MITSKA JURILICA

VOZILI SMO: SUBARU IMPREZA WRX STi Još brža i zabavnija ikona

Nova generacija nema više KS, ali je dotjerivanjem mehanike i elektronike sada još brža

U prvi mah djeluje pomalo tromo, ali dovoljan je samo djelić sekunde da turbina proradi punom snagom i katapultira novu Imprezu WRX STi prema sljedećem zavoju staze Vairano kraj Milana, gdje smo stekli prve dojmove za upravljačem četvrte generacije najsnažnije Impreze, replike reli automobila koji je devedesetih u rukama Colina McRaea, Richarda Burnsa i Tommija Mäkinena harao u svjetskom prvenstvu WRC.

Suprotno očekivanjima, Subaru Impreza u najsnažnijoj izvedbi s oznakom WRX STi, u četvrtom izdanju nije oplemenjen dodatnom konjicom. Jedinstveni 2,5-litreni bokser kao i u trećoj generaciji razvija 300 konja pri 6000 okretaja i 407 Nm momenta na 4000. Nije se mijenjao ni mehanički pogon na sva četiri kotača, kao ni ručni mjenjač sa šest stupnjeva s kojim do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde, uz najveću brzinu od 255 km/h. Sve te brojke krasile su i prethodnika, ali već u prvom izlasku na stazu novi WRX STi djeluje eksplozivnije, poslušnije, a u zavojima oštrije i stabilnije. Tajna je u novoj platformi i temeljito dotjeranom ovjesu, koji je međutim zadržao klasičnu konfiguraciju (McPherson sprijeda, mulitlink straga). Svaka spona, amortizer, opruga i stabilizator dodatno su ukrućeni, čime je otpornost na uvijanje povećana za osjetnih 40 posto. Dodamo li tome i izravniji upravljač (omjer je sa 15:1 skraćen na 13:1), brzina reakcija nije samo stvar privida...

Novi STi nije snažniji, ali zahvaljujući integralnom pogonu s tri samoblokirajuća diferencijala, vozaču u svakom trenutku na raspolaganju stoji svih 300 KS. Stabilnosti i brzini u zavojima pridonosi i aktivna raspodjela okretnog momenta (Active Torque Vectoring), te mehaničko-elektronički središnji diferencijal koji snagu u djeliću sekunde prenosi na kotač koji najbolje prianja uz podlogu (DCCD). Elektronika očitava sve bitne podatke, od zakrenutosti upravljača do bočnih ubrzanja i okretaja motora prije nego li aktivira mehaniku. Istodobno, središnji diferencijal, koji u osnovnoj postavci na stražnje kotače prebacuje 59 posto snage, podesiv je u tri automatska programa.

Golem otvor na poklopcu motora, ogroman spojler straga i izbačeni blatobrani razlog su zbog kojeg Impreza WRX STi odmah upada u oči među gomilom VW Golfova, Opel Astri, Ford Mondea... Istini za volju, vanjske dimenzije ostale su gotovo nepromijenjene (dužina je povećana za 15, visina za 5 mm), ali međuosovinski razmak povećan je za 25 mm, što je donijelo više mjesta za noge putnicima straga i dodatnih 40 litara u prtljažniku (ukupno 460 litara). Ipak, silueta nove Impreze WRX STi je elegantnija no dosad zahvaljujući pomaku prednjeg nosača krova prema naprijed za čitavih 20 centimetara, ali i podnici nižoj 1,5 centimetara. Uvjetno rečeno elegantnije, jer stražnje krilo nikad nije bilo veće, blatobrani nikad naglašeniji, a stražnji difuzor nikad upadljiviji. U naše salone nova Impreza WRX STi stiže koncem mjeseca s cijenom od paprenih 458.890 kuna, a po prvi put nudi se i dodatni paket opreme s kojim se iznos penje na vrtoglavih 512.490 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 11:27