Čini se da su za zaustavljanje sljemenske žičare ipak odgovorne klimatske promjene. Prema objašnjenju ZET-a žičara se pokvarila zbog visoke temperature! Priopćili su kako su "uzrok automatskog zaustavljanja Žičare Sljeme u četvrtak oko 17 sati bile iznimno visoke temperature zbog kojih je došlo do smetnji u radu jednog od žičarskih senzora".
Kako je to moguće, pojasnio je za Jutarnji list prof. Mladen Nikšić s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
- U pravilu su svi ovakvi sustavi postavljeni tako da rade između minus 20 i plus 40 stupnjeva Celzijusovih. Je li taj senzor bio namješten na nekoliko stupnjeva niže, ili je temperatura na tome mjestu bila više od nominiranih plus 36 stupnjeva, to je upitno. No, to vam je tako u tehnici. Žičare u Alpama su namještene da rade na minus 30 stupnjeva, ali rijetko koja je postavljena da radi na plus 40. Kada dođe do granične temperature, onda se uključuje senzor - kaže prof. Nikšić kojemu zaustavljanje Žičare Sljeme nije iznenađenje.
Ističe da je bitno što je proradio rezervni sustav i što se sve riješilo pomoćnim pogonom.
Na pitanje što se dogodi kada se aktivira senzor odgovara kako je smisao senzora alarmiranje ako dođe do pregrijavanja motora, nekog mehaničnog sklopa, prijenosnika, izbijanja požara ili sličnih situacija zbog kojih se zaustavlja cijeli pogon.
- Kod nas nije baš uobičajeno da temperatura dođe do plus 40 stupnjeva. To se doista rijetko događa, a i sami smo svjesni da ovakav toplinski udar, kakav smo imali prethodnih dana, nije uobičajen - kaže stručnjak koji smatra da se ništa dramatično nije dogodilo, nego je senzor visoku temperaturu prepoznao kao opasnost i zaustavio žičaru.
Dodao je kako je kod nas sve, od tramvaja, vlakova do automobila namješteno da radi na temperaturama od minus 20 do plus 40 stupnjeva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....