SPOJ SJEVERA I JUGA

Biciklom ili pješice od Medvednice do Jaruna stazom od 11 kilometara

 
 CROPIX

Uz potok Črnomerec, pješke ili biciklom od Medvednice pa sve do Jaruna - vizija je to talijanskog arhitekta Alvisea Pagnacca koji je izradio idejni prijedlog za gradnju pješačko-biciklističkog zelenog koridora za spajanje sjevernog i južnog dijela Zagreba. Spomenuti koridor išao bi od ulice Črnomerec na sjeveru, preko Zaprešićke i željezničke pruge, pa uzduž Fallerova šetališta skroz do Jaruna i rijeke Save na jugu, prateći tok 11 kilometara dugačkog potoka.

Glavni je cilj projekta gradnja novih pješačkih i biciklističkih staza uz obaveznu sadnju novog drveća te obnovu mostova LED rasvjetom i novim materijalima kako bi se oživio krajolik uz potok. S jedne strane, zvuči jednostavno, no da bi se to ostvarilo, morale bi se napraviti neke drastične promjene na toj trasi.

Primjerice, arhitekt je predvidio ukidanje parkirališnih mjesta, sužavanje kolnika te promjenu regulacije cestovnog prometa kako bi se oslobodio i stvorio prostor za neometan prolazak pješaka te biciklista. No, njegova je ideja naišla na plodno tlo pa se tako cjelokupna dokumentacija trenutno nalazi na razmatranju u Gradskom uredu za strategijsko planiranje i razvoj Grada.

Mnogo zelenila

Ovaj prijedlog odgovara i nastojanjima građanske inicijative Spasimo potok Črnomerec, koja se već neko vrijeme zalaže za to da se potok uredi kao javno šetalište u punoj trasi od Medvednice do Save. Naime, talijanski arhitekt je koridor podijelio na deset dijelova koji se protežu kroz tri gradske četvrti. Ako krenemo od juga, prvi na redu je Jarun, odnosno potok Vrapčak i rijeka Sava.

Ovaj dio već sada ima mnogo zelenila te je u pravilu prilagođen za pješake i bicikliste, samo je potrebno, smatra Pagnacco, bolje povezati Vrapčak i Savu. Nadalje, trasa bi išla preko Horvaćanske ceste i Zagrebačke avenije, pokraj spremišta tramvaja na Trešnjevci, gdje je autor zamislio gradnju novoga trga, koji je nazvao Ljubljanski trg iako je zapravo riječ o reorganizaciji postojećeg Trešnjevačkog trga.

Slijedi dio koji Pagnacco naziva “zelenim koridorom”, a sastoji se od niza malih mostova uz potok Črnomerec.

Inače, spomenuta trasa prati liniju Fallerova šetališta sve do željezničke pruge, gdje nastupa jedan problem u samom dizajnu projekta, a to je prelazak preko tračnica. Arhitekt ovdje vidi dva rješenja - da se pruga zaobiđe ili da se ide ispod nje pomoću pothodnika.

Regulacija

Sljedeća komplikacija dolazi i s veoma prometnom Ilicom, koja je posljednja prepreka do ulice Črnomerec, zadnje urbanizirane postaje prije dolaska u naselja podno Medvednice. Autor predlaže organizaciju raskrižja u vidu trga koji će prvenstvo prolaska dati pješacima i biciklistima. Posljednje dvije točke su pak vezane uz ulicu Črnomerec, gdje arhitekt promišlja o zauzimanju jednog traka ceste za potrebe biciklista, sve do ulice Fraterščica.

Ovaj prijedlog je stigao i u Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada, moraju provjeriti imovinsko-pravne odnose na toj trasi, proučiti mogućnost realizacije svih zahvata te pronaći projektanta prije nego što bi se uopće moglo govoriti o realizaciji projekta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 05:53