EKSKLUZIVNO DOZNAJEMO

Otkrivamo tko je na najjačem udaru štednje i koji novi auti se nabavljaju

U kolovozu 2020. godine puno je prašine podigla odluka bivše uprave Holdinga da se nabave luksuzne limuzine poput Audija 6 i BMW-a 5
 Srdjan Vrancic/Cropix

Vozni park Zagrebačkog holdinga ide pod škare. Kako ekskluzivno doznajemo, Zagrebački je holding raspisao novi natječaj za najam motornih vozila, odnosno neobvezujući poziv, kojim se planira srezati vozni park Holdinga za - 39 vozila. Na najvećem udaru štednje, doznajemo, naći će se vozila Uprave Holdinga koja će s 13 automobila spasti na četiri.

Podsjetimo, u kolovozu prošle godine puno je prašine podigla odluka bivše uprave Holdinga da se, usprkos koronakrize, ide u najam čak 266 vozila vrijednosti 16,6 milijuna kuna. Među traženim vozilima navodno su se našle i luksuzne limuzine poput Audija 6, Mercedesa E klase ili BMW-a 5.

Iz Zagrebačkog holding, nakon reakcije javnosti, na to su odgovorili da “nemaju vozni park s vlastitim vozilima, već su prethodnih godina koristili vozila putem leasinga”. Ali od 2017. uzimaju u najam vozila po danu zbog smanjenja troškova. Argument je bio da je riječ o okvirnom sporazumu koji nije obvezujući, a onda Holding plaća automobile iznajmljivaču koliko ih koristi.

Ako je suditi prema javnom pozivu nove uprave Holdinga, zadržao se isti model, ali su se količine promijenile. Naime, iz novog poziva se može iščitati da Holding ide u najam 188 vozila, odnosno 39 vozila manje u odnosu na lani što predstavlja uštedu od 17 posto. Budući da je riječ tek o iskazivanju interesa i prikupljanju ponuda tvrtki teško je pretpostaviti o kolikim je uštedama riječ, ali može se izračunati da bi Holding nabavu novog voznog parka mogao platiti između 2,5 i 3 milijuna kuna manje u odnosu na lanjsku nabavu bivše uprave. Pritom, gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević već je u rujnu najavio da će Grad Zagreb umjesto ranije predviđenih 150 unajmiti 50 automobila za potrebe gradskih službi, od kojih će polovica biti na hibridni ili električni pogon.

Kako se sada vidi u javnom pozivu nove uprave Holdinga, luksuzna kategorija vozila poput Audija, BMW-a ili Mercedesa nije navedena. Planira se uzeti najviše putničkih vozila niske klase, točno 120 automobila u kategoriji Opel Corsa, Peugeot 208 i Renault Clio. Osim toga, naručuje se i 15 automobila u nižoj-srednjoj klasi, kao Opel Astra, Golf, Peugeot 308, odnosno osam automobila manje nego prije. U srednjoj klasi, kao Opel Insignia i VW Passat, naručuju četiri automobila, što je čak za devet automobila manje u odnosu na prethodni ugovor, a pretpostavka je da su to službeni automobili nove uprave. Usprkos rezovima, odluka je da se za dvostruko poveća broj gospodarskih vozila kao VW Caddy furgon i Dacia Dokker – s dosadašnjih 21 na 41.

Novitet u odnosu na lani je i to što, kako stoji, “naručitelj ima intenciju elektrifikacije voznog parka” pa se tako iznajmljivačima ostavlja mogućnost da u istoj klasi automobila ponude i električni automobil kao alternativu.

Inače, uštede na voznom parku Holdinga dolaze nakon što se doznalo da se Holding bori s likvidnošću. Lanjsku je godinu zaključio s minusom od 250 milijuna kuna, a pojavili su se problemi i s plaćanjem dobavljača.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 11:05