MINUS OD 587 MIL. KUNA

Svi detalji plana Uprave ZG holdinga: Otpuštanje 760 ljudi, prodaja i najam nekretnina, selidbe...

Kad je o podizanju cijena riječ, građani mogu biti mirni, ali poduzetnici koji posluju s Gradom, prema najavama iz Holdinga, mogu očekivati promjene

Zgrada Holdinga i Tomislav Tomašević

 Srdjan Vrancic/Cropix

Rezanje 760 radnih mjesta u administraciji, prodaja ili najam nekretnina, preseljenje poslovanja s komercijalnih lokacija, nove usluge Gradskih groblja, nova kategorizacija Tržnica, novi cjenik Robnih terminala, ali i nova ulaganja od 420 milijuna kuna. Sve je to dio plana Uprave Zagrebačkog holdinga kojim komunalnog giganta opterećenog gubicima namjerava podići s dna.

Objavivši gubitak Zagrebačkog Holdinga od 587 milijuna kuna u 2021. i višak od 760 zaposlenika u gradskim tvrtkama, Uprava Holdinga i gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević najavili su kako će sanirati stanje u Holdingu bez podizanja cijena komunalnih usluga za građane.

Poslovanje s dobiti

- Izuzetak od nepodizanja cijena komunalija su usluge odvoza otpada, izmjene kojih je gradska uprava predložila uz novi model naplate - kažu u Holdingu, navodeći da će reorganizirati poslovanje gradskih tvrtki i Holdinga tako da će već ove godine on poslovati s dobiti. Cilj je, prema istome izvoru, da se negativna EBITDA Grupe Zagrebački holding u 2021. od 90 milijuna kuna na kraju godine preokrene u plus od čak 504 milijuna kuna dobiti prije oporezivanja, amortizacije i plaćanja kamata na dug.

- Do sadašnje situacije u Holdingu došlo je zbog kontinuiranog pada prihoda gradskih tvrtki od 2015. do 2021., sveukupno za 7 posto, a u istom su razdoblju konstantno rasli toškovi poslovanja za 12 posto - ustvrdio je predsjednik Uprave Holdinga Ivan Novaković, uvjeren da je on danas u takvoj situaciji da su mu nužne hitne mjere preustroja financiranja i načina rada.

Kao osnovne poluge zacrtanog preokreta u poslovanju Zagrebačkog holdinga njegova uprava navodi, među ostalim, efikasnije upravljanje prihodima i imovinom gradskih tvrtki, uštede u javnoj nabavi, prodaju imovine koja nije prijeko potrebna za funkcioniranje gradskih službi te refinanciranje duga koji je krajem prošle godine dosegnuo čak 4,8 milijardi kuna. Unutar tog duga su, kako nam je potvrđeno u Holdingu, i dugovi Gradske plinare Zagreb, o kojima se, prema istome izvoru, i pregovaralo s dobavljačima plina.

Od novih usluga koje će gradske tvrtke ponuditi građanima i gospodarstvu u Holdingu očekuju 150 milijuna kuna. Premda detalji nisu poznati, riječ je o novim uslugama Gradskih groblja i kategorizaciji Tržnica koje bi, kako se čini, uskoro trebale biti razvrstane prema lokaciji, opremi i broju posjetitelja.

Pritom svježe prihode planiraju ostvariti i prodajom te najmom nekretnina. Holding ima 2292 nekretnine u vlasništvu, među kojima su i radnička odmarališta te hosteli na atraktivnim lokacijama Krka, Velog Lošinja i Skradina. Osim toga, plan je, doznajemo, i preseljenje poslovanja s komercijalnih lokacija, čime se podiže pitanje razmatra li možda Uprava Holdinga preseljenje svojeg sjedišta iz Vukovarske ulice, gdje je sada, na neku lokaciju izvan centra grada.

Softverska rješenja

Kad je o podizanju cijena riječ, građani mogu biti mirni, ali poduzetnici koji posluju s Gradom, prema najavama iz Holdinga, mogu očekivati izmjene uvjeta po kojima, primjerice, koriste gradsku imovinu. Uz to, navodi isti izvor, postrožit će se naplata potraživanja od poslovnih partnera Grada.

U ovoj bi godini gradske tvrtke, prema planovima Holdinga, trebale uložiti 420 milijuna kuna, od čega najviše, 150 milijuna kuna, u rekonstrukciju vodoopskrbne mreže, u sanaciju Mirogoja investirat će 90 milijuna kuna, a malo više od 30 milijuna kuna predviđeno je za vozila Čistoće. Gotovo 45 milijuna kuna otići će na različita softverska rješenja.

Sindikati traže plan reorganizacije

Uprava Holdinga je sa spomenutim poslovnim planom upoznala i sindikate. Riječ je o uštedi od 81 milijun kuna u 2022. godini koju bi trebalo donijeti rezanje 760 adminstrativnih radnih mjesta unutar centralnog zagrebačkog poduzeća. Inače, kako je Novaković napomenuo, od 2015. godine dosad broj zaposlenih u Holdingu skočio je za 800 ljudi, a troškovi za plaće povećali su se za 345 milijuna kuna.

U sindikatima su suglasni da viškova unutar Holdinga ima, ali smatraju da se prije donošenja odluke o viškovima mora izraditi precizna sistematizacija i plan reorganizacije sustava. Bez toga, tvrde sindikati, nije moguće utvrditi koliki je taj višak radnika i u kojim točno podružnicama treba rezati broj zaposlenih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 16:07