KREĆE MEGAPROJEKT

Pripremite se na novi prometni kolaps u Zagrebu, imamo detalje: HŽ obnavlja prugu, do daljnjega ‘značajna kašnjenja‘

Modernizacija pruge vrijedi čak 193 milijuna eura, a projekt obnove dionice Dugo Selo – Križevci obuhvaća ukupno 38.2 kilometara
 Ranko Suvar/Cropix

Zbog radova na rekonstrukciji i dogradnji drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo – Križevci, dio vlakova na relacijama između Zagreba i Dugog sela, Vrbovca, Križevaca te Novoselca neće prometovati od 17. veljače 2025. do daljnjega, i to radnim danima, priopćila je HŽ infrastruktura. Ove promjene uzrokovane su i smanjenjem kapaciteta kolodvora Dugo Selo, što dodatno utječe na prometnu dinamiku.

image

Radovi na pruzi.

/Afp

Detaljan popis vlakova koji privremeno neće voziti dostupan je putem službenih izvora HŽ-a, a putnici trebaju računati i na značajna kašnjenja. Posebno će ove izmjene osjetiti stanovnici Dugog Sela, koji svakodnevno putuju u Zagreb na posao, jer su ukinuti polasci upravo u udarnim terminima, kada je najveća potražnja za prijevozom.

Velika modernizacija pruge vrijedi čak 193 milijuna eura. Projekt obnove dionice Dugo Selo – Križevci obuhvaća ukupno 38.2 kilometara pruge i uključuje proširenje postojećeg kolosijeka te uvođenje novog, što će omogućiti da vlakovi na ovom pravcu postižu brzinu do 160 km/h. Osim toga, kolodvori će biti prilagođeni za prihvatiti teretne vlakove dužine 750 metara te putničke vlakove dužine 400 metara, čime će se povećati kapacitet pruge i poboljšati povezanost Bjelovara, Križevaca i Koprivnice s prigradskim željezničkim prometom Zagreba.

image

Raspored

/HŽ Infrastruktura
image

Raspored

/HŽ Infrastruktura

Nakon što su radovi unutar konzorcija izvođača DIV Grupe, Dalekovoda i Zagreb Montaže reorganizirani, vidljiv je značajan napredak, a trenutačno je završeno oko 80 % projekta. Na dijelu između Vrbovca i Križevaca završavaju se radovi na kolodvorima i stajalištima, uključujući izgradnju pothodnika, parkirališta te postavljanje dizala i urbane opreme. Očekuje se da će radovi na ovom dijelu biti potpuno dovršeni tijekom prvog kvartala 2026. godine.

Što se tiče dionice između Vrbova i Dugog Sela, u proteklim mjesecima radovi su znatno ubrzani. Već je dovršen donji pružni ustroj, završena su dva pothodnika, a na pojedinim dijelovima trase postavljena je kolosiječna rešetka. Od sedam predviđenih nadvožnjaka, pet je u potpunosti završeno, dok su preostala dva u završnoj fazi izgradnje. Do kraja 2025. godine planira se dovršetak još tri mosta i nekoliko propusta, kao i kompletna obnova gornjeg ustroja pruge te finalno uređenje pothodnika i parkirališta.

image
Dusko Marusic/Cropix

U kolodvoru Dugo Selo već je izgrađena nova zgrada, dovršen dio donjeg ustroja i postavljen portal kontaktne mreže. Od 17. veljače 2025. radovi će se prebaciti na južnu polovicu kolodvora, zbog čega će se veći dio prometa odvijati sjevernom stranom. Po završetku te faze, isti će se radovi provesti i na sjevernom dijelu kolodvora.

Kompletan završetak ovog velikog infrastrukturnog projekta planiran je za prvu polovinu 2026. godine, nakon čega će se značajno poboljšati kvaliteta i brzina putovanja na ovom pravcu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. veljača 2025 13:41