KOREJSKI SUV

Hyundai Kona EV: Pola broja veća, ali jednako štedljiva

Kona EV ostala je podjednako štedljiva, a već osnovno izdanje od 156 KS s baterijom od 48,4 kWh prevali lijepih 360 kilometara

Hyundai Kona Electric

 Hyundai

Premda su linije u osnovi ostale iste kao kod prethodnika iz 2018., već na prvi pogled lako je zaključiti da je nova Kona EV pola broja veći automobil – čak 17,5 centimetara dulji (4,36 metara), ali i priličnih 2,5 centimetara širi (1,83 metara) i dva viši (1,58 metara).

I to se jasno osjeća za upravljačem, jer sprijeda sad ima dovoljno mjesta za ramena i glave, a uz uz šest centimetara dulji međuosovinski razmak (2,66 metara) ni straga više nije prikladno samo za djecu (+7,7 centimetara za koljena). Profitirao je, dakako, i prtljažnik, koji proguta za klasu rekordnih 466 litara (prije 332 litre).

image

Hyundai Kona Electric

Hyundai

Plus tzv. frunk, odnosno za električne automobile karakteristični prtljažnik ispod prednjeg poklopca s dodatnih 27 litara prostora.

Otključati se sad može i pametnim telefonom ili satom, a unutrašnjost je ista kao u običnoj Koni.

U prijevodu, dva ekrana od 31,2 centimetra – lijevo instrumentna ploča, desno središnji upravljački sustav - plus sa središnjeg grebena na upravljač preseljena ručica mjenjača, što je u prostoru između prednjih sjedala oslobodilo mjesta za brojne pretince, odlagališta i držače.

image

Hyundai Kona Electric

Hyundai

Novost je i projekcija podataka o vožnji na vjetrobran, a nije izostala ni ambijentalna rasvjeta.

Voziti se, dakako, može i sa samo jednom papučicom, uz odabir željene jačine regenerativnog kočenja ručicama iza upravljača.

Druga generacija električne Kone kotrlja se na istoj platformi kao i benzinska (1.0 T sa 120 KS i 1.6 T sa 198 KS), odnosno hibridna (141 KS), a ne na isključivo električnoj kao Ioniq 5 i 6.

Razlog? Cijena. S uračunatom državnom subvencijom od 9000 eura, cjelovito opremljena Kona EV Style Electric s baterijom od 48,4 kWh sad stoji svega 31.313 eura.

image

Hyundai Kona Electric

Hyundai

U ponudi su, naime, dva izdanja – standardno sa 156 KS (prije 136 KS), baterijom od 48,4 kWh (prije 39,2 kWh) i dosegom od 377 kilometara te dalekometno sa 218 KS (prije 204 KS), baterijom od 65,4 kWh (prije 64 kWh) i dosegom od čak 514 kilometara.

Konu EV provozali smo cestama nedaleko tvornice u češkim Oštrovicama u izdanju sa 156 KS.

Prvi dojam?

Puno je udobniji nego prije, manje poskakuje na neravninama i mirnije drži pravac na autocesti. Premda samo s prednjim pogonom, do stotke stiže za kratkih 8,9 sekundi, uz nijansu veću krajnju brzinu od 165 km/h (prije 155 km/h). I dalje je, međutim, suzdržana što se tiče potrošnje.

image

Hyundai Kona Electric

Hyundai

Zahvaljujući ne pretjeranoj težini od 1,8 tona i pristojnom koeficijentu otpora zraka (0,27), na stotinjak kilometara dugoj ruti većinom po otvorenoj cesti, u prosjeku smo trošili svega 14 kWh, što znači da bismo s jednim punjenjem mogli prevaliti lijepih 360 kilometara.

Cijena - 29.990 eura

Prva generacija Kone EV po dosad nezamislivo niskoj cijeni

image

Hyundai Kona Electric

Ivan Lacković

Kad se prvi put pojavila 2018., Hyundai Kona EV bila je jedan od vodećih električnih automobila u kompaktnoj klasi.

Za gradske ulice i podzemne garaže ne pretjerano dug SUV, s tvorničkom oznakom OS, u blago povišenoj karoseriji - od tla udaljenoj 16 i visokoj 157 centimetara - nudio je dovoljno mjesta za obitelj, a s jednim punjenjem baterije mogao je prevaliti i za današnje pojmove priličnih 350 kilometara.

Stoga ne čudi što se još uvijek prodaje, a danas s državnim poticajima od 9000 eura stoji dosad nezamislivo povoljnih 20.990 eura u osnovnom izdanju sa 136 KS, prednjim pogonom i baterijom od 39,2 kWh. I paketom opreme Drive_electric, koji sadrži automatsku klimu, tempomat, kameru za vožnju unatrag, pametni ključ, krovne nosače, aluminijske naplatke od 17 cola... U ponudi je i dalje, dakako, i snažnije izdanje od 204 KS s baterijom od 64 kWh.

Hyundai Ioniq 5

image

Hyundai Ioniq 5

Darko Tomas/CROPIX

Neobično hrabri iskorak korejaca u svijet električnih automobila

Ioniq 5 otvorio je novo poglavlje u povijesti Hyundaija. I to vrlo hrabro. Jer, prvi 100 posto električni automobil južnokorejskog koncerna nije ni crossover ni SUV, već hatchback. Sa svoja 4,64 metra duljine i 1,89 širine, doduše, bliži je Santa Feu nego Tucsonu.

image

Hyundai Ioniq 5

Darko Tomas/CROPIX

S time da je međuosovinskim razmakom od točno tri metra debelo nadmašio i Santa Fe. Stoga ne čudi što u raskošno uređenoj unutrašnjosti mjesta ima u izobilju. Ne samo sprijeda, gdje vozač i suvozač uživaju u pravim pravcatim naslonjačima, nego i na kliznom stražnjem sjedalu te u prtljažniku od 470 litara (plus 57 litara pod prednjim poklopcem).

image

Hyundai Ioniq 5

Darko Tomas/CROPIX

U ponudi su četiri izdanja Ioniqa 5. Osnovno s baterijom od 58 kWh i stražnjim pogonom (170 KS), odnosno pogonom na sva četiri kotača (225 KS) i dalekometno s baterijom od 77,4 kWh i stražnjim (217 KS), odnosno pogonom na sva četiri kotača (305 KS). Već i osnovno do stotke stiže za kratkih 8,5 sekundi i na autocesti dohvati krajnjih 185 km/h.

image

Hyundai Ioniq 5

Darko Tomas/CROPIX

Pritom se voziti može i samo s papučicom gasa, a prilično je i štedljiv - na dvjestotinjak kilometara dugoj ruti u prosjeku nam je trošio 18 kWh/100 km.

Cijena 28.860 eura

Sadržaj nastao u suradnji s Hyundai Hrvatska

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. listopad 2024 18:59