Čak 32 milijuna polusatnih karata od 4 kune su prošle godine kupili korisnici zagrebačkog javnog prijevoza, što je 7,3 milijuna više nego 2017. godine. ZET je od njihove prodaje uprihodio 128 milijuna i ovime se još jednom potvrdilo kako građani najviše kupuju najmanju tarifnu kartu, što pak izravno rezultira smanjenim interesom za ostale vrste karata te pokaze.
Ipak, prošla godina bila je posebna jer su od 1. srpnja uvedene dvije nove karte - jednosatna od 7 kuna te jednoipolsatna od 15 kuna koja je bila jedina dostupna karta u busevima i tramvajima. Mnogim se putnicima nije svidjela ideja o samo jednoj (i najskupljoj) vrsti karte u vozilima ZET-a, a njihovo nezadovoljstvo može se izraziti i u brojkama.
Naime, od njezina uvođenja prodano je do kraja godine 170.000 komada, odnosno nešto više od 900 karata dnevno, što je ZET-u donijelo 2,5 milijuna kuna prihoda. U tom istom razdoblju je ZET od prodaje polusatnih karata uprihodio 25 puta više novca. Veću popularnost imale su i jednosatne karte koje su prodane u pola milijuna primjeraka, no najveći gubitnik novog sustava naplate su “stare” karte od 10 kuna; u drugoj polovici 2018. prodano je samo 140.000 karata, dok je sve skupa u cijeloj godini prodano nešto manje od 500.000.
Kada se podvuče crta, ZET je od prodaje spomenutih pojedinačnih karata prošle godine uprihodio 139 milijuna kuna, a većina zasluga odlazi polusatnim kartama koje su zaslužne za većinu tog iznosa. Ipak, pitanje je hoće li to biti dovoljno da se zaustavi negativan trend kretanja prihoda od prodaje. Naime, i ove je godine zabilježen pad u prodaji pokaza pa je tako u odnosu na 2017. godinu prodano 30.000 manje mjesečnih te 10.000 manje godišnjih pokaza.
Osim toga, prošle je godine ZET izdvojen iz grupacije Zagrebačkog holdinga i stavljen izravno pod ingerenciju Grada, kako bi se bolje kontrolirali njegovi minusi koji su na kraju 2017. godine iznosili 130,6 milijuna kuna. Hoće li i ZET i dalje držati poziciju najvećeg gubitnika novca među zagrebačkim trgovačkim društvima bit će poznato nakon što se objavi godišnji izvještaj toga društva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....