BUDUĆNOST GRADA

Pet kapitalnih Tomaševićevih projekata za rješenje prometnog kaosa u Zagrebu, uvodi se i velika promjena kod parkiranja

Zagrebački gradonačelnik predstavio je projekte koji bi trebali rasteretiti promet u gradu

Novi projekti u Zagrebu

 Grad Zagreb/

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je u utorak da se blokovsko parkiranje uvodi 26. listopada a sljedeći tjedan počinju radovi na Sarajevskoj cesti koja će biti novi južni ulaz u grad, gdje će se graditi i tramvajska pruga, prva nova nakon više od 20 godina.

Primjena blokovskog parkiranja trebala bi krenuti 26. listopada, rekao je na konferenciji za novinare Tomašević koji vjeruje da će se time smanjiti broj povlaštenih parkirnih karata, kojih je samo u crvenoj zoni 5000 više nego parkirnih mjesta.

U javnom savjetovanju došlo je čak 318 prijedloga većinom građana, te su brojni usvojeni, rekao je Tomašević, dodavši da su nešto promijenili u smislu spajanja određenih blokova kako bi ih povećali i olakšali parkiranje stanarima unutar blokova.

Najavio je kao novosti da će građani koji se nalaze na granici svog bloka, kod kupnje povlaštene parkirne karte imati pravo umjesto svoga bloka izabrati susjedni blok u istoj ili u nižoj zoni naplate dok oni stanari koji su dosad imali povlaštenu parkirnu kartu a nisu imali prebivalište niti boravište u cijeloj zoni naplate, neće više moći kupiti povlaštenu parkirnu kartu.

Rekao je i da su iz javnog savjetovanja prihvatili prijedlog da se produži naplata parkiranja radnim danom s 22 sata navečer do ponoći te subotom isto tako do navečer te da se uvede naplata parkiranja nedjeljom do 15 sati.

Istaknuo je da uvode red i u vezi rezerviranih parkirnih mjesta koja se nisu plaćala desetljećima, te su u zadnjih mjesec i pol za parkiranje građanima oslobodili preko 300 parkirnih mjesta, što je ekvivalent garaži na Langovom trgu.

Podsjetio je da se projektira podzemna garaža u Klaićevoj ulici za 800 parkirnih mjesta, vrijedna oko 20 milijuna eura, gradi se podzemna garaža ispod Paromlina s 350 parkirnih mjesta te je najavio da se rade pripremne radnje za garažu ispod Trga Franje Tuđmana.

Gradonačelnik Tomašević danas je kao novi veliki cestovni projekt važan za središte grada najavio izgradnju nove Šarengradske ulice od Vukovarske do Jadranskog mosta.

Taj je projekt ključan za rasterećenje Savske i novi je ulaz u grad kad se ide s rotora preko Jadranskog mosta. Imat će četiri trake, dodatne u zonama raskrižja te pješačke i biciklističke koridore s obje strane, rekao je gradonačelnik.

Radovi bi trebali krenuti početkom 2026., a prva dionica biti će od Ulice grada Vukovara do Zagrebačke ceste. Šarengradska će u punom profilu ići do Jadranskog mosta, rekao je Tomašević, dodavši da se ideja nove Šarengradske u planovima pojavila prije 100 godina.

Gradonačelnik je podsjetio na niz velikih investicija u cestovnu infrastrukturu koje su u tijeku ili uskoro kreću, od 6,6 kilometara produljenja Branimirove i ulice Rudolfa Kolaka, kojim se otvara obilazni pravac na istoku grada do rotora u Zapruđu, ulice Aleksandra Brdarića koja kreće sljedeći tjedan, te podvožnjaka Medpotoki i Jarunskog mosta na zapadu grada.

Sljedeći tjedan počet će radovi na Sarajevskoj cesti i to će biti novi južni ulaz u Zagreb. Vrijednost radova je 25 milijuna eura bez PDV-a, od čega na cestu ide 12,5 milijuna eura, jer će vrlo brzo krenuti i radovi na tramvajskoj pruzi. Radovi na cesti trebali bi završiti do kraja 2025.

Istaknuo je i da će se i u Heinzelovoj ulici, graditi tramvajska pruga.

Tomašević je istaknuo da su razlog velikih gužvi u prometu loše planiranje ali i porast broja automobila kojih je u deset godina više za čak 34 posto i gotovo je neusporediv bilo gdje u EU, uz možda par izuzetaka.

Konferenciju za novinare gradonačelnika Tomaševića pratili smo uživo, a kako je to izgledalo pročitajte u nastavku


11:33 - Dotakao se Tomašević i blokovskog parkiranja.

- Ljudi će moći uzeti kartu za svoj blok ili, ako su na granici između dva bloka, moći će uzeti kartu za onaj koji im je povoljniji, a s time krećemo 26. listopada kako je i najavljeno, kazao je.


11:30 - Uvodi se i naplata parkinga u centru do ponoći umjesto do 22 sata, a naplata će se vršiti i nedjeljom do 15 sati. Toga do sada nije bilo, a cilj je zaštititi ljude koji žive u centru grada.


11:25 - Projektiramo i garažu u Klaićevoj, ispod igrališta do Mimare. To je investicija od oko 20 milijuna eura, a imat će 800 parkirnih mjesta. Ispod Paromlina gradimo podzemnu garažu s 350 mjesta, a radimo i garažu ispod Trga Franje Tuđmana. Ideja je da imamo što manje automobila u centru grada.


11:21 - Krenuo je Tomašević potom o javnom prijevozu.

- U procesu nabave smo 91 dodatnog tramvaja. To je investicija od 200 milijuna eura. Kupili smo 65 novih i 60 rabljenih autobusa, a kupit ćemo ih još 60. Također, kupit ćemo i 70 novih električnih autobusa i autobusa na vodik.

- Osim toga, jako puno ulažemo i u tramvajsku infrastrukturu, obnavljamo ispravljačke stanice, svih 14, a maksimalno možemo tri godišnje.


11:19 - Od Vukovarske ulice do Jadranskog mosta radit će se nova Šarengradska ulica. Imat će četiri automobilske trake. Ovo je ključno za rasterećenje Savske ceste, širi centar bit će rasterećen. U predizdanju smo lokacijske dozvole, rješavamo sve ono što prijašnji gradonačelnici nisu uspjeli, mi smo blizu konkretnih investicija, početak radova trebao bi biti 2026. godine, kazao je Tomašević.

Najavljeno je i rušenje škole Horvati koja je zatvorena još od potresa, a ujedno je i 140 godina stara. Istodobno se planira gradnja nove osnovne škole na Knežiji. Šarengradska će se graditi u dvije dionice, prva od Vukovarske do zagrebačke, a druga od Zagrebačke do jadranskog mosta. Za prvu dionicu je idejno rješenje već spremno, projektiranje je planirano za iduću godinu, a radovi se planiraju 2026. godine. Za drugu dionicu je u tijeku izrada idejnog rješenja


11:17 - Gradit ćemo i podvožnjak od Aleje Bologne do Samoborske ceste, to je projekt ‘Podvožnjak Medpotoki‘. Omogućit će novu vezu sjevera i juga, a vrijednost radova bit će 35 milijuna eura, trajanje radova je 18 mjeseci, a krenut ćemo sljedeće godine.


11:15 - Radit ćemo i most Jarun koji će značajno rasteretiti promet u zapadnom dijelu grada, posebno na Jadranskom mostu. Ovo će biti treći most preko kojeg će moći prijeći tramvaj, a napravit ćemo koridor da može doći do nove nacionalne dječje bolnice u Blatu. Most bi trebao biti gotov 2028. godine, objasnio je Tomašević.

Plan je sljedeći: do kraja godine raspisat će se natječaj za izradu glavnih i izvedbenih projekata, dok za prometnice isti već postoje. Sljedeće godine bit će pokrenuta izrada projektno- tehničke dokumentacije za tramvajsku prugu do rotora Remetinec, a most će imati tri trake u svakom smjeru, tramvajsku prugu i obostrane biciklističke i pješačke staze.

- Most će imati tri trake u svakom smjeru. Idemo u izmjenu dozvola, otkupljujemo zemljišta i sljedeće godine idemo u izradu dokumentacije.


11:10 - Jedan od prvih projekata bit će produženje Branimirove ulice i Ulice Rudolfa Kolaka. Prva faza je završena, a potez od Zagrebačke do Brestovečke stajao je Grad oko 4,5 milijuna eura. Sljedeća na redu je faza 3 od Ivana Ančića do Varaždinske, a radovi vrijedni 4 milijuna eura trebali krenuti na proljeće. Nakon treće krenut će i druga faza od Brestovečke do Ivana Ančića, radovi će stajati oko 11 milijuna eura, a trenutno je u tijeku izrada glavnog i izvedbenog projekta. Što se Kolakove tiče, radovi će trajati 2 godine, a javna nabava za izvođača će krenuti početkom 2025. godine. Produljenje Kolakove će stajati 25 milijuna eura. Ipak, prvi zahvat će biti na jugu grada, novi južni ulaz u grad. Radovi na Sarajevskoj cesti kreću već idućeg tjedna i vrijedni su 25 milijuna eura bez PDV-a. Riječ je o tri prometne trake sa svake strane, obostranim pješačkim i biciklističkim stazama te tramvajskom prugom u središtu. Istodobno kreću i radovi na proširenju tramvajske mreže vrijedni 10 milijuna eura. Rok za dovršenje je kraj 2025. godine.


11:07 - Broj registriranih osobnih automobila u Zagrebu je 2013. godine bio 283.331, a 2023. za koju imamo posljednje podatke je 379.564. Povećanje u posljednjih 10 godina je 34 posto. Ovo je najveći rast među europskim metropolama, neki čak uspijevaju i preokretnuti trend. Mi moramo ulagati u javni prijevoz, ovakav trend je nemoguće pratiti s prometnom infrastrukturom, rekao je na samom početku Tomašević.


Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević sa zamjenicima Lukom Korlaetom i Danijelom Dolenec održat će u 11 sati press konferenciju na kojoj će glavna tema biti ulaganje u promet u Zagrebu.

Radovi na zagrebačkim prometnicama izvor su frustracija za brojne građane, svakodnevno dolazi do gužvi i kolapsa pa će biti zanimljivo čuti koji su budući planovi po ovom, za Zagreb ključnom, pitanju.

Nakon press konferencije gradonačelnik i njegovi zamjenici održat će redovnu konferenciju za medije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 18:19