![Servis automobila, ilustracija](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2024/12/06/k_33887349_640.jpg)
Kada je u pitanju kupnja automobila, svi uglavnom naviše gledaju nabavnu cijenu ili trošak financiranja. No na realni trošak za pojedino vozilo utječu i razni drugi čimbenici pa za nekoliko godina, onaj automobil koji se na početku doimao kao bolja kupnja može zapravo ispasti skuplja opcija.
Ali koji modeli doista imaju najniže godišnje troškove korištenja, a koji najgore? Nova studija koju je proveo Self pokušala je odgovoriti na to pitanje analizirajući brojke o 50 popularnih vozila u SAD-u između 2022. i 2024. godine, javlja Carscoops.com.
Iako se ovi podaci odnose na SAD, mogu nam dati okvirni uvid u realne troškove, pogotovo kada je u pitanju odabir pogona. Analitičari su za svaki automobil izračunali troškove energije ili goriva, troškove osiguranja i održavanja te iznos poreza i drugih naknada.
Prosječni godišnji ukupni trošak tako iznosi 6462 dolara, od čega više od 34 posto otpada na gorivo, koje je najveći pojedinačni trošak. Osiguranje i održavanje činili su nešto više od 25 posto troška, a porezi i naknade činili su ostatak.
Najpovoljnijom opcijom u ovom istraživanju su se pokazala hibridna vozila. Iako imaju gotovo tri puta veće troškove goriva/energije od električnih automobila, mnogo manji troškovi osiguranja, naknada i poreza rezultirali su manjim ukupnim godišnjim troškovima. Prosječni hibrid tako na godinu dana vlasnika košta 5485 dolara, dok su električni automobili neznatno skuplji s godišnjim troškom od 5517 dolara. Uvjerljivo najskupljom opcijom su se pokazali benzinci sa 6544 dolara godišnje, prvenstveno zbog mnogo većih troškova goriva i održavanja.
Ipak, među svim ispitanim modelima Tesla Model 3 ima najmanje godišnje troškove od 5061 dolara. Tik do nje je benzinska Hyundai Elantra koja je skuplja samo 43 dolara na godinu. Elantra vlasnika košta 979 dolara više za gorivo i 292 dolara više za održavanje ali ima 694 dolara jeftinije osiguranje i štedi 533 dolara poreza i naknada. Predvidljivo, dnom ljestvice dominiraju pick-up kamioneti i veliki SUV-ovi od kojih je najskuplji Chevrolet Tahoe s 8644 dolara troškova.
Analitičarski tim je upotrijebio iste podatke i za rangiranje marki prema tekućim troškovima. I ovdje je Tesla na vrhu, s ukupnim godišnjim troškom od 5517 dolara. Nissan je zauzeo drugo mjesto, s prosječnim troškovima od 5629 dolara, a slijede Honda (5759 dolara), Subaru (5963 dolara) i Hyundai (6315 dolara). Marka s najvećim godišnjim troškovima je Lexus, čiji će automobili vlasnike u prosjeku koštati 8046 dolara svake godine, iako treba napomenuti da većina drugih luksuznih marki, pogotovo onih njemačkih, nedostaje na ovom popisu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....