TREĆA GENERACIJA

FOTO Nova Panda je narasla, ali je ostala gradski automobil

Fiat Panda u Hrvatskoj će se početi prodavati u travnju 2012. Još je prerano govoriti o cijeni, ali računa se kako bi početni model s dobro provjerenim 1.2 Fire motorom trebao stajati oko 10.000 eura

Panda je prvi put predstavljena 1980. godine i praktično nepromijenjena se prodavala do 2003. godine. Druga generacija je izdržala nešto kraće, osam godina, ali još uvijek gotovo dvostruko više od prosječnog životnog vijeka malih automobila. Treći nastavak službeno je predstavljen prošlog tjedna u Napulju. Kao što je i običaj, nova Panda je u svakom pogledu narasla, ali je ipak i dalje riječ o gradskom vozilu, ili eventualno automobilu za manju mlađu obitelj.

ESP uskoro u seriji

Prva ‘kvadratna’ Panda imala je ravne, prepoznatljive linije, druga je generacija znatno zaobljena, treća slijedi taj trend. Talijani su uvijek bili majstori za dizajn i to su još jednom potvrdili. Unutrašnjost je također simpatično složena, doima se kvalitetno, iako je potrebno ipak pričekati pokoju godinu kako bismo dobili konačni sud. Već se sada zna kako će nova Panda biti dobro opremljena s obzirom na klasu kojoj pripada. Tako će i osnovni model imati klima uređaj, četiri zračna jastuka, radio CD MP3 player i ABS. Koncem 2012. godine serijski će se ugrađivati i obavezni ESP, što će vjerojatno poskupjeti ukupnu cijenu vozila.

Panda ima u ponudi čak tri benzinska i jedan dizelski motor koji zapravo razvijaju vrlo blisku snagu. U Hrvatskoj se najslabiji četverocilindrični benzinac od 65 konja neće niti uvoziti. Po nama je najzanimljiviji twin air dvocilindraš koji razvija 85 konja. Već je poznat iz Fiata 500 i zapravo jedini je problem relativno skupa izrada (jer je riječ o najnovijim tehnologijama) i samim time nešto viša konačna cijena. Potrošnja od 4,2 litre stvarno je dobra, a i performanse su odlične (najveća brzina 177 km/h, ubrzanje do 100 km/h 11,2 sek.).

Dobre performanse

U ponudi je i 1,2-litarski četverocilindraš od 69 konja koji će ujedno biti i najjeftiniji. Ponos dizelaša brani Multijet, također stari znanac iz Fiatove grupacije koji razvija 75 konja. On je rekorder štedljivosti s prosjekom od svega 3,9 litara, ali će ujedno ovaj model biti i najskuplji. Nova Panda ima dorađeno podvozje, kao i ovjes, i samim time jako se lijepo vozi, iako naravno ne treba očekivati čuda. Nova je Panda sazrijela i zapravo je šteta što u Hrvatskoj nije nikada pronašla svoju klijentelu, a razlog leži u činjenici da ipak naši kupce vole kupovati automobile na metre, odnosno što više lima za što manje novca.

Panda dolazi u travnju 2012. godine



Fiat Panda u Hrvatskoj će se početi prodavati u travnju 2012. godine. Još je prerano govoriti o cijeni, jer uostalom do tada se mogu promijeniti i zakoni o davanjima, ali računa se kako bi početni model s dobro provjerenim 1.2 Fire motorom trebao stajati oko 10.000 eura. Ako se uzme u obzir oprema to je fer cijena, ali Panda će imati veliku konkurenciju u vidu malog trojca iz Volkswagenove grupe. Primjerice Up! je najavljen za 9250 eura, a slični Škoda i Seat mogu biti samo još jeftiniji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 23:38