Svima je poznat osjećaj ulaska u prostoriju u kojoj se osjećate dobro. Da bi prostor imao karakter, mora uključivati detalje koji rezoniraju s nama na dubljoj razini, što rezultira odabirom predmeta koje volimo i uz koje možemo stvoriti atmosferu za večeru i druženje u trenu. Kako se to ispravno radi, dobro zna brend Muuto, mlada skandinavska tvrtka koja ponovo oživljavanja zlatne ere skandinavskog dizajna, surađuje s nekima od najpoznatijih nordijskih dizajnera.
Sve je u perspektivama
Ime Muuto dolazi od finske riječi muutos, što znači nova perspektiva. Oslanjajući se na skandinavske korijene, u Muutu stvaraju funkcionalne, dobro izrađene komade s postojanom estetikom i iskrenim izrazom. Prije nego što predstave novi Muuto dizajn, žele biti sigurni da dodaje novu perspektivu, nadovezujući se na snažno nasljeđe, ali u modernom kontekstu - na neki način poboljšavajući ili izazivajući ono što je već napravljeno, ali bolje.
Zato surađuju s dizajnerima koji dijele isti način razmišljanja. Kreativci sa suvremenim pogledom na tradiciju, koji prihvaćaju bit skandinavskog dizajna. Koji su oduševljeni istraživanjem naprednog pristupa prirodnim materijalima, udobnosti, izradi i trajnosti. Pojedinci koji unose svjež pogled u stvaranje nečeg novog, kao i nove načine ponovnog osmišljavanja nečeg starog.
Ljudi imaju tendenciju gravitirati prema stvarima koje se čine poznatim, ali s novim i boljim karakteristikama. Zato su predmeti koji nose ime Muutu primamljivi i intuitivno privlačni. Dizajni bi trebali potaknuti znatiželju i interes - bez nametanja okolini. Jer stolica u jednom interijeru može djelovati mekano i elegantno, dok u drugom interijeru može izgledati suvremeno i oštro. Sve je u perspektivama.
Kako prepoznati dizajn koji ima muutos?
To su predmeti u kojima se uživa diljem svijeta, a predstavljaju najbolje od skandinavskog dizajna danas.
Kako dizajn može izazvati emocije?
Naši su domovi puni predmeta koji stimuliraju osjetila. Boje koje bude uspomene i emocije. Materijali koji izazivaju osjećaje. Oblici koji ulaze u našu podsvijest. Predmeti utječu na naš dojam o prostoru i na to kako se osjećamo u njihovoj prisutnosti.
Naravno, naša percepcija dizajna je subjektivna. Objekt može imati jasnu osobnost i prenijeti više poruka, ovisno o primatelju. To bi mogao biti mali detalj koji vam se sviđa. Tkanina po kojoj volite prelaziti prstima. Zvuk lampe kada se uključi. Ili boja sofe koja vas umiruje. Svatko od nas doživljava dizajn na svoj način, a njegove boje, oblici, materijali i taktilnost utječu na to kako tumačimo našu okolinu.
Nadamo se da će vas naši pogledi na skandinavski dizajn potaknuti da razmislite o svom okruženju i kako se osjećate u njemu. Kako biste stvorili prostor koji se osjeća baš kako treba potražite predmete za dom u ovoj zagrebačkoj trgovini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....