Kašnjenje, kvarovi autobusa i neprofesionalnost vozača u Zagrebu svakodnevica su na liniji 227, od Svetica do Gračanskog dolja, tvrde putnici kojima je ta linija osnovna poveznica osnovna poveznica s ostatkom grada.
Situacija se ne mijenja već mjesecima, tvrdi majka (podaci poznati redakciji) koja liniju svakodnevno koristi sa svojom djecom.
– Ne želim da mi dijete svaki dan čeka na hladnoći autobus koji ne dolazi, govori. Već dulje vrijeme vodi pedantni dnevnik kašnjenja. Samo prošli tjedan četvrti dan zaredom autobus uopće nije došao, kaže.
- Dobar primjer je 18. prosinca, kad smo autobus čekali sat vremena. Tada su tri autobusa jednostavno preskočila dolazak u zakazano vrijeme. Zatim dobar primjer je i 12. rujna. Autobus nije došao u 6.28 ujutro, popodne u 14.06, pa navečer u 16.51. Idemo dalje: od 7. do 10. listopada svaki dan isti scenarij- autobusi ne dolaze, djeca kasne u školu, ja na posao. Uostalom, 15. siječnja, četvrti dan zaredom nema autobusa, nabraja putnica. Pisala je naravno ZET-u, dobivala odgovore, uglavnom šablonske.
- Linija 227 zbog utjecaja vanjskih čimbenika odstupa od rasporeda vožnje. Slične situacije nastojimo premostiti intenziviranjem preventivnih aktivnosti, pisali su joj iz ZET-a.
Linija 227 postala je očito sinonim za kašnjenja, preskakivanje vožnji i nepredvidivost. Kako korisnica navodi, u posljednjih nekoliko mjeseci nije prošao tjedan bez problema s tom linijom. Čekanja od sat vremena nisu neuobičajena, a jednom su dakle čak tri autobusa zaredom jednostavno preskočila vožnju.
– Iako su polasci predviđeni rasporedom vožnje, vozila javnog gradskog prijevoza mogu kasniti ili izostati, pa linija povremeno prometuje uz odstupanja od planiranog voznog reda, a do toga dovode brojni događaji i poteškoće, samo je jedan od odgovora ZET-a na problem koji se ne rješava.
Osim kašnjenja, problem su i tehnički kvarovi autobusa.
– Otvarala su se vrata dok smo se vozili. Kada smo prolazili Maksimirom su se u zavoju otvorila vrata. Vozač je nekoga odmah nazvao i zamolio nas sve da sjednemo, ali nadam se da je taj autobus maknut iz prometovanja.
Putnici na kiši
Osim tehničkih problema, korisnica ističe i neprofesionalno ponašanje pojedinih vozača. Djeca koja pritisnu gumb za izlazak nerijetko ostaju nasred ceste jer vozači ne zaustavljaju autobus na vrijeme, a neki puštaju građane da kisnu ispred zatvorenih vrata dok razgovaraju na mobitelu.
– Večeras je bus u 21:26 sa Svetica kasnio 4 minute. Kad je došao na stanicu svi smo stali pred vratima da bi ušli u autobus, ali je vozač još dvije minute držao zatvorena vrata. Mi smo tako čekali na kiši. Je li nam možete objasniti zašto vozač koji kasni još malo tipka poruke i ne pušta nas unutra dok mi kisnemo, bio je upit korisnice ZET-u. Dobila je i odgovor.
- Zahvaljujemo na dojavi koju smo proslijedili nadležnima, uz ispriku.
Za roditelje i djecu, nepouzdanost ove linije ima ozbiljne posljedice. Djeca kasne u školu, a roditelji na posao. Planiranje jutarnjih i popodnevnih obaveza postaje nemoguće. - Ako ZET nema dovoljno autobusa ili vozača, može li onda barem prorijediti vozni red kako bi se barem smanjio broj otkazanih vožnji? Radije bi da dolaze malo rjeđe, ali da znam kada dođem na stanicu da će se autobus pojaviti u vrijeme kada je predviđeno.
Iz ZET-a odgovaraju kako im je dijalog s putnicima bitan.
- Kontinuirano smo u dijalogu s našim putnicima jer su nam od iznimnog značaja i njihove povratne informacije s terena koje nam pomažu ispraviti eventualne nepravilnosti i poboljšati uslugu. Vezano za liniju 227, povremeno bilježimo odstupanja u polascima linije uslijed prometno-tehničkih i organizacijskih poteškoća, a putem dijaloga s putnicima i temeljem aktivnosti našeg Centra za nadzor, upravljanje i razvoj prometa, nastoji se u najvećoj mogućoj mjeri minimalizirati utjecaj okolnosti koje dovode do neredovitosti te svakodnevno realizirati uslugu u predviđenom obimu, tvrde.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....