Premda su linije u osnovi ostale iste kao kod prethodnika iz 2018., već na prvi pogled lako je zaključiti da je nova Kona EV pola broja veći automobil – čak 17,5 centimetara dulji (4,36 metara), ali i priličnih 2,5 centimetara širi (1,83 metara) i dva viši (1,58 metara).
I to se jasno osjeća za upravljačem, jer sprijeda sad ima dovoljno mjesta za ramena i glave, a uz uz šest centimetara dulji međuosovinski razmak (2,66 metara) ni straga više nije prikladno samo za djecu (+7,7 centimetara za koljena). Profitirao je, dakako, i prtljažnik, koji proguta za klasu rekordnih 466 litara (prije 332 litre).
Plus tzv. frunk, odnosno za električne automobile karakteristični prtljažnik ispod prednjeg poklopca s dodatnih 27 litara prostora.
Otključati se sad može i pametnim telefonom ili satom, a unutrašnjost je ista kao u običnoj Koni.
U prijevodu, dva ekrana od 31,2 centimetra – lijevo instrumentna ploča, desno središnji upravljački sustav - plus sa središnjeg grebena na upravljač preseljena ručica mjenjača, što je u prostoru između prednjih sjedala oslobodilo mjesta za brojne pretince, odlagališta i držače.
Novost je i projekcija podataka o vožnji na vjetrobran, a nije izostala ni ambijentalna rasvjeta.
Voziti se, dakako, može i sa samo jednom papučicom, uz odabir željene jačine regenerativnog kočenja ručicama iza upravljača.
Druga generacija električne Kone kotrlja se na istoj platformi kao i benzinska (1.0 T sa 120 KS i 1.6 T sa 198 KS), odnosno hibridna (141 KS), a ne na isključivo električnoj kao Ioniq 5 i 6.
Razlog? Cijena. S uračunatom državnom subvencijom od 9000 eura, cjelovito opremljena Kona EV Style Electric s baterijom od 48,4 kWh sad stoji svega 31.313 eura.
U ponudi su, naime, dva izdanja – standardno sa 156 KS (prije 136 KS), baterijom od 48,4 kWh (prije 39,2 kWh) i dosegom od 377 kilometara te dalekometno sa 218 KS (prije 204 KS), baterijom od 65,4 kWh (prije 64 kWh) i dosegom od čak 514 kilometara.
Konu EV provozali smo cestama nedaleko tvornice u češkim Oštrovicama u izdanju sa 156 KS.
Prvi dojam?
Puno je udobniji nego prije, manje poskakuje na neravninama i mirnije drži pravac na autocesti. Premda samo s prednjim pogonom, do stotke stiže za kratkih 8,9 sekundi, uz nijansu veću krajnju brzinu od 165 km/h (prije 155 km/h). I dalje je, međutim, suzdržana što se tiče potrošnje.
Zahvaljujući ne pretjeranoj težini od 1,8 tona i pristojnom koeficijentu otpora zraka (0,27), na stotinjak kilometara dugoj ruti većinom po otvorenoj cesti, u prosjeku smo trošili svega 14 kWh, što znači da bismo s jednim punjenjem mogli prevaliti lijepih 360 kilometara.
Cijena - 29.990 eura
Prva generacija Kone EV po dosad nezamislivo niskoj cijeni
Kad se prvi put pojavila 2018., Hyundai Kona EV bila je jedan od vodećih električnih automobila u kompaktnoj klasi.
Za gradske ulice i podzemne garaže ne pretjerano dug SUV, s tvorničkom oznakom OS, u blago povišenoj karoseriji - od tla udaljenoj 16 i visokoj 157 centimetara - nudio je dovoljno mjesta za obitelj, a s jednim punjenjem baterije mogao je prevaliti i za današnje pojmove priličnih 350 kilometara.
Stoga ne čudi što se još uvijek prodaje, a danas s državnim poticajima od 9000 eura stoji dosad nezamislivo povoljnih 20.990 eura u osnovnom izdanju sa 136 KS, prednjim pogonom i baterijom od 39,2 kWh. I paketom opreme Drive_electric, koji sadrži automatsku klimu, tempomat, kameru za vožnju unatrag, pametni ključ, krovne nosače, aluminijske naplatke od 17 cola... U ponudi je i dalje, dakako, i snažnije izdanje od 204 KS s baterijom od 64 kWh.
Hyundai Ioniq 5
Neobično hrabri iskorak korejaca u svijet električnih automobila
Ioniq 5 otvorio je novo poglavlje u povijesti Hyundaija. I to vrlo hrabro. Jer, prvi 100 posto električni automobil južnokorejskog koncerna nije ni crossover ni SUV, već hatchback. Sa svoja 4,64 metra duljine i 1,89 širine, doduše, bliži je Santa Feu nego Tucsonu.
S time da je međuosovinskim razmakom od točno tri metra debelo nadmašio i Santa Fe. Stoga ne čudi što u raskošno uređenoj unutrašnjosti mjesta ima u izobilju. Ne samo sprijeda, gdje vozač i suvozač uživaju u pravim pravcatim naslonjačima, nego i na kliznom stražnjem sjedalu te u prtljažniku od 470 litara (plus 57 litara pod prednjim poklopcem).
U ponudi su četiri izdanja Ioniqa 5. Osnovno s baterijom od 58 kWh i stražnjim pogonom (170 KS), odnosno pogonom na sva četiri kotača (225 KS) i dalekometno s baterijom od 77,4 kWh i stražnjim (217 KS), odnosno pogonom na sva četiri kotača (305 KS). Već i osnovno do stotke stiže za kratkih 8,5 sekundi i na autocesti dohvati krajnjih 185 km/h.
Pritom se voziti može i samo s papučicom gasa, a prilično je i štedljiv - na dvjestotinjak kilometara dugoj ruti u prosjeku nam je trošio 18 kWh/100 km.
Cijena 28.860 eura
Sadržaj nastao u suradnji s Hyundai Hrvatska
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....