ZAGREB - Zagrebački taksisti nikako da dobiju pravo na predah. Nakon nedavne ' bure' podignute najavom dolaska riječke taksi tvrtke Cammeo, novu će bujicu nelagode među taksistima u metropoli zasigurno izazvati - moto taksi, piše portal Zagrebancija.com .
Promjena propisa i gubitak monopola zagrebačkih taksista širom je otvorio je vrata i prvom gradskom moto taksi udruženju. Osnivači Nenad Žarković, vlasnik auto škole Žarković i Kristijan Frljužec, vlasnik tvrtke Frljužec d.o.o. za najam motora i moto ture, u projekt kreću sa četiri ozbiljna motocikla.
Cijena će biti između 4 i 5 kuna za prijeđeni kilometar, a na motorima ćete se voziti možda već ovoga ljeta.
- Trenutno se u ponudi nalaze chopperi Kawasaki VN 900 Classic i Yamaha Dragstar 1100 Classic te naked motocikli Kawasaki ER-6 N i Yamaha YBR 125 - objasnio je Žarković te dodao kako će prvim proširenjem svojim klijentima ponuditi i maksi skutere od 300 'kubika'.
Osnivači ističu kako se ideja o moto taksiju rodila još prošle godine, no tek je izmjenom Zakona o cestovnim prometu te ukidanjem dugogodišnjeg monopola zagrebačkih taksista dobila priliku za realizaciju.
Svoje će putnike prevoziti direktno na odredište te neće, poput riječih taksista, prikupljati dodatne klijente na putu.
Međutim, do potpune realizacije prostoje još dvije prepreke.
- Prva je to što trenutno ne postoji pravilnik o propisima za moto taksiste, a to planiramo promijeniti tako da ćemo kroz nekoliko tjedana Ministarstvu poslati svoj prijedlog. Druga je stvar što smo ograničeni dobrim vremenom, ali motocikl se u Zagrebu može voziti barem 6 mjeseci u godini. Posebno bi atraktivni trebali biti u ljetnim mjesecima - ističe Frljužec.
Njihovi vozači imaju minimalno 3 godine iskustva i barem 30 000 prijeđenih kilometara, a na oglas ima se javilo i nekoliko motociklista profesionalaca sa kojima su dogovorili i plaće koje bi se dobivale prema broju prijeđenih kilometara.
Postojeća stajališta zagrebačkih taksista u vlasništvu su grada te moto taxi planira zatražiti ravnopravni status u njihovom korištenju. Jednaki bi se status trebao odraziti i na vožnju po žutim linijama javnih prometnica. Glavna bi, pak razlika u odnosu na auto taksi trebala biti u brzini vožnje, naročito u vrijeme najgorih gužvi. Ciljana su klijentela ljudi između 20 i 40 godina koji trebaju brz i povoljan prijevoz.
Standardni dio opreme Moto taksija sadržavat će kacige sa slušalicom kako bi vozač mogao nesmetano razgovarati preko mobitela. Putnici će dobiti tzv. jednokratne uloške za kacige koje se stavljaju i mijenjaju sa svakim novim klijentom iz higijenskih razloga.
Također, taksist će sa putnikom moći komunicirati preko Intercom veze.
Putni kofer na motociklu ima kapacitet od 50 litara, što je, ističu Frljužec i Žarković dovoljno ne samo za manju torbu ili prijenosno računalo, već i za omanji shopping, piše portal Zagrebancija.com.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....