DIVLJAJU CIJENE

Hoće li Grad Zagreb odustati od opskrbe plinom? Tomašević: ‘Takve posljedice bile bi katastrofalne‘

Glavne teme presice bile su poboljšavanje biciklističke infrastrukture, stanje u Plinari, poskupljenja režija i novi sustav odvoza otpada
 Dragan Matic/Cropix

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević danas je u 11 sati sa svojim zamjenicima, Danijelom Dolenec i Lukom Korlaetom, održao uobičajenu tjednu press konferenciju na kojoj su glavne teme bile poboljšavanje biciklističke infrastrukture Zagreba, stanje u Gradskoj plinari, poskupljenja režija i novi sustav odvoza otpada.

Konferenciju je započeo Luka Korlaet koji je novinarima uz prezentaciju predstavio daljnje planove poboljšanja biciklističke infrastrukture.

- Uza sve krize koje potresaju Grad moramo ipak misliti na njegov razvoj i sve sto čini budućnost grada 21. stoljeća, onog koji želi ići naprijed. Otpočetka smo govorili kako od autocentričnog grada želimo razvijati i druge vrste prometa - rekao je Korlaet pokazujući na display.

- Ovo je dijagram iz 2017. godine kad je napravljena analiza prometa u gradu. Namjera je da se do kraja mandata poveća biciklistički promet s 3 na 8 posto i pješački na 17 s 11 - tvrdi zamjenik gradonačelnika.

Nastavio je da su neke od aktivnosti koje će unaprijediti biciklistički promet već u procesu.

image

Danijela Dolenec

Dragan Matic/Cropix

- Zagreb je ove godine postao član mreže Cities and regions for cyclists. U okviru nje gostujemo na konferencijama i razmjenjujemo iskustva s drugima. Od 16. rujna će biti dostupan i dashboard na kojem se može vidjeti sve investicije vezane uz razvoj biciklističke infrastrukture - priča.

Korlaet ističe da planiraju postaviti 500 novih stakala za bicikle, da se u Deželićevoj ulici već uvode dva biciklistička traka nauštrb jednog prometnog uvođenje.

Kao krucijalni projekt u unaprjeđenju biciklističke infrastrukture navodi projekt Greenway u sklopu kojeg će se urediti Savski nasip.

- Greenway ima nekoliko etapa, a prva započinje s radovima početkom rujna. Na nasip će se postaviti ekoasfalta u zelenoj boji koji ne zadržava bitumen pa je ekološki prihvatljiviji. Prva dionica ide od Blata do Jadranskog most. Onda do Mosta slobode pa do Mosta mladosti - navodi Korlaet ukazujući kako je treći važan projekt uređivanje biciklističke staze ispod vijadukta željeznice do Dugog Sela u duljini od 23 kilometra.

Kad je završio, pred novinare je stala zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec.

- Sutra će Zagreb objaviti poziv za financiranje medija. Radi se o dva javna poziva, jedan za sufinanciranje proizvodnje radija i televizije od 2 milijuna kuna, a drugi za proizvodnju sadržaja u elektroničkim publikacijama vrijedan pola milijuna kuna - kazala je.

Uslijedilo je pitanje novinara o stanju Gradske plinare u koju bi se moglo vratiti 50 tisuća novih korisnika koji su se odlučili prekinuti opskrbljivati kod privatnih dobavljača te namjerava li grad odustati od posla dobavljanja plina.

- Takve bi posljedice u ovom trenutku bile katastrofalne pa se Grad ne želi povlačiti. Gradska plinara opskrbljuje plinom 60 posto kućanstava u Hrvatskoj, zato bi ta odluka bi bilo loše za cijelu Hrvatsku. To je jedna situacija koja nije bila predviđena. Nije se računalo da će privatne tvrtke, koje su opskrbu nudile po jeftinijim cijenama, sada kad su cijene otišle gore, izgubiti klijente - odgovorio je gradonačelnik Tomislav Tomašević i napomenuo da je Grad kupio 10 posto više plina od potrebnog, zbog manevarskog prostora. Podsjetio je na gubitke od 400 milijuna kuna zbog " štetnih ugovora".

- Sada smo u situaciji da se traže zadužnice, a traže ih i dobavljači plina. Za novu plinsku godinu traži se da plaćaju plin po varijabilnih cijenu, istoj koju GPZO plaća dobavljačima. Ako ne bude tako, GPZO bi mogao završiti u stečaju, što bi imalo posljedice za cijelu Hrvatsku - smatra Tomašević.

image

Luka Korlaet

Dragan Matic/Cropix

Upitan je i o poskupljenju vode.

- Val poskupljenja električne energije će biti veliki udar za jedinice lokalne samouprave. Ne samo da poskupljuje struja za naše ustanove. To radi velike probleme u poduzećima koje se bave vodoopskrbom. Tako da 50 milijuna kuna koliko je do sada odlazilo na električnu energiju sada je vjerojatno 4 puta više. To se odnosi i na tramvaj. Tamo se isto drastično povećavaju troškovi. Nadam se da nećemo morati poskupljivati cijene, ali to bi mogaop biti jedini način da ta poduzeća opstanu, ako se ne nađe neko drugo rješene - konstatira zagrebački gradonačelnik koji nije želio spekulirati o postotku poskupljenja.

Stiglo je pitanje o tome hoće li novi sustav odvoza otpada biti spreman do prvog listopada i hoće li se mijenjati odvoz.

- Odvoz bi trebao biti na istoj frekvenciji, ali ćemo pojačati odvoz plastike. Potpisani su ugovori sa skoro svim većim trgovačkim lancima za vrećice. Moći će se kupiti sredinom rujna u 400 trgovina. Dolaze zahtjevi za postavljanje boksevi na javnu površinu i zahtjevi za timovima predstavnika stanara, da se vidi mogu li se oni staviti na područje zgrade - kazao je gradonačelnik. Rekao je i da će dio novog sustava biti spreman do listopada, a dio će se uvoditi u hodu. Kazne za one koji se neće držati pravila i razvrstavati otpad bit će u iznosu od 500 do 1000 kuna.

- Zato je u interesu građana da imaju spremnike pod svojom kontrolom - zaključuje gradonačelnik.

Tomislav Tomašević je spomenuo kako mu je drago da je počelo rušenje postrojenja Badela u Sesvetama i da će prostor biti mješovite namjene. Ustvrdio je kako se produženje Branimirove nastavlja dalje i da će se mijenjati GUP Zagreba.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 22:07