KONTROVERZNA AKCIJA

Provokativni plakati zgrozili Zagrepčane, oglasili se autori kampanje: ‘Evo koji je bio cilj‘

Na društvenim mrežama pojavio se niz nagađanja o tome tko je osmislio takav plakat i postavio ga u javnosti
 Facebook

U Zagrebu su se ovih dana pojavili plakati s porukom ‘Samo slabiči dobiju depresiju‘. Veliki broj građana je ostao šokiran ovom porukom, pa se na društvenim mrežama pojavio niz nagađanja o tome tko je osmislio takav plakat i postavio ga u javnosti.

U međuvremenu se pokazalo da je plakat i poruka na njemu dio kampanje Unicefa Hrvatska, koji je uputio priopćenje koje prenosimo u cijelosti:

‘U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o mentalnom zdravlju, rušiti stigme i mitove, utjecati na diskriminaciju, ojačati podršku za mentalno zdravlje djece i mladih – pokrenuli smo dodatnu fazu kampanje u formi poruka koje ocrtavaju česte predrasude s kojima se djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja suočavaju.

Djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja često se suočavaju s nerazumijevanjem, odbijanjem i nedostatkom podrške okoline te smo kampanjom željeli utjecati na stavove i predrasude, svjesni da je to dug, složen i zahtjevan zadatak.

Kampanju smo planirali provesti u dvije faze – tzv. "teaser" sa šokantnim porukama te tzv. "otkrivanje". U prvoj fazi kampanje objavljena je jedna od poruka na 10 oglasnih pozicija u Zagrebu. U drugoj smo fazi planirali prelijepiti oglase porukama s dodatnim pojašnjenjima i kontekstom kampanje te poveznicom koja vodi na internetske stranice s pojašnjenjima učestalih „mitova“ i sadržajima koji pomažu u razumijevanju mentalnog zdravlja. Važan dio ove kampanje su i događanja uživo te komunikacija na društvenim mrežama.

U prvoj fazi smo izazvali reakciju javnosti porukama koje su zapravo komentari s kakvima se djeca i mladi diljem Hrvatske susreću svaki dan. Osjećaj koji smo u tri dana izazvali kod dijela javnosti konstantan je osjećaj osoba koje imaju problema s mentalnim zdravljem, a koji su okruženi društvom koje nema informacije kako im pružiti podršku te nailaze na nerazumijevanje.

Namjernim isticanjem poruke koja je sadržajno i pravopisno pogrešna komunicirali smo jedan od mitova zbog kojeg je depresija stigmatizirana kao bolest koju dobiju samo "slabići". Kampanjom smo htjeli istaknuti važnost mentalno-zdravstvene pismenosti koja je preduvjet za pozitivne promjene u brizi za mentalno zdravlje djece i mladih. Prilažemo i cjelovita rješenja oglasa koja su trebala biti objavljena u drugoj fazi kampanje.

Zbog reakcija određenog dijela javnosti u posljednja tri dana odlučili smo da ćemo s kampanjom o važnosti mentalnog zdravlja nastaviti kroz druge oblike komunikacije, a spomenuti "teaser" oglasi su jučer uklonjeni.

Ured UNICEF-a za Hrvatsku će u suradnji s partnerima nastaviti s kampanjama i programima za podršku mentalnom zdravlju djece i mladih.

Nadamo se da ćemo naići na razumijevanje te se ispričavamo onima kojima smo oglasom uzrokovali nelagodu‘, kaže se u propćenju Unicefa Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 10:00