POGLEDAJTE RAČUN

Taksi do aerodroma 110 kuna, a nazad u istom smjeru čak 4 puta više: ‘Pa i gorivo je poskupilo‘

Čitatelj Jutarnjeg pokazao nam je papreni račun
 Darko Tomaš/Cropix; privatna arhiva

U jednom smjeru 110 kuna, a nazad u istom smjeru - čak četiri puta skuplje. Tako je izgledala 'najskuplja' taksi vožnja čitatelja Jutarnjeg koji je prijevoz na ruti od kakvih 30-ak kilometara od Zračne luke Franjo Tuđman do Granične ulice na Kustošiji početkom tjedna platio 455 kuna.

Krenuo je na avionski let, kaže, i odabrao Eko Taxi, a prijevoz ga je stajao 110, 40 kuna, a kako je na povratku s putovanja bio preumoran da iskoristi javni prijevoz sjeo je taksi vozilo koje je stajalo ispred zgrade Zračne luke. Sjeo je u jedno taksi vozilo, a račun je iznosio paprenih 455,50 kuna.

Na adresu redakcije poslao je i račune koji pokazuju nesrazmjer cijena, a kako je priča o aerodromskim taksistima i njihovim skupljim tarifama već poznata i sam je bio svjestan, kaže, da će ga put do kuće doći više nego kad je išao na aerodrom. Istu je informaciju dobio i u vozilu.

image
Usporedba računa
Privatna arhiva

- Kada mi je vozač rekao da su skuplji, očekivao sam duplu cijenu i to mi je bilo u redu jer sam bio umoran, no konačni iznos me šokirao, posebno jer sam se vozio u ponedjeljak popodne kada cijene prijevoza po niti jednom parametru nisu povećane, kaže nam. Zbog epidemioloških mjera sjedio je iza sa svojim kolegom nekoliko je puta pokušao pogledati u taksimetar, no pogled je bio zaklonjen.

- Taksimetar se nije nalazio na klasičnom mjestu, nalazio se između vozačevog i suvozačevog mjesta na odmorištu za ruku. Čini mi se da je jedan dio bio diskretno prekriven jaknom, no ne želim ulaziti u to je li to slučajno ili namjerno, objašnjava čitatelj. Zbog ovog slučaja kontaktirali smo jednog od vozača iz tvrtke Taxi Gorica.

On nam je objasnio kako je ovo udruga vozača koji se konstantno bore s nelojalnom konkurencijom te govori kako je trenutno optimalna cijena do Zagreba oko 330 kuna, ali da je taj iznos u prošlosti bio puno manji.

image
Darko Tomaš/Cropix

- Svaki vozač u ovom je poslu zasebno, objašnjava nam, i dodaje kako je bio raspisan natječaj za prijevoznike da se mogao prijaviti bilo tko. Oko 50 vozača nalazi se pod udrugom Taxi Gorica, no ostatak nije pod udrugom, što je slučaj i vozača koji je naplatio toliko veliki iznos. Svi oni koji voze moraju najam svog mjesta u Zračnoj luci plaćati 10 230 kuna godišnje. Takav iznos im ne dozvoljava, objašnjava, da njihove usluge imaju cijene poput prijevoznika koji ne plaća najam ni porez. Problem stvara to što je zakon dozvolio da svaki vozač određuje iznos svoje tarife.

- Ova cifra je ipak malo prevelika, ali problem je u tome što je zakon dozvolio da svaki vozač za sebe određuje tarifu i onda ne možete utjecati previše na to. Ne želim braniti kolegu, ali ima puno faktora zbog kojih naša vožnja mora biti skuplja.

Glavna razlika između ovog prijevoznika i ostalih je, kako tvrdi, ta što od Eko taksija i primjerice Bolta država ne uzima porez, dok od njih uzima 25 posto od svakog iznosa. Uz to, nadodaje kako su s vremenom poskupili zbog poskupljenja goriva koje im stvara dodatne troškove. Prije ulaska stranki vozači često naglase kako su njihove usluge skuplje te ih tako odmah upozore na mogućnosti velikih iznosa pri završetku vožnje.

image
Darko Tomaš/Cropix

- Ljudi znaju da smo skuplji i nije mi se do sada dogodilo da se netko žali na to. Druge taksije može voziti bilo tko i ljudima se to ne sviđa, mi prolazimo određene kontrole, objašnjava nam vozač, dodajući kako je ovo firma s dugogodišnjim radom te je u dobroj situaciji, dok ostale firme brzo odu u stečaj.

Reakcija Udruge Taxi Gorica

Kako su u članku u Jutarnjem listu dana 13.10.2013 izneseni podaci koji su netočni, djelomično točni ili izvučeni iz konteksta na način da nam je kao Udruzi nanesena šteta, dužni smo Vam pojasniti stvarnu situaciju odnosno na koji način i u kojim uvjetima taksi djelatnost u MZLZ funkcionira.

Temeljem javnog poziva taksi djelatnost u MZLZ obavljaju taksi prijevoznici iz Velike Gorice, Zagreba, Gline i drugih gradova u RH.

Od toga Udruga Taxi Gorica ima nešto preko 50% članova, ostalo su samostalni prijevoznici na koje mi ne možemo imati utjecaj ili ih sankcionirati.

Njihov je stav da mogu prema Zakonu o cestovnom prijevozu sami odrediti cjenu usluge i to koriste.

U konkretnom slučaju taksi prijevoznik na kojeg je stranka imala prigovor nije član naše Udruge a mi smo bez razloga stavljeni na stup srama, odnosno učinjena nam je šteta.

Zbog nedorecenog zakona koji je donesen da bi se zadovolje velike korporacije mi smo u vise navrata kontaktirali Ministarstvo prometa , grad Veliku Goricu i MZLZ da pronađemo način da se maksimalna cijena ograniči i da se onemoguće pojedinci koji trenutnu situaciju koriste.

Iz Ministarstva su nas odbili, dok smo na razumjevanje naišli kod MZLZ i Grada Velika Gorice gdje su nam rekli da traže pravni okvir da riješe nastalu situaciju.

Naši clanovi uglavnom rade u MZLZ i nama je interesu sačuvati taksi službu na području grada Velika Gorica i MZLZ te pružati kvalitetnu uslugu po ekonomski isplativoj cijeni.

Sto se tice cijene usluge Udruga Taxi Gorica je prije nekoliko godina financirala izradu elaborata cijene usluga kod Prometnog fakulteta te smo na osnovu elaborata odredili cijene, koje su gotovo ostale iste ili uz manju korekciju obzirom na povećanje cijene goriva, troškove parkiranja u MZLZ , rezervnih djelova te zivotnih troškova.Kao orijentir cijena naših usluga od MZLZ do centra Zagreba bi bila do 200kn.

U gore spomenutom slučaju cijena usluge kod naših prijevoznika bi bila cca 230kn, s tim da je taksi prijevoznik dužan voziti najkraćim putem i korisniku usluge u startu reci okvirnu cijenu usluge, što se u konkretnom slucaju nije dogodilo pa mislimo da bi inspekcijske službe trebale dati svoje mišljenje.

Kako ste u prvom telefonskom razgovoru kontaktirali taksi prijevoznika koji je bio dežuran na telefonu, navodno i u vožnji nije razumio o kojoj se relaciji radi te je paušalno bez provjere na GPS ili aplikacije na taksimetru govorio o cijeni te je nažalost dao krivu informaciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 02:43