BOG S VAMA

Drvene krunice i Gospine slike dio su obavezne opreme u Cammeu

Vožnja zagrebačkim niskotarifnim taksijem uz blagoslov Majke Božje
Zagreb, 200411.Laniste.Tvrtka Taxi Cammeo predstavila je svojih taksi 150 vozila sa vozacima na parkiralistu ispred Arene Zagreb. Time je najavljen pocetak pruzanja usluge prijevoza na podrucju grada Zagreba zakazan za 22.04. ove godine.Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
 Tomislav Kristo / CROPIX

ZAGREB - Uz klimatizacijski sustav, besplatni wireless internet, jeftinu vožnju i otvaranje vrata pri izlasku iz automobila, Taxi Cammeo svojim mušterijama nudi i jednu, u najmanju ruku čudnu uslugu - “blagoslov” Majke Božje.

Ekstravagantno pitanje

Drvena krunica obješena o unutarnji retrovizor i Gospina slika, naime, dio su obavezne opreme u taksijima poduzetnika Koste Minovskog i njegova sina Vladimira koji se vodi kao vlasnik zagrebačke tvrtke. Oni su svojim djelatnicima dali izričitu naredbu da vjerski simboli moraju biti u njihovim automobilima.

Nekoliko vozača potvrdilo nam je ovu informaciju i reklo da krunicu i sliku moraju imati jer im je “šef tako rekao”, no u Cammeu to sve demantiraju, a naše pitanje o tom smatraju ekstravagntnim.

Još jedan mit

- Gospodin Vladimir Minovski u svom uredu ima križeve jer je rimokatoličkog opredjeljenja. No, nije točno da taksisti u automobilima moraju imati krunice. To je isključivo njihova privatna stvar - kaže Lara Nadaždi, glasnogovornica Cammea.

Priznaje da tvrtki medijska prašina koja se digla oko Cammeova dolaska u Zagreb sve više ide na živce. Podsjetimo, od dolaska Cammea u metropolu svakodnevno se piše o napadima taksista iz udruženja Radio Taxi Zagreb, sada znanih i kao “stari taksisti”, na Cammeove vozače. Priču o krunicama, križevima i Gospinim slikama Lara Nadaždi stoga uvrštava u red onih mitova koji prate Cammeovo zagrebačko poslovanje.

- Nitko od putnika dosad se nije požalio na krunice u automobilima, niti je to koga smetalo ili uvrijedilo. No, napominjem, vozači u svojim automobilima ne moraju imati izvješene krunice - kaže Nadaždi.

Skupi telefonski pozivi

Drugi mit koji se uvriježio među Zagrepčanima, a plasiran je najvjerojatnije od “starih” zagrebačkih taksista, onaj je o prenaplaćivanju poziva na Cammeov broj 1212. Budući da je prilikom pozivanja Cammea uobičajeno čekati barem nekoliko minuta na odgovor operatera, govorka se da ta prijevoznička tvrtka nisku cijenu svojih usluga anulira skupim telefonskim pozivima.

Cijena tri kune

Čitatelji su nam se požalili kako su platili15 kuna za poziv. Nadaždi priznaje da postoji problem, ali opovrgava visoke cijene poziva.

- Otkako smo počeli s radom, tražimo da se ne naplaćuje čekanje do javljanja operatera. Zahtjev smo podnijeli, no još nismo dobili nikakav odgovor. Unatoč tome, maksimalna cijena naših poziva je malo više od tri kune - kaže Nadaždi i dodaje da nema govora o cijeni od 15 kuna.

Vozimo 60 sati tjedno, a plaćaju nas 4000 kuna!

Nekolicina radnika Cammea jučer se okupila ispred Arene Zagreb kako bi mirnim prosvjedom upozorili na teške uvjete u kojima rade. Stigla im je, naime, prva plaća, što je rezultiralo buntom i masovnim učlanjenjem u Sindikat hrvatskog vozača.

- Kad sam počeo raditi, rečeno nam je da se ne smijemo učlaniti u sindikat ili ćemo dobiti otkaz. Zato su se danas, primivši sramotno nisku prvu cjelovitu plaću, moji kolege i učlanili.

Sakupili 30 pristupnica

Tijekom jutra skupili smo 30-ak prijava jer je sada svima jasno da se zajedno moramo izboriti za svoja prava - kaže sindikalni povjerenik Renato Šamec.

U ugovoru koji su radnici potpisali stoji da će voziti 40 sati tjedno, a da je satnica oko 16 kuna. Situacija je znatno drukčija: vozi se po 60 sati, a satnice su manje. Taksisti tvrde i da plaća koju su dobili nije ekvivalentna satima koje su proveli u vožnji: 4000 kuna mnogo je manje nego što su odradili.

Prijete štrajkom

- Radnicima je plaćeno samo 170 sati iako su svi vozili 250. Ne znaju kada rade jer im se smjene nmijenjaju, pa se zna dogoditi da netko radi noćnu smjenu, a onda mora ostati i u jutarnjoj. Prekovremeni rad nije plaćen. Mi samo tražimo da se poštuje Zakon o radu. Svima je u interesu da se ovo što prije riješi, a ako se to ne dogodi, idemo u daljnje akcije poput štrajka, prosvjeda i drugih - kaže Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača.

‘Ne izrabljujemo vozače’

Iz Cammea tvrde da optužbe nisu istinite.

- Poštujemo ugovore, plaćamo prekovremene, a sigurno je da radnicima ne branimo da se učlane u sindikat. Postoje točno određene smjene i svi radnici imaju pravo na pauze, a kako nas redovito kontroliraju razne inspekcije, nije moguće da kršimo zakon. Jasno je da mi naše radnike ne izrabljujemo - tvrdi Lara Nadaždi, glasnogovornica Taxi Cammea. ( Zrinka Korljan)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 16:30