta je razlog i za to što nema ozbiljnijeg prigovora čak ni na osnovni, trocilindarski 1,2-litreni atmosferski benzinac (82 KS i 118 Nm), opremljen promjenjivim radom ventila (VTi). Za svakodnevne prilike iznenađujuće dobar. Kao i svaki trocilindraš, pri paljenju i u praznom hodu lagano podrhtava, a pri kretanju ponekad zatraži mrvicu više gasa, osobito pri opterećenju. Čim proguta početne okretaje, rado se zavrti, postaje agilan, fino prima gas i pokazuje da ima dosta snage.

U brzo voženim zavojima izostaje i dramatično naginjanje i naprezanje karoserije i podvozja, što pokazuje da Cactus može podnijeti i jače i teže motore. Zbog relativno niskog težišta ležanje je vrlo dugo mirno i neutralno, a električni servo upravljač pritom ugodno izravan, lišen umjetnog dojma. Dojam u vožnji kvari tek jeftino bučna ručica mjenjača, dugačkog hoda. Jedna je od najlošijih u modernim autima, preciznosti unatoč. Zato veseli potrošnja, s prosjekom uglavnom oko 6,5 litara. Na otvorenoj cesti ide i manje od 5, dok zagrebačka gužva rijetko zatraži više od 7 litara.

Ukratko - Citroënova dizajnerski, idejno i kvalitativno razrađenija filozofija Dustera jeftinija je od suparnika, ali je u detaljima nešto slabije opremljena. No, zauzvrat kao svojevrsnu krinku nudi avanturistički izgled koji ne prolazi neopaženo, bočne jastučiće koji čuvaju od lakših oštećenja i opušten ugođaj u vožnji.

TEHNIČKI PODACI

Motor: atmosferski, benzinski

Cilindri/ventili: 3/12

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 60 kW/82 KS pri 5750/min

Moment: 118 Nm pri 2750/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Prtljažnik: 358/1170 litara

Najveća brzina: 167 km/h

0-100 km/h: 12,9 sekundi

Potrošnja: 5,6/4,0/4,6 l/100 km

CIJENA 114.815 kn

S DOPLATAMA 124.915 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 22:10