
Veći Qashqai svakako je zacementirao s novom generacijom Nissanov status u nikad više rastućem C segmentu SUV vozila. Nedvojbeno je Juke uradio isto za japansku marku u B nižem segmentu SUV-a. Kako je druga generacija od 2019. u ponudi, Nissan je odlučio, ne klasičnim faceliftom, već određenim dodacima vezano uz pakete opreme ili primjerice novih naplataka, osvježiti Juke i učiniti ga primamljivim za nove kupce koji traže manje kompaktno SUV vozilo.
Nova oprema N-Sport u dvobojnom kontrastu lijepo naglašava sportski dojam, a nova žuta boja najlakši je znak raspoznavanja redizajniranog Jukea na cesti. Shodno tome, osim novih aluminijskih naplataka i hrabre žute boje koja se proteže i nekim dijelovima interijera, na vanjštini nećete naći većih novosti.
Većina novosti u prošloj 2024. za Juke se dogodila u kabini vozila. Dobrodošlo osvježenje koje samo podiže nivo na više grane, jer je Juke po pitanju kvalitete i opsluživosti kod kokpita uvijek bio visoko u klasi. Prvo što ćemo primijetiti je novi zaslon od 12,3 inča, s puno boljom rezolucijom od one na osam-inčnom starom ekranu, koji je sad identičan onima koji se ugrađuju u veće Qashqai i Ariya modele.
Možemo slobodno reći, osjetan je veći stupanj digitalizacije u kabini, tu su sada USB A i C priključci, a svoj pametan telefon od sada ćete puniti bežično. Također, Apple CarPlay i Android Auto sustavi će se bez upotrebe kabela povezati s multimedijom Jukea.
Prostor u kabini za putnike tek je prosječan za crossover supermini segment. Mnogi suparnici su prostraniji - ali i izvana malo dosadnijeg dizajna, mnogi bi vlasnici Jukea bez sumnje dodali. Nissan je povećao veličinu pretinca za rukavice na 6,6 litara, redizajniran je i središnji naslon za ruke, a tu je i električna ručna kočnica. E-pedala i tipke za EV mode su također premještene na hibridu.
Uz osnovni 1,0-litreni trocilindarski turbobenzinac sa 114 KS, hibrid s atmosferskim 1,6-litrenim četverocilindrašem je sofisticiraniji te štedljiviji. Elektrificirana motorizacija s ukupno 143 KS radi bez greške, lijepo reagira na gas, a sposobna je ponuditi i nekoliko kilometara vožnje isključivo na struju. Mala litij-ionska baterija od 1,2 kWh punjiva regenerativnim kočenjem, naime, dovoljna je za start na struju, ali i vožnju brzinom do oko 30 km/h. Koliko dugo? Ovisno o načinu vožnje i uvjetima na cesti.
Kod hibridnog modela kakvog smo vozili, doduše, 354 litre prtljažnog prostora, za SUV dužine 4,2 metra ispod je prosjeka klase. Primjerice, kod benzinske izvedbe Jukea bez hibridne tehnologije dobivate 68 litara više u prtljažnom prostoru.
Ono što će najviše veseliti ljubitelje hibrida jesu uštede kod potrošnje u usporedbi s benzinskom izvedbom. Deklarirana prosječna potrošnja od 5,0 l/100 km, osobito na otvorenim prometnicama, lako se postiže, a mudrim doziranjem desne papučice i u gradu možete vrlo lako voziti s potrošnjom ispod 6 l/100 km. Nadodat ćemo i sjajan hibridni sklop koji gradsku vožnju čini vrlo uglađenom, a na struju uz nježnije postupanje, Juke možete često voziti i do brzine od 60 km/h, što svakako pogoduje čestim kreni/stani gradskim načinom vožnje.
Naš je atraktivni testni Juke vozio na velikim 19 inčnim kotačima, ali to nije značilo da smo osjetili svaku neravninu na kolniku. Naprotiv, u gradu se Juke zapravo kotrlja vrlo ugodno. Ako napustite gradsko okruženje i zaputite se na jednodnevni izlet na našu obalu, Juke vas ni tu neće neugodno iznenaditi.
S dozvoljenim prosjekom vožnje na autocesti između 110 i 120 km/h, Nissanov žutokljunac nije tražio više od 6,5 litara goriva, što vas uz tank od 46 litara čini vrlo slobodnim i autonomnim. A što se tiče agilnosti, Jukeu toga nikada nije nedostajalo. Iako je hibrid nešto teži od benzinske varijante, on je i dalje vrlo dinamičan u zavojima, tu se snalazi bolje od mnogih konkurenata.
Izmjene koje je Nissan napravio u unutrašnjosti Jukea, posebice tehnološke nadogradnje i cjelokupni izgled i završna obrada, vrlo su dobrodošle. Učinkovitost također ostaje jaka točka, posebno s ovim hibridnim pogonskim sklopom, a Juke se i dalje vizualno ističe u uskom segmentu. Tako da na kraju priče moramo zaključiti kako je Nissan Juke još uvijek jak konkurent u niže B segmentu SUV vozila.
Na koncu i cijena: redizajnirani Juke dostupan je od 23.830 eura u varijanti 1.0 DIG-T/114 KS, dok se snažnije motorizirana hibridna izvedba nudi od 29.100 eura. Ipak, novom opremom nakrcana i atraktivna N-Sport verzija skuplja je dodatnih 6400 eura ili ukupno 35.478 eura.
1.6 Hybrid
TEHNIČKI PODACI
Motor atmosferski, benzinski
Obujam 1598 ccm
Snaga 69 kW/94 KS pri 5600 o/min
Moment 148 Nm pri 3600 o/min
Elektromotor 49 KS/205 Nm pri 1677 o/min
Ukupna snaga 105 KW/143 KS
Mjenjač automatski, Multimode
Dimenzije 421 x 180 x 160 cm
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 354/1237 litara
Gume225/45 R19, Hankook
Težina 1400 kg
Brzina 166 km/h
0-100 km/h 10,1 sekundi
Potrošnja 5,9 litara/ 100 km
Cijena 35.478 eura
SERIJSKA OPREMA
alu naplaci od 19 cola • dvobojna karoserija • automatsko kočenje s prepoznavanjem biciklista i pješaka • zadržavanje vozila u voznoj traci • adaptivni tempomat • prednji i stražnji parkirni senzori • sustav kamera 360 Around View Monitor • automatska klima • navigacija • prepoznavanje prometnih znakova • multimedijski zaslon od 12,3 inča • glazbeni sustav Bose • upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom • grijanje prednjih sjedala • zatamnjena stražnja stakla • stražnji spojler...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....