Shine Edition Moonlight

TEST: CITROEN C4 CACTUS 1.2 THP Individualac u najboljem izdanju

Snažniji benzinac i najbolja oprema Cactusu dodaju na vrijednosti
 Željko Puhovski/CROPIX

Citroën je uvijek znao napraviti auto za kojim se okreću svi, pa ni Cactus po tome nije iznimka. S povišenom, a pustolovno izvedenom karoserijom, zanimljivim svjetlima te, prije svega, jedinstvenim Airbump plastičnim umecima za zaštitu pri kontaktima u gradskom manevriranju, nemoguće ga je ne primijetiti. Pa i poželjeti... A ako je tko pritom ipak ostavio mjesta sumnji, odnosno razumu, s ulaskom u unutrašnjost to će već biti mnogo teži posao.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Cactusova putnička kabina doima se i prostranijom nego što realno jest, što je potencirano velikim panoramskim krovom koji se dobiva uz doplatu. Neobično je da ispod njega nema nikakvog sjenila, što zimi ne predstavlja problem, no bit će ga zanimljivo isprobati u vruće ljetne dane... Umjesto običnog rukohvata s unutarnje je strane vrata ručka koja podsjeća na one sa starih kožnih kovčega, a u istom je stilu oblikovan i pretinac ispred suvozača. On se, k tome, otvara prema gore, za što su Citroënovi inženjeri po prvi put morali izmjestiti suvozački zračni jastuk, sad smješten u prednji dio krova. Zgodno, za razliku od stražnjih prozora koji se otvaraju samo na kant, dok ni ručna ni električna opcija ovdje nisu predviđene.

Opravdanje za to Citroën nalazi u podatku da je tim potezom Cactus izgubio 11 od ukupno 200 kg, za koliko je lakši od klasičnog modela C4. Iz istog razloga sjedeća ploha i naslon stražnje klupe odliveni su u komadu te nemaju mogućnost parcijalnog preklapanja, no uskoro bi i ona trebala biti dostupna kao opcija. Dotad vozač i putnici mogu računati na prtljažnik solidnog volumena od osnovnih 348 pa do 1170 litara. No, za konačni dojam najzaslužniji su digitalna instrumentna ploča (na kojoj bismo, doduše, voljeli vidjeti i okretomjer), 7-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir (izbacuje niz tipki s armature, ali zahtijeva malo privikavanja), kao i kombinacija kože i tkanine na sjedalima.

Mjesta na stražnjim sjedalima ima nešto manje no sprijeda, no tu realno više smeta relativno slaba preglednost unatrag, zbog čega se investiranje u park assist, kakav smo imali u testnom autu, čini logičnim potezom. Kad smo već kod dodataka, uz dosad spomenute su na testnom primjerku bili još i rezervni kotač i posebna bijela boja, i to je sve. Uostalom, kod najjačeg Shine Edition paketa ionako je teško poželjeti više.

Snažniji od dva benzinac u ponudi zahvaljujući turbopunjaču iz istih 1199 ccm izvlači 110 KS, a ne 82 KS koliko ih broji atmosferac. Tri cilindra se daju čuti u oba slučaja, no uz 205 Nm momenta potonji nema problema Cactusa natjerati do stotke za 9,3 sekunde i osigurati mu maksimum od 188 km/h. Zanimljivo je da se potrošnja pritom održava baš negdje na razini slabijeg primjerka (Start & Stop se podrazumijeva), pa se turbak (8300 kn skuplji) za dinamičnijeg vozača nameće kao osjetno bolji izbor. Ručni petstupanjski mjenjač je solidan i ništa više od toga, baš kao i upravljač, no uz kompromisno pogođen ovjes Cactus se da sasvim fino voziti i u gradu i na otvorenoj cesti. Pa čak i izvan nje, gdje mu pomaže taman mrvicu povišena karoserija...

PURETECH 110 S&S Shine Edition Moonlight

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 3 cil.

Obujam 1199 ccm

Snaga 81 kW/110 KS pri 5500/min

Moment 205 Nm pri 1500/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 416 x 173 x 148 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 348-1170 litara

Gume 205/50 R17

Masa 1120 kg

Ispuh CO2 107 g/km

MJERENJA

Najveća brzina 188 km

Ubrzanje 9,3 sekunde

Potrošnja 6,2 l/100 km

CIJENA 140.088 kn

S DOPLATAMA 154.024 kn

OPREMA SHINE EDITION MOONLIGHT: 7-inčni tablet osjetljiv na dodir * dnevna diodna svjetla * dodatno zatamnjena stražnja stakla * dvobojni upravljač presvučen kožom * paket automatska klima * paket city kamera * paket navigacija * pomoć pri kretanju na kosini * brisači magic wash* regulator i limitator brzine * smeđi Airbump...

DOPLATE: bijela boja Nacre * zrnata koža Habana/crna tkanina * panoramski krov * rezervni kotač 15” * paket park assist... UKUPNO 13.936 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 13:09