VOZILI SMO

SUBARU FORESTER Nikad bolji japanski univerzalac

Novi je Forester dobio moćni turbobenzinac sa 240 KS, solidnu automatiku i ovjes više za asfalt

U prve tri generacije, Subaru Forester je bio tek karavanska, povišena Impreza, s kojom je uz motore te integralni pogon, dijelio i platformu. U četvrtom izdanju japanski SUV dobio je novu bazu, s 2,5 cm dužim međuosovinskim razmakom. Narasla i vanjština, i to u svim smjerovima (3,5 cm u dužinu, 2 cm u širinu i 2,2 cm u visinu). Na papiru neznatno, no dovoljno da se osjetno poveća putnički prostor, dok je prtljažnik izdašniji za 50 litara.

Dizajnerske novosti najuočljivije su na prednjem dijelu. Trapezoidna maska, zarezanih gornjih kutova, sada je kromirana samo u rubnim dijelovima, a prednja svjetla su kao posuđena s modela XV. A iako je prednji krovni nosač pomaknut čak 20 cm prema naprijed, Forester je zadržao klasičnu SUV formu. Sjedi se visoko, što uz velike staklene površine jamči dobru preglednost, a jednostavnijim linijama armature naglašena je prostranost unutrašnjosti.

Uz poznate dizelske i benzinske bokser motore, ponudu sad čini i dvolitarski turbobenzinac sa 240 KS, kao i automatski mjenjač Lineartronic CVT, s polugama za izmjenu stupnjeva iza upravljača, predviđen samo uz benzince. Najsnažniji motor u ponudi, s okretnim momentom od 350 Nm (kao i 2.0 D) te mjenjač Lineartronic isprobali smo, između ostalog, i na kraćoj off road vožnji, u brdima iznad Verone.

No, dionica nije bila dovoljno zahtjevna da nam otkrije sve potencijale novog Forestera, koji opremljen automatskim mjenjačem za distribuciju snage na sva četiri kotača ne koristi središnji diferencijal s visko spojkom, nego elektroniku. Doduše, u nekoliko zahtjevnijih situacija oslonili smo se na sustav nazvan X Mode, koji se tada pokazao vrlo dobrodošlim. Dostupan pri brzinama ispod 40 km/h, prilagođava rad motora, prijenosa, kontrole proklizavanja i stabilnosti trenutnim zahtjevima terena, a uključuje i pomoć pri spuštanju na nizbrdici. Kad zagusti, vrlo praktično.

Silaskom sa ceste primjetili smo i neke nove osobine Forestera. Naime, prednji stabilizatori većeg profila i kruće opruge ovjesa umanjili su udobnost kojom je japanski SUV osvajao pri vožnji po makadamu. Zbog toga, sada još više podsjeća na Toyotu Rav4. No, na asfaltu krući ovjes ulijeva povjerenje. Ulasci u zavoje su precizniji, a naginjanje karoserije svedeno je na minimum. Pozitivan dojam ostavio je i mjenjač, iznenađujuće brz i prilagodljiv. Smetali su nam tek rijetki trzaji u gradskoj vožnji, no za njihovo izbjegavanje bilo je potrebno tek biti pažljiviji s papučicom gasa.

A više od svega, iznenadila nas je potrošnja – iako od tvornice deklariranih 8,5 litara, obzirom na snagu, zvuči pomalo nestvarno, čini se da to nije daleko od istine. Na kraju vožnje, putno računalo izbacilo nam je podatak od 10,1 litru, što je izvrstan rezultat obzirom na vrijeme provedeno izvan asfalta, kao i na bezbroj teških uspona. A pritom se nismo vozili niti u ekološkom programu novog sustava SI Drive, koji, ovisno o razini opreme, nudi dva ili tri programa rada motora, od sportski nabrijanog do onog zelenog, kojemu je glavni i jedni cilj smanjenje potrošnje. Novi Forester stiže krajem siječnja, a cijene će biti tek neznatno veće od dosadašnjih. Osnovni model će tako umjesto 248.470, stajati 249.990 kuna.

Forester 2.0 XT

Tehnički podaci

Obujam 1998 ccm

Snaga 177 kW/240 KS pri 5600/min

Moment 350 Nm pri 2400-3600/min

Mjenjač automatski CVT, 5 stupnjeva

Pogon na sva četiri kotača

Dimenzije 459,5x179,5x170 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 505/1564 litara

Težina 1613 kg

Brzina 221 km/h

0-100 km/h 7,5 sekundi

Potrošnja 8,5 l/100 km

OSTALI MOTORI

Benzinski 2.0i (150 KS)

2.0 D (147 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 15:22