"Čekaj, daj molim te objasni još jednom kako će to funkcionirati", ponovilo mi je par kolega kad sam im objašnjavala način funkcioniranja novog podvožnjaka koji se uređuje u Gajnicama u Zagrebu.
Da, riječ je o pomalo neobičnom prometnom rješenju, ali takve su često vatrogasne mjere kao što je ova na svoj način, kako bi se smanjio prometni pritisak. Bit će to jednosmjerna cesta koja će mijenjati smjer kroz dan! Uređena u nekadašnjem pješačkom podvožnjaku. Taj će podvožnjak imat uskoro baš takvu ‘vatrogasnu‘ namjenu sve dok se ne sagradi veliki podvožnjak ispod Aleje grada Bolonje u produžetku ulice Medpotoki.
Posjetili smo gradilište u ulici Dubravica, na kojem se donedavni pješački podvožnjak transformira u vozni. Dakle, od kraja ove godine uvodi se korištenje tog podvožnjaka u Gajnicama prema Samoborskoj cesti koji se mijenja iz pješačkog u cestovni u jednom pravcu, ali će mu se pravac mijenjati kroz dan, od ponoći do 14 sati bit će u jednom smjeru prema Samoborskoj, a od 14 sati u drugom, prema Gajnicama.
Kako će to sigurnosno funkcionirati pitali smo Donata Radasa, predsjednika Vijeća Gradske četvrti Podsused - Vrapče, koje je iniciralo ovu prometnu mjeru.
- Imat će s obje strane LED ploču na kojoj će pisati ‘otvoreno‘ ili ‘zatvoreno‘, zavisno o dobu dana i otvorenom smjeru. Kako bi se to poštivalo bit će za svaki slučaj postavljene i kamere - ističe Radas.
Dodaje kako je ovaj projekt počeo time da su se prvo uredila dva semaforizirana križanja s obje strane još ljetos. Radovi su uključivali križanja Dubravica - Huzjanova i Dubravica - Samoborska, potom se na Aleji Bolonje produžio desni skretač, a ovo je zadnja faza gdje se prenamjenjuje podvožnjak, a radovi traju od rujna. Završetak je planiran krajem godine.
- Slično rješenje već smo ovdje koristili kada su Hrvatske željeznice obnavljale prometni podvožnjak u Škorpikovoj ulici koji je tada bio zatvoren mjesec dana. Onda je ovaj podvožnjak isto kratko bio korišten kao cesta, ali uz prometne redare koji su ga regulirali 24 sata dnevno, a sad će biti trajno prenamijenjen - kaže Donat Radas.
Stanovnike koje smo sreli kako se tu provlače gradilištem pješice zanimalo je kojim će oni putem prolaziti. Radas je odgovorio da će podvožnjak imati i nogostup za pješake.
- Unutar podvožnjaka će biti uspornik prometa sa zebrom gdje će pješaci prijeći s jedne strane podvožnjaka na drugu. Tako da će pješaci ući na nogostup na desnoj strani, a izaći na lijevoj strani gdje je semafor za pješake - objasnio je.
Vjeruje da će ovo rješenje smanjiti gužve u četvrti, ali naglašava da nije dovoljan samo ovaj podvožnjak. Pravi će se rezultat vidjeti nakon realizacije podvožnjaka Medpotoki, strateškog gradskog projekta koji je u pripremi dokumentacije. Uostalom oboje je baš na ovom mjestu bilo obećanje Tomislava Tomaševića u predizbornoj kampanji, kao načina kako bi se rasteretio promet duž četvrt Podsused - Vrapče.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....