REAKCIJA MINISTRA

ŠTROMAR 'Već sutra ćemo zatražiti da građevinska inspekcija pregleda sve zagrebačke mostove'

 
 Ronald Goršić / CROPIX

Oštećenje nogostupa na dijelu Savskog pješačkog mosta u Zagrebu u četvrtak navečer je sanirano, ali bez obzira na to ministar graditeljstva i prostornoga uređenja Predrag Štromar najavio je da će sutra zatražiti od građevinske inspekcije da odmah pregleda sve zagrebačke mostove, i zatvori one koji su sigurnosna prijetnja građanima.

"OPREZ! Propao je Savski most! U više navrata sam upozoravao na loše stanje mostova u glavnom gradu Hrvatske i od nadležnih tražio detaljan plan održavanja mostova. Današnje propadanje pokazuje da je sigurnost građana ugrožena, a Grad Zagreb koji je zadužen za održavanje i dalje ignorira ozbiljan problem. Dosta smo upozoravali! Već sutra ćemo zatražiti od građevinske inspekcije da odmah pregleda i ZATVORI sve zagrebačke mostove koji su sigurnosna prijetnja ljudima", poručio je na svom facebook profilu potpredsjednik Vlade i ministar graditeljstva i prostornoga uređenja Štromar.

Na Pješačkom mostu preko Save danas je nastala golema rupa jer se urušio dio nogostupa, što predstavlja opasnost za pješake i bicikliste. Iz Grada Zagreba su odmah reagirali i počeli sanirati oštećenje. Radove je ranije večeras obišao i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić te je najavio da će oštećenje biti sanirano do 21 sat, a što je, kako je potvrđeno Hini iz Grada Zagreba, i obavljeno.

Za RTL televiziju Bandić je danas izjavio kako je most siguran i da se ne sije panika. "Most je siguran, nemojmo sijati paniku. Nogostup je dotrajao. Čelična konstrukcija je sigurna. Danas će ovo biti zakrpano. Doma nema dok se ne napravi. Ujutro će sve biti kao što je bilo", kazao je Bandić.

Na problem dodatnog propadanja Savskog mosta danas je upozorio i zagrebački HNS.

U priopćenju predsjednik zagrebačkog HNS-a i zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Tomislav Stojak istaknuo je da su "najnovija današnja saznanja o dodatnom propadanju Savskog mosta, na žalost, nastavak katastrofalne politike Milana Bandića u Zagrebu".

"Prije više od tri godine tražili smo od njega hitnu reakciju i sanaciju Savskog mosta, odgovor je iz travnja 2016. godine, jer je situacija već tada bila opasna za građane! Tri godine kasnije gradonačelnik ne da ništa nije učinio, već je svojom 'politikom nečinjenja' dodatno urušio most, kao što je to napravio i s fasadama u centru grada, koje su nakon njegove 'New deal obnove' još starije i derutnije nego prije, naravno kao i s još mnogim drugim stvarima koje je obećao, nikada pokrenuo, a najmanje ostvario", naveo je u priopćenju predsjednik zagrebačkog HNS-a Stojak.

Ministarstvo: Grad Zagreb ni za jedan od mostova nije dostavio Plan održavanja

Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja u četvrtak navečer je, vezano za Savski most u Zagrebu, priopćilo da su još prošle godine uputili poziv gradovima za dostavu podataka o planu održavanja cestovnih građevina na njihovom području, te da je Grad Zagreb poslao izvještaj o stanju i potrebnim zahvatima sanacije za nekoliko mostova, među kojima nije Savski, međutim, ni za jedan od mostova nije dostavljen Plan i program održavanja cestovnih građevina.

"Slijedom upita vezanih za Savski most u Zagrebu, navodimo kako je Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja još prošle godine uputilo poziv gradovima kojim se traži dostava podataka o planu održavanja cestovnih građevina na njihovom području nadležnosti. Održavanje nerazvrstanih cesta i njihovih dijelova, kao što su mostovi, vijadukti, podvožnjaci, nadvožnjaci, propusti, tuneli i drugo, obveza je jedinica lokalne samouprave", priopćeno je iz Ministarstva.

Ministarstvo je, dodaje se, pokrenulo postupak izrade Plana aktivnosti provjere postupanja jedinica lokalne samouprave na održavanju cestovnih građevina koje su u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i 29. kolovoza 2018. godine uputilo poziv gradonačelnicima velikih gradova kojim traži dostavu podataka o planu održavanja cestovnih građevina na njihovom području nadležnosti.

U priopćenju se ističe kako su do 17. rujna 2018., kada je bio propisan rok za dostavu podataka, samo dva od 25 gradova, poslala tražene podatke na predviđenom obrascu s planovima održavanja, a nitko nije ispoštovao rok za dostavu kompletnog izvješća.

Tako samo Rijeka (13 mostova) i Vinkovci (dva mosta) imaju priručne planove održavanja. Devet gradova je poslalo odgovore koji nisu bili u zadanom obrascu, odnosno nemaju planove održavanja s određenim rokovima sanacije kritičnih građevina, kao ni s predviđenim sredstvima. Čak 14 gradova ni nakon mjesec dana od zadanog roka nije dostavilo ništa, navode iz Ministarstva.

Grad Zagreb je poslao izvještaj o stanju i potrebnim zahvatima sanacije za nekoliko mostova (Jadranski most, Domovinski most, Most mladosti, Most slobodne i Podsusedski most), ali ne i za druge mostove, uključujući i Savski most. Međutim, niti za jedan od mostova nije dostavljen Plan i program održavanja cestovnih građevina.

Osim pregleda mostova, bitno je donijeti Plan i program održavanja, jer sam pregled mostova bez da postoje rokovi i planirana sredstva, ne znači ništa, ističu iz Ministarstva.

Dodaju kako su svojim pozivom gradove potaknuli na izradu evidencije stanja mostova za koje su dužni planirati i provoditi održavanje.

"Nakon dobivenih odgovora koji osim pojedinačnih izuzetaka nisu zadovoljavajući, Ministarstvo će u nastavku voditi računa da li uprave gradova poduzimaju svoje zakonske obveze u cilju zaštite građana i proračunskih sredstava. Naime, sigurnost svih građana Hrvatske na prvom nam je mjestu, ali bitno je i racionalno trošenje poreznih sredstava koja su naplaćena građanima stoga ćemo inzistirati na definiranim planovima i redovitom održavanju svih mostova u jedinicama lokalne samouprave", zaključuje se u priopćenju Ministarstva.

"To nije ničija dobra volja, već zakonska obaveza. Prevencija i održavanje najbolji su način za garanciju sigurnosti", poručuju iz Ministarstva. (Hina)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 02:22