Više od dvadeset godina su stanovnici zagrebačkog naselja Knežija čekali da se ispuni staro obećanje, a sada su, čini se, konačno dočekali realizaciju. Položen je kamen temeljac dugo očekivane nove OŠ Horvati na križanju Ujevićeve ulice i Ulice Josipa Gigla.
Postojeća škola, stara 128 godina, trenutno se nalazi na 150 metara zračne linije od nove, a rušenje će biti nužno zbog projekta Šarengradske ulice, odnosno njezinog spajanja sa Jadranskim mostom.
Ukupna je investicija sa PDV-om 14,5 milijuna eura, a radovi započeti danas trebali bi završiti za godinu i pol dana. Iz Grada su naglasili kako je prostor od 10 tisuća kvadratnih metara i više nego dovoljan za sve sadržaje koje bi ova škola, koja broji 400 učenika, trebala sadržavati: dvije dvorane (velika i mala), 17 učionica, knjižnicu i čitaonicu te veliko školsko dvorište.
Gradonačelnik Tomislav Tomašević, zajedno sa predstavnicima gradskih ureda te zamjenicima Lukom Korlaetom i Danijelom Dolenec, izrazio je zadovoljstvo što je upravo ova gradska uprava zaslužna za pokretanje izgradnje nove škole.
-Desetljećima se planirala ova škola i ovo je sretan dan za sve one koji su sanjali o njezinoj izgradnji. Meni su poseban gušt ovi 20 plus projekti; projekti koji se vuku preko 20 godina i koje na kraju uspijemo provesti, istaknuo je.
Na samom početku konferencije za novinare govorila je ravnateljica škole, Manuela Piškor Podobnik.
-Dugo smo čekali ovu školu; generacije bivših i sadašnjih učenika skoro su izgubile nadu i zato nam je drago da se ovo događa sada, rekla je nadodavši kako je nepovjerenje među roditeljima i nastavnicima trajalo do ovog trenutka.
Kako će sada izgledati radovi po fazama?
-Prva faza projekta je izgradnja Šarengradske ulice i odnosi se na njen sjeverni dio, od Vukovarske do Zagrebačke avenije. Južni dio, na kojemu je i stara škola na red dolazi nakon toga, tako da će stara škola biti srušena nakon izgradnje nove, rekao je gradonačelnik koji nije propustio još jednom istaknuti kako je ova škola samo dio ukupnih ulaganja Grada u odgojno-obrazovne ustanove.
Fenomen u izgradnji škola
-Ukupna ulaganja za izgradnju škola i vrtića teška su 340 milijuna eura, izgradili smo i obnovili 26 objekata, u tijeku su radovi na njih 11, a u narednih nekoliko mjeseci možemo očekivati još 6 novih projekata, kazao je Tomašević.
Zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet također je izrazio veliko zadovoljstvo izgradnjom škole ali i naselja Knežije, čiji je, kako sam kaže, bio ponosni stanovnik.
- Škola će biti prizemna zgrada sa četiri atrija i zastakljenom dvoranom u sredini, što je fenomen u izgradnji škola. Oko nje će se moći hodati sa sve četiri strane, opisao je izgled buduće zgrade Korlaet pridodavši i informaciju kako će bivša zgrada filmskog studija Ocean filma, biti uključena u projekt. Naime, replika "zagrebačkog Hollywooda" biti će uključena u projekt škole, a budućim će djelatnicima služiti kao zbornica.
Podsjetimo, stara školska zgrada na Horvaćanskoj cesti, nasuprot okretišta tramvaja, sagrađena je na samom kraju 19. stoljeća i obnavljana više puta, posljednji put 2020., kada je nakon oštećenja u potresu u nju uloženo oko 150 tisuća eura. Trenutno imaju 12 učionica za 16 razrednih odjeljenja, a otprilike 10 posto učenika je s teškoćama.
OŠ Horvati su, naime, pioniri među školama u inkluziji odnosno uvođenju učenika s teškoćama u redovnu nastavu. Mali kapaciteti škole dugo su bili problem, a projekt nove škole postoji čak od 2006. godine. Imovinsko-pravni odnosi na ovoj, kao i mnogim drugim parcelama u okolini, bili su prepreka realizaciji projekta OŠ Horvati, a rješenje je došlo zajedno sa planom izgradnje Šarengradske ulice. Ovaj mega-projekt, zamišljen da prati zapadnu stranu želježničke pruge koja ide paralelno uz Savsku komplicira se kod izlaza na Jadranski most gdje će se zbog nove avenije morati rušiti i nekoliko objekata, uključujući staru školu.
A Šarengradska? Riječ je prometnici kategoriziranoj kao glavna gradska ulica dužine oko 2200 metara. Izgradnja bi bila podijeljena u dvije faze. Prva dionica dužine oko 863 metra protezala bi se od već spomenute Ulice grada Vukovara do Zagrebačke avenije. U tom dijelu širina koridora varira od 27 do 40 metara a prema idejnom projektu prometnica ima dva odvojena kolnika svaki sa po tri prometna traka te obostrane pješačke i biciklističke staze i pojaseve zelenila.
Sa Ulicom grada Vukovara i Zagrebačkom avenijom bila bi povezana raskrižjem u jednoj razini. Druga faza uključuje izgradnju prometnice od Zagrebačke avenije do Jadranskog mosta u dužini od oko 1340 metara. Na tom dijelu širina koridora varira od 34 do 55 metara. Također bi imala dva odvojena kolnika sa po tri prometna traka te obostrane pješačke i biciklističke staze i pojaseve zelenila. S Jadranskim mostom prometnica bi bila povezana putem dva nadvožnjaka preko Selske ceste.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....