O dolasku kineskih automobila na struju naveliko se priča, a uskoro će prvi primjerci krenuti u stvarnu prodaju. Vrata hrvatskog tržišta otvara tvrtka DFSK (Dongfeng Sokon Motor Company) sa svojim markama Seres za osobna i Sokon za komercijalna vozila.
Širokom krugu potencijalnih kupaca, naročito zagrijanih za električne automobile, svakako je posebno zanimljiv Seres 3, dopadljiv automobil kompaktnog SUV formata, dugačak 439 centimetara i s prtljažnikom 310 litara.
Konkurentnog je dizajna i bogatog unutrašnjeg uređenja, s kožom, virtualnim kokpitom, multimedijom s 10,25-inčnim dodirnim ekranom, staklenim krovom, sigurnosnim asistentima... Oprema obuhvaća i 10,25-inčni dodirni zaslon multimedije, panoramsku kameru 360, virtualne instrumente, stakleni krov, pomoć na uzbrdici i nizbrdici, a u ponudi će biti četiri boje.
Moderna litij-željezno-fosfatna baterija kapaciteta 53,6 kWh omogućuje pristojan doseg do 353 kilometra, a na brzom punjaču baterija s 20 na 80 posto kapaciteta dolazi za pola sata. Elektromotor razvija 163 KS i 300 Nm, mjenjač je automatski CVT, kočnice sprijeda i straga disk, a pogon prednji.
Auto Hrvatska nudi konkurentne cijene, osjetno manje od europskih konkurenata. U pripremi je i dolazak sportskog modela 5, snažnog 594 KS.
Jamstvo na električne komponente i 70 posto kapaciteta baterije traje 8 godina ili 150.000 kilometara, kao kod većine europskih konkurenata na struju. Garancija na sam automobil također je konkurentna - 4 godine ili 100.000 kilometara.
DFSK EC 35
Nosi do 1000 kilograma, a jednim punjenjem prelazi 268 kilometara
Segment komercijalnih vozila na struju u Kini je snažno zastupljen i DFSK ima gotovo 20 modela u svom portfelju. Prvi na hrvatsko tržište dolazi model EC 35, lako gospodarsko vozilo u formi kombija dužine 450 centimetara i za gradske ulice praktične širine tek 168 centimetara (kao manjeg gradskog auta), s dva ili četiri sjedala. Ima klasičnu šasiju s lisnatim oprugama straga i nosivost 1000 kilograma u varijanti s dva sjedala.
Veličina teretnog prostora također ovisi o broju sjedala. Obujma je 3,1 do 4,8 prostornih metara i dužine 163 do 257 centimetara, prilagođenog teretima najčešćih gabarita. Baterija je litij-željezno-fosfatna bez udjela opasnih metala, kapaciteta 38,7 kWh i dosega 268 kilometara, adekvatnog uobičajenim dnevnim zahtjevima dostave, naročito u zonama umjereno brzog prometa.
Elektromotor snage 82 KS i 200 Nm sasvim je dovoljan za takve potrebe, a brzina je ograničena na 80 km/h. Na brzom punjaču baterija za sat vremena dolazi s 20 na 80 posto kapaciteta. U opremi su i klima, multimedija i kamera. I toplinska pumpa. Jamstvo na električni sklop traje 5 godina ili 120.000 kilometara. U prodaji je i kamionska izvedba EC 31.
Podnica je obložena zaštitnom gumom, a pogodnost kombija je što spada u N1 kategoriju vozila, sa 100-postotnim odbitka PDV-a
Suosnivač Tesle zna svoj posao
Amerikanac Martin Eberhard, suosnivač i CEO Tesle s Elonom Muskom, jedna je od ključnih figura u nastajanju kineske tvrtke. Napustio je Teslu 2007. godine i pridružio se tvrtki SF Motors, nastaloj s idejom razvoja električnih vozila i zapravo podružnici korporacije Chongqing Sokon Industry Group, kao dijela poznatog koncerna Dongfeng. Pod vodstvom Hendersona cijela priča razvila se u globalno ozbiljan posao s brendovima Seres i Sokon, sada već s 20-ak modela.
Elektronika ima potpis Huaweija
Sportskiji električni model Seres 5 s elektromotorima snažnima 594 KS ubrzava do stotke za samo 3,5 sekunde, a jednako je zanimljivo da su elektroničke segmente automobila razvijali inženjeri globalnog telekomunikacijskog lidera Huawei. Prvenstveno se to odnosi na operativni sustav multimedije, s naglaskom na prebacivanje sadržaja aplikacija mobitela na dodirni zaslon u automobilu. Seres 5 je inače, opremljen i masažnim, grijanim i hlađenim sjedalima.
Homologacija otvorila vrata EU
Dongfeng Sokon Motor Company tvrtka je osnovana 2003. godine u partnerstvu koncerna Dongfeng i Chongqing Motor Industry. U prodajnom portfelju ima modele osobne i komercijalne kategorije, a malo je poznato da je još od 2008. godine tvrtka prisutna i na tržištima zapadne Europe. Elektrifikacija programa je započela 2021. stjecanjem Europske tipske homologacije za SUV modele Seres 3 i 5 te komercijalne EC31 i 35.