Iako je kineski tehnološki div poznat po izradi pametnih telefona, koji su u posljednjih par godina doživjeli ogroman uspjeh na tržištu, Huawei planira uložiti milijardu dolara u istraživanje električnih i samovozećih automobila. Na nedavnoj auto-konvenciji u Šangaju, otkriven je crossover Seres SF5 koji će se prvo prodavati širom Kine.
Stvoren u suradnji između Huaweija i Cyrusa, crossover s proširenim dometom prodavat će se pod markom Seres. Iako mnogi tvrde da nije riječ o najljepšem automobilu na svijetu, prednji kraj krase upečatljiva LED dnevna svjetla i velika mrežasta rešetka. Dimenzije podsjećaju na Audijev Q5 - dugačak je 470, širok 193 i visok 163 centimetara, a međuosovinski razmak proteže se na 288 centimetara.
"Ova uzbudljiva najava predstavlja presedan i za potrošačku elektroničku industriju i za novu industriju energetskih vozila. U budućnosti nećemo pružati samo vodeća rješenja za pametne automobile kako bismo pomogli partnerima u izgradnji boljih inteligentnih vozila, već ćemo im pomoći i da prodaju ta vozila putem naše maloprodajne mreže širom Kine.", komentirao je Richard Yu, izvršni direktor poslovne grupe Huawei.
S obzirom na to da je model povezan s Huaweijem, u unutrašnjosti svu pažnju uzima visokotehnološki infotainment ekran, koji pomalo podsjeća na Teslin. Sustav se povezuje s pametnim telefonima u roku od nekoliko sekundi, a tu je i funkcija prepoznavanja glasa i audio sustav s 11 zvučnika te 2 subwoofera.
Iza upravljača s dva kraka smještena je digitalna tabla s instrumentima. Još neki od detalja su drvene obloge s metalnim naglascima, sustav ambijentalne rasvjete, krovni otvor i rotacijski mjenjač. Prednja sjedala nude funkciju grijanja, masaže i ventilacije.
Kako bi smanjili buku i vibracije, inženjeri su koristili dvoslojno prednje staklo i puno drugih materijala koji prigušuju zvuk, stoga unutarnja razina buke ne prelazi 38 decibela. Vraćajući se tehnologiji, SF5 je opremljen i radarom milimetarskog vala, ultrazvučnim senzorima i velikim brojem kamera. Tu je i prilagodljivi tempomat, pomoć u gužvi u prometi, automatsko kočenje u nuždi, praćenje trake i upozorenje na sudar naprijed.
Što ga pokreće? SF5 koristi novi sustav proširenja dometa električnog pogona razvijen između Huaweija i Seresa. "Opremljen je sa sustavom 'Huawei DriveONE', a sustav nije samo optimalno rješenje za smanjenje anksioznosti oko dometa, već pruža i performanse coupea svjetske klase", spomenuo je Huawei tijekom premijere u Šangaju.
Naime, sustav funkcionira tako da 1,5-litreni motor s četiri cilindra djeluje kao generator i napaja dva elektromotora, koji proizvode 551 konjsku snagu (405 kW) i okretni moment od 820 Nm. SF5 postiže 100 km/h za otprilike 4,7 sekundi. SF5 može prijeći do 180 kilometara koristeći samo električnu energiju, a zahvaljujući Huaweijevom DriveONE-u, ukupno i više od 1000 kilometara.
Nakon premijere u Šangaju, SF5 će biti dostupan za probne vožnje u Huawei trgovinama. Iako je za sada dostupan samo širom Kine, isporuke trebaju započeti ovaj mjesec, a početna cijena iznosi 216,800 kineskih juana (209,189 kuna), što je poprilično povoljno za visokotehnološki performance crossover.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....