OTKRIĆE JUTARNJEG

EKSKLUZIVNO Dio Branimiroveizgradili na zelenoj površini pa jemoraju srušiti nakon godinu dana!

Dio trase Branimirove između Zavrtnice i Heinzelove, završen u travnju 2013., sagrađen je u zelenoj zoni
 Boris Kovačev/CROPIX

Kako bi izgradio Branimirovu ulicu u punom profilu, kako je i zamišljeno Urbanističkim planom iz 2006. godine, Grad će morati dio postojeće ulice srušiti. Radi se o dijelu koji je u travnju prošle godine, neposredno prije lokalnih izbora, otvoren i koji je koštao oko šest milijuna kuna. Naime, kako su se žurili završiti prometnicu prije izbora, a nisu uspjeli otkupiti sve potrebno zemljište i kuće na predviđenoj trasi, zanemarili su Urbanistički plan i trasu ulice jednostavno su skrenuli da obiđe te zgrade.

Tako sada dio prometnice prelazi preko dijela koji je prema Urbanističkom planu predviđen za zelenu površinu, koja odvaja dvije trake ulice.

Trenutačno stanje: samo jedna traka Branimirove otvorena, i ona prelazi preko predviđene zelene površine.

Priznanje Grada

Prema urbanističkom planu, dvije trake široke 7 metara trebao bi odvajati 14 metara široki zeleni pojas, no preko njega, u dužini od stotinjak metara, trenutno prelazi asfalt. Njega će trebati ukloniti i preusmjeriti cestu na prvotnu traku, što će zasigurno poskupiti radove.

Nedavno se Grad napokon uspio nagoditi s vlasnicima zemljišta, većina je dobila stanove i protuvrijednost u novcu za razliku do vrijednosti njihove nekretnine. Trenutno su pokrenuti postupci za provođenje javnih nadmetanja za odabir izvođača radova. Izvođači će biti poznati do sredine lipnja, a radovi će, nadaju se u Gradu, započeti na jesen.

- Kako bi se izgradila prometnica u punom profilu, kako je određeno urbanističkim planom, dio izgrađene prometnice uklopit će se u konačno rješenje, a jednim dijelom će se postojeća prometnica ukloniti - priznao je Dinko Bilić, pročelnik Gradskog ureda za promet.

Ovako izgleda cesta predviđena Urbanističkim planom. Ružičasta boja označava kolnik.

Početak na jesen

Planirani dovršetak svih radova je oko tri mjeseca nakon početka, što znači da bi Branimirova u punom profilu, deset godina nakon početka izgradnje, napokon mogla biti dovršena do početka 2015. godine.

Gradnja prve etape trajala je od lipnja do kolovoza 2005. godine, a gradila se Branimirova od Držićeve do Ulice Crvenog križa. Radovi su koštali 25 milijuna kuna. U drugoj fazi, koja je trajala od svibnja do kolovoza 2006., ulica se gradila na dijelu od Ulice Crvenog križa do Zavrtnice, u dužini 300 metara, a zajedno s infrastukturom koštala je 26 milijuna kuna.

Od tada do prošle godine bageri su u Branimirovoj mirovali jer se Grad s vlasnicima zemljišta nije uspijevao nagoditi. Kad je riješio dio imovinsko-pravnih poslova, prošle je godine ipak našao novac za polovičnu gradnju jedne trase, što je koštalo oko šest milijuna kuna.

Predviđena vrijednost radova na trećoj etapi Branimirove je 20 milijuna kuna, no tom iznosu treba dodati troškove rušenja već sagrađene ceste. Ukupan iznos punog profila Branimirove tako bi mogao dosegnuti i 90 milijuna kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 12:03