POTPUNI KAOS

Elitni zagrebački kvart postao je nepodnošljiv za život: ‘Gušimo se u oblaku prašine!‘

Kući dolazimo prašnjavi kao da radimo na gradilištu, a noću je opasno šetati jer automobili voze po neosvijetljenim nogostupima, kažu stanari
 Davor Pongracic/Cropix

Više od šest mjeseci traju radovi na Tuškancu, u glavnoj ulici koja siječe rezidencijalnu zonu ispod Cmroka, a dovršeno je tek 911 od ukupno od 1929 metara trase duž koje se rekonstruiraju cijevi.

Zbog toga je raskopana cesta, koja je sada zakrčena teškom mehanizacijom, i to pokraj brojnih veleposlanstava, Osnovne škole Jabukovac, Doma za djecu i mladež i velikog parka s vježbalištem. Stanari, učenici i prolaznici tako se svakodnevno još od rujna bore s vozačima koji radove zaobilaze vozeći po nogostupu i podižu oblake prašine sa svakim novim prolaskom. Najgore je noću, kada se slabo osvijetljenim nogostupima boje prolaziti. I tako je od 13. rujna.

image

Teška mehanizacija svakodnevni je prizor na Tuškancu, stanari se pitaju: može li to malo brže?

Davor Pongracic/Cropix

"Radovi se odvijaju prema dinamičkom planu", umiruje zagrebačka Vodoopskrba i odvodnja u svom odgovoru.

Plan je, čini se prema njihovu odgovoru, bio da se otkad je izvođač radova uveden u posao 13. rujna do danas ne odradi ni polovica dužine trase.

Računamo li ugrubo da je od tada prošlo šest mjeseci, ispada da svakog mjeseca završe samo 152 metra. Nastavi li se ovom brzinom, građani se mogu nadati da će radovi napokon biti dovršeni krajem listopada. Ipak, Vodoopskrba i odvodnja je rekonstrukciju ugovorila 14. svibnja, a prema ugovoru, za dovršetak radova zadan je rok od 500 dana. Završetak je, stoga, zagarantiran do - 26. rujna.

A što do tada?

Preko raskopane ceste automobili prolaze neprestano iako je to, u načelu, dozvoljeno samo vozilima gradilišta. Oni koji žive u blizini trenutno nemaju izbora. Izrezani asfalt opasan je za gume, pa vozači idu sporo, ali čak i to dovoljno je da prašina prekrije obližnje ograde, kante za smeće ili živicu. Najveći problem imaju roditelji koji onuda moraju prolaziti s dječjim kolicima.

image

Raskopana ulica Tuškanac u kojoj su smještena brojna veleposlanstva

Davor Pongracic/Cropix

- Prašina koja se diže svaki put kad prođe kamion ili auto jednostavno je nepodnošljiva. I inače imam problem s plućima, pa mi sad stvarno nije lako i nadam da će radovi uskoro završiti - govori nam jedna susjeda. S njom se slaže i prolaznica koja usputno razgovara s nama dok žuri na autobusnu stanicu.

- Evo, pogledajte moje cipele. Očetkala sam ih prije nego što sam izašla iz kuće i već su bijele. Ponekad se osjećam kao da u njima radim na gradilištu, a ne da samo prolazim ovuda - šali se dok cijelo vrijeme pogledava niz ulicu prema stanici, koja je zbog radova pomaknuta dvadesetak metara niže kako bi se autobus mogao okrenuti prije početka raskopane ceste.

image

Radovi su počeli lani u rujnu, tek su na polovici i trajat će do jeseni

Davor Pongracic/Cropix

Još nekoliko ljudi tamo čeka autobus. Dobar znak, nije ga propustila. Jer da jest, objašnjava nam, čekala bi još 50 minuta.

- Prije je ovaj bus vozio svakih 15 minuta, a sada se to vrijeme pomaknulo na svakih 50 minuta. Stvarno ne razumijem zašto je to bilo potrebno. Od kuće do stanice sada mi treba 20-ak minuta i što onda kad ne stignem na vrijeme ili kad bus dođe prerano - pita s ogorčenjem.

Nova prometna regulacija najveći problem stvara djeci koja žive u podnožju brda jer sada, propuste li autobus, do svojih kuća moraju desetak minuta pješačiti kroz šumu.

image

Debeli sloj prašine prekrio je ograde, automobile i raslinje na Tuškancu

Davor Pongracic/Cropix

- Dolazim po svoju unuku ispred škole kako bismo kroz šumu prošetale zajedno jer tamo ima svačega. A što drugo možemo? Autobus se ne može prilagoditi svakom učeniku. Unuka ne može kući s kolegama jer oni ostaju na produljenoj nastavi, a ona ima svoje aktivnosti izvan škole - govori nam zabrinuta baka Marija dok sjedi na klupici u dječjem parku nasuprot unukine škole.

Iz Vodoopskrbe i odvodnje poručuju da su svjesni problema koji nastaju zbog radova na rekonstrukciji, pa se prometna regulacija postavlja i uređuje na dionicama od 200 do 400 metara kako bi promet bolje funkcionirao.

"Nakon završetka gradnje dijela kanala podružnica Zagrebačke ceste sanira prometnicu i, sukladno prometnim rješenjima, radovi se nastavljaju. Činimo sve što je u našoj moći da građani budu sigurni te da njihova imovina bude zaštićena", stoji u njihovu priopćenju.

image
Davor Pongracic/Cropix

Dijelu građana radovi na rekonstrukciji javnih kanala nimalo ne smetaju.

- Lako ćemo za prašinu, bitno da se nešto radi i unapređuje. Ne znam je li ovo primjereno trajanje radova jer nisam upućena u to koliko inače traje takav posao, ali u svakom slučaju radovi mi ne predstavljaju velik problem - kaže nam prolaznica koja je u obližnju osnovnu školu stigla po dijete.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 01:39