PROŠLO VEĆ 700 DANA

Tramvajske stanice uništene u sudaru nitko ne obnavlja: ‘Nismo zaštićeni, auto opet može sletjeti!‘

U ZET-u kažu da je za obnovu stanica zadužen Gradski ured za prostorno uređenje, ali tamo nismo doznali zašto se dvije godine ništa nije poduzelo
Na Vukovarskoj kod križanja s Držićevom ulicom vozač automobila udario u tramvajsku stanicu
 Ranko Suvar/Cropix

- Ova stanica stoji oštećena i bez zaštitne ograde već skoro dvije godine - žali nam se jedna umirovljenica iz zagrebačkog Borovja koja je tramvaj svakog jutra primorana čekati na uništenoj stanici u koju se prije dvije godine zabio automobil. Tik uz cestu, dok automobili jure prema Mostu mladosti, još jedna grupa umirovljenika diskutira nedostatak zaštitne ograde.

image
Na Borongaju već dvije godine umjesto zaštitne ograde vise trake upozorenja
Lovro Belošević

- Na cesti smo, kao da ovaj pločnik ne postoji. Nismo uopće zaštićeni, a netko može autom ponovno sletjeti. Bilo kad - tvrdi jedan od njih koji, kako kaže, u Borovju živi "od samog nastanka".

Umjesto metalnih stupića koje povezuju stakleni paneli, stanovnici Borovja osuđeni su na nekoliko metara trake koja ukazuje na radove, odnosno, mjesto nesreće. Nekoliko koraka dalje, još uvijek su vidljive savijene šipke od kojih prolaznici dobivaju dojam da se kobna automobilska nesreća dogodila baš jučer.

image
Već četiri mjeseca nisu zamijenili zaštitni pano koji je uništen u naletu automobila na Držićevoj
Lovro Belošević

U nesreći, automobil je uz spomenutu pokošenu zaštitnu ogradu razbio i stakla na stanici koja je sada posve ogoljela, bez ikakve zaštite. Tijekom kiše, one koji čekaju tramvaj često vodom zaliju prolazeći automobili, a ljeta i vrućine koje ono donosi također im stvaraju probleme jer prozirne nadstrešnice koje je ZET ukomponirao u većinu stanica ipak ne djeluju protiv visokih temperatura.

Stanovnici Borovja su nezadovoljni sporom obnovom stanice na kojoj njihovi kvartovski susjedi čekaju tramvaj koji ih svakodnevno vozi na posao, u dućan, na tržnicu ili u školu. Koliko će proći još vremena dok se stanica ne sanira, ne znaju, no s Gradom nisu još pričali o "pokošenoj" stanici jer ne znaju kome se točno obratiti. Savijene šipke, zahrđala udubljenja, porušena zaštitna ograda koja dijeli kolnik od stanice za tramvaj i brz te učestao promet recept su za buduće nesreće koje bi se potencijalno mogle dogoditi na ovom mjestu.

image
Lovro Belošević
image
Lovro Belošević

Na križanju Ulice grada Vukovara i Držićeve ulice, jednog od većih prometnih čvorišta u gradu, krije se još jedna stanica devastirana prometnom nesrećom. Prisjetimo se, prije točno četiri mjeseca, automobil marke Ford zabio se u staklenu zaštitnu ogradu te oštetio željeznu konstrukciju stanice i okvir za reklamne postere.

image
Na Vukovarskoj kod križanja s Držićevom ulicom vozač automobila udario u tramvajsku stanicu
Ranko Suvar/Cropix

Uz još pokoji komadić stakla na betonskom podu stanice, električne instalacije vire iz okvira u kojem je nekad svijetlio poster, spremne za još koji incident. Nakrivljena i udubljena metalna klupa nije od velike pomoći onima koji se žele odmoriti čekajući tramvaj, primarno zbog slabe stabilnosti, ali i visokih temperatura koje onemogućavaju Zagrepčanima starije dobi da sjednu i odmore.

image
Potrgana klupa, stradala u udaru auta
Lovro Belošević

Kako saznajemo, tvrtka odgovorna za proizvodnju i popravak tramvajskih i autobusnih stanica je EUROModul, no nismo uspjeli stupiti u direktni kontakt s njima. Iz Zagrebačkog električnog tramvaja pak tvrde da oštećene stanice nisu dio njihovog posla, već da se njima bavi Gradski ured za prostorno uređenje, od kojeg također do zaključenja ovog teksta nismo dobili konkretne informacije oko obnove ili kupnje novih stanica za javni prijevoz.

Ako imate gradsku priču, javite nam na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 14:29