Zagrebačka Branimirova ulica uskoro bi mogla postati treći službeni “zeleni val” u metropoli!
Riječ je o jednoj od stožernih avenija grada koja se proteže od križanja s Palmotićevom ulicom kod glavne zgrade Hrvatske pošte na zapadu do križanja sa Zagrebačkom cestom u Sesvetama, a prema nekim procjenama prometnih vještaka sinkronizirani semafori na ovoj dionici trebali bi skratiti putovanje iz centra grada do Sesveta u vrijeme najvećih gužvi za gotovo 20 minuta.
Semafori
Radi se o dionici od gotovo devet kilometra, na kojoj se nalazi dvadeset semaforiziranih raskrižja koja se nalaze u različitim međusobnim odnosima s važnim koridorima poput Palmotićeve, Avenije Marina Držića, Heinzelove, Ulice Svetice, Mandlove, Osječke, i Čulinečke, a neka raskrižja imaju i vrlo važnu ulogu glede kvalitete i protočnosti tramvajskog i autobusnog javnog prometa.
Kako stoji u tekstu natječaja “semaforski sustav na koridoru je tehnološki i koncepcijski različito ustrojen i razvijen”, što znači da na cijeloj ovoj dionici postoje različite tehnologije vanjske opreme, semaforskih uređaja te sustava za detekciju prometa, od induktivne petlje, videokamera, pješačkih tipki i signalizatora do senzora položaja tramvajskih skretnica.
- Cilj ovog projekta je provjeriti sve mogućnosti sinkroniziranog rada Branimirove ulice. Na cijeloj dionici od 8,7 kilometara ima popriličan broj raskrižja različitih karakteristika, a samo je na križanju s Čulinečkom, kod željezničke stanice Čulinec, napravljena denivelacija. Želimo vidjeti kakve su mogućnost poboljšanja prometa na cijeloj trasi - kažu nam u Gradu.
Projektanti i analitičari morat će u svom radu usuglasiti stajališta ovisno o karakteristikama pojedinih dionica cijele Branimirove. Na nekim dijelovima kao što je onaj od Palmotićeve do Držićeve, Branimirova ima profil gradske ulice s tramvajskim prometom, od Držićeve do Heinzelove, ulica je u profilu gradske avenije, dok od Heinzelove do Zagrebačke ceste postoji četverotračni kolnik i jednim dijelom prometuju javni autobusi.
Analize
Osim toga, dijelovima cijele trase izražen je biciklistički promet, a posebnu pažnju morat će se obratiti na pješačke prijelaze duž svih devet kilometara Branimirove. Osim toga, Branimirova će se morati “usuglasiti” s onim sinkronizacijama koje trenutno postoje, a dodiruju se s ovom dionicom.
Možda i najveća prepreka sinkronizaciji semafora na cijeloj trasi mogla bi predstavljati točka kod željezničkog prijelaza u Trnavi, što se u dokumentaciji posebno naglašava.
- Potrebno je izraditi takvo rješenje upravljanja prometom da prilikom najave nailaska vlaka i spuštanja polubranika semaforski uređaj prelazi u poseban režim rada koji omogućava odvijanje svih mogućih prometnih tokova na raskrižju, dok se ‘odjavom’ vlaka i podizanjem polubranika uređaj vraća u uobičajeni koordinirani režim rada - stoji u projektnom zadatku.
Projektanti će morati obaviti i sedmodnevno brojanje prometa od 6 do 20 sati po 15-minutnim intervalima, s kategorizacijom na osobna vozila, teretna vozila, autobuse i tramvaje, te brojanje pješačkog i biciklističkog prometa.
Prometni vještak Goran Husinec kaže nam kako je “zeleni val” na Branimirovoj trebalo napraviti mnogo ranije.
- Ako dođe do sinkronizacije, vrijeme putovanja mogao bi se skratiti za 20 minuta. U satima najveće gužve, kada ljudi odlaze na posao i kada se vraćaju kući, vrijeme putovanja od Palmotićeve do Sesveta je između 40 i 60 minuta. Dobra sinkronizacija bi vrijeme putovanja mogla gotovo pa prepoloviti - uvjeren je Husinec.
Biciklisti
I on smatra kako će projektantima najveći izazov biti upravo križanje s Osječkom i I. Trnavom gdje bi po njemu najbolje rješenje bilo denivelacija Osječke prema Trnavi, odnosno spuštanje ispod Branimirove i željezničke pruge.
- Mnogo košta no to bi bilo najidealnije rješenje. Trebalo bi veliku pažnju prikloniti i uređivanju biciklističkih staza - kaže Husinec.
Prva analiza projektanata bit će za mjesec dana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....