PARKIRANJE

FOTO: STANARI UPOZORAVAJU NA NELOGIČNE PROPISE 'Zašto za građane ne vrijede ista pravila kao za Zagrebparking?'

Zagreb, 221214.Ulica Ante Kovacica.Tema o iscrtanim mjestima Zagrebparkinga zbog kojih za pjesake ne ostane propisanih 1,60m na plocniku.Foto: Ranko Suvar / CROPIX
 Ranko Suvar / CROPIX

Dvadesetak stanara ulice Medveščak ovih je dana dobilo kazne zbog parkiranja pred svojim kućama jer, kako piše u obavijestima o prekršaju koje su dostavili Jutarnjem, njihovi automobili nisu na nogostupu ostavili slobodnih 1,65 metara širine za pješake kako propisuje zakon. Reporteri Jutarnjeg izašli su na teren i ustanovili da čak i u slučaju kad su na toj lokaciji parkirani masivni terenci, za pješake ostaje slobodno minimalno 1,60 metara.

S druge strane, u obližnjoj Belostenčevoj ulici zbog legalno iscrtanih Zagrebparkingovih mjesta, za pješake na nogostupu ostaje tek nešto više od metra.

Novinari Jutarnjeg obišli su još dvadesetak parkirališta u centru koja zahvaćaju nogostupe. Ni na jednom širina pločnika slobodna za pješake ne iznosi 1,65 metara.

Ostaje, stoga, logično pitanje zašto se na građane primjenjuje jedno pravilo, a na Zagrebparking drugo.

Zakon o sigurnosti prometa na cestama vrlo je nedorečen i ne rješava dvojbu. Tamo stoji da radi sigurnosti pješaka nogostupi moraju biti široki najmanje 1,60 metara, a iznimno, u urbanistički izgrađenim prostorima, nogostup smije biti i uži, ali ne manje od jednog metra.

Na upit novinara zašto se stanarima izdaje kazna, iako njihovi automobili pješacima za prolaz ostavljaju bitno više prostora od obližnjih Zagrebparkingovih mjesta za parkiranje, komunalni redari uputili su nas u Gradski ured za prostorno uređenje i promet, koji izdaje nalog za crtanje parkirnih mjesta. Odgovor do zaključenja broja nije stigao.

Ivan Dadić, ugledni stručnjak s Fakulteta prometnih znanosti, smatra kako bi prometni redari morali biti tolerantniji.

- U gradu postoji velika potreba za parkiralištima pa zbog nedostatka mjesta vozači često zaustave vozila na nogostupu. Ako parkirno mjesto koje se naplaćuje dramatično smanjuje prostor za pješake na nogostupu, a vozačima se u istoj ulici izdaju kazne, to nikako nije pošteno - tvrdi Ivan Dadić.

Nemoguće je izbrojati sva Zagrebparkingova mjesta koja samo u užem središtu grada krše propisanu mjeru od 1,65 metara. Prvu lokaciju pronašli smo u Medvedgradskoj, također u gradskoj četvrti Medveščak. Na istočnoj strani ulice razmak između nogostupa i crte koja označava kraj parkirnog mjesta izmjerili smo metrom. Kod broja 18 do broja 30 izmjerili smo razmak od 1,5 metara, što je deset centimetara kraće od propisanog zakonom.

Dok je nogostup na toj lokaciji možda zanemarivo uži, samo nekoliko ulica dalje, u Jurjevskoj, izmjerili smo širinu nogostupa 1,35 metara.

Točno 12 parkirnih mjesta u Jurjevskoj ulici djelomično se nalazi na nogostupu koji je zbog toga uži od propisane mjere.

Parkirališta u najužem centru grada također nisu iscrtana prema propisima, odnosno zbog potrebe za parkirnim mjestima kratio se nogostup na uštrb pješaka.

Primjerice, na Mažuranićevu trgu nogostup je širok tek 1,38 metara, a pred zgradama su postavljene kante za otpad koje dodatno otežavaju prolaz pješacima.

Najveću devijaciju od propisane mjere između zgrade i parkirnog mjesta izmjerili smo u Ulici Ante Kovačića - samo 1,06 metara. Ulica je gotovo neprohodna od parkiranih automobila i velikog broja kanti za otpad. Dvije osobe ne mogu se mimoići, a mame s kolicima moraju hodati cestom. Upravo u toj situaciji, kada su pješaci primorani spustiti se na kolnik, prometni redari morali bi izdavati kazne. No, kako se radi o Zagrebparkingovu mjestu na kojemu se građanima naplaćuje zaustavljanje, kazne se ne izdaju.

Ulica Ante Kovačića, 1,06 m

Od ruba iscrtane bijele linije do zida zgrade ostaje tek nešto više od metra. U tom su prostoru još smještene i kante za smeće pa je prolaz ulicom gotovo nemoguć

Ranko Suvar / CROPIX
Zagreb, 221214.Ulica Ante Kovacica.Tema o iscrtanim mjestima Zagrebparkinga zbog kojih za pjesake ne ostane propisanih 1,60m na plocniku.Foto: Ranko Suvar / CROPIX

MEDVEŠČAK

Dvadesetak stanara ovih je dana kažnjeno sa 300 kuna jer njihova vozila nisu ostavila propisanih 165 centimetra za pješake. Najuži slobodni prostor koji su reporteri Jutarnjeg izmjerili bio je 160 centimetara, iako je većina automobila od zgrada bila odmaknuta najmanje dva metra.

Ranko Suvar / CROPIX
Zagreb, 221214.Medvescak.Tema o iscrtanim mjestima Zagrebparkinga zbog kojih za pjesake ne ostane propisanih 1,60m na plocniku.Foto: Ranko Suvar / CROPIX

Mažuranićev trg, 1,38 m

Pješacima je tijesno i u neposrednoj blizini HNK, gdje se, zbog gustog prometa, nikako ne mogu spustiti na cestu pa je na nogostupu stalno gužva, a invalidnim građanima iznimno je otežan prolaz

Ranko Suvar / CROPIX
Zagreb, 221214.Trg Ivana Mazuranica.Tema o iscrtanim mjestima Zagrebparkinga zbog kojih za pjesake ne ostane propisanih 1,60m na plocniku.Foto: Ranko Suvar / CROPIX

Medvedgradska ulica, 1,50 m

Ovo je jedna od brojnih ulica u centru s malim pločnikom. Također zbog kanti za smeće, mame s bebama u kolicima redovito moraju silaziti s pločnika na cestu s gustim prometom.

Ranko Suvar / CROPIX
Zagreb, 221214.Medvedgradska.Tema o iscrtanim mjestima Zagrebparkinga zbog kojih za pjesake ne ostane propisanih 1,60m na plocniku.Foto: Ranko Suvar / CROPIX

Jurjevska ulica 1,35 m

Nekoliko ulica od Medveščaka, gdje građane redovito kažnjavaju zbog ostavljanja samo 160 centimetara slobodnog trotoara, pločnik je znatno uži od spomenute površine.

Ranko Suvar / CROPIX
Zagreb, 221214.Jurjevska ulica.Tema o iscrtanim mjestima Zagrebparkinga zbog kojih za pjesake ne ostane propisanih 1,60m na plocniku.Foto: Ranko Suvar / CROPIX

Grad napravio posve novi pločnik širok samo 65 cm

Nedavno obnovljena Mesnička ulica najbolji je primjer posve neujednačenih pravilnika o širini nogostupa. Tijekom nedavne obnove projektirani su novi nogostupi koji su na nekim dijelovima široki samo 65 centimentra. Ti najuži dijelovi, pritom, nalaze se na vrhu ulice, prije oštrog zavoja zbog kojeg vozači ionako ne mogu dobro vidjeti pješake.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. rujan 2024 15:00