NAKON 60 GODINA

Abarth predstavio jedinstveni 1000 SP, reinkarnaciju kultnog modela iz 1960-ih, a baza je Alfa 4C

Izgled karoserije daje naslutiti kako je projekt baziran na Alfi Romeo 4C Spider
2021 Abarth 1000 SP
 Stellantis

Kad netko danas spomene riječ Abarth, vjerojatno je prvo na što pomislite sportska izvedba Fiatovog 500 ili 124 Spidera. Međutim, pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća Abarth je nizao pobjede u prvenstvima diljem Europe s Fiatovim, Alfinim pa čak i Porscheovim automobilima zbog laganih i ručno oblikovanih karoserija.

image
1966 Abarth 1000 SP (lijevo) i 2021 Abarth 1000 SP (desno)
Stellantis

1000 SP jedna je od Abarthovih najvećih legenda tog razdoblja, a nedavno je predstavljen jedinstveni model za 2021. godinu. Stellantis, obraćajući se javnosti, nije iznio mnogo tehničkih detalja o 'uskrsnulom' 1000 SP, ali izgled karoserije daje nam naslutiti ono što se nalazi 'ispod kože'. Naime, kada karoserije od karbonskih vlakana, MacPhersonov stražnji ovjes i 1.8-litreni četverocilindrični motor s turbinom koji razvija 240 KS čini se kao Alfa Romeo 4C Spider, koja je nedavno ugašena.

image
2021 Abarth 1000 SP
Stellantis

Ako ste ikad vidjeli 4C, upoznati ste s njenim sićušnim dimenzijama, zbog čega fotografija na kojoj je originalni 1000 SP iz 1960-ih pored novog modela iz 2021. godine pokazuje koliko je izvorni model minijaturan. Novi model bez dvojbe izgleda kao SUV kraj svojeg 'oca'. No bez obzira na veličinu, novi Abarth 1000 SP savršeno utjelovljuje najprepoznatljivije značajke originala.

image
(2015-2020) Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo

Primjerice, iako nema 'pop-up svjetala', moderne projektor-svjetiljke gotovo su iste kao one iz šezdesetih godina. Uz to, poklopac motora koristi isti dizajn otvora – jedan veliki vodoravni i 20 okomitih iza njega. Iza dva sjedala uzdiže se crni obruč retro dizajna, a karoserija i staklo bočnog prozora preoblikovani su kako bi oponašali raskošne obline starijeg automobila.

image
1966 Abarth 1000 SP (lijevo) i 2021 Abarth 1000 SP (desno)
Stellantis

Međutim, dio automobila koji možda najviše utjelovljuje značajke izvornog Abarthovog kabrioleta iz šezdesetih je stražnji kraj. Mnoštvo otvora na poklopcu koji dopuštaju toplini da izlazi iz motornog prostora i presječeni stražnji panel čine ga potpuno drugačijim automobilom od 4C.

image
(2015-2020) Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo

Iako je 4C izašao iz proizvodnje 2020. godine, vrlo vjerojatno je riječ samo o nostalgiji, a ne zaokret oko odluke o gašenju 4C. Stellantis navodi kako je ovo jedinstveni primjerak koji će se koristiti na glavnim događanjima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 06:04