NOVA TEHNOLOGIJA

Airbus na Tuđmanu predstavio ‘idealan post-covid‘ avion A220, jedan od najmodernijih u kategoriji

Među okupljenima su bili i predstavnici Croatia Airlinesa, koji je u post-covid strategiji istaknuo potrebu obnove flote
Velika Gorica,140921.
Zracna Luka.
Prezentacija zrakoplova Airbus A220.
Na fotografiji: avion.
 Zeljko Puhovski/Cropix

Airbus je u utorak u Zagrebu predstavio zrakoplov A220-300 ističući da je idealan za post-covid eru jer ga uz ostalo krase mala potrošnja, visoka učinkovitost i performanse većih uskotrupnih zrakoplova.

image
Velika Gorica,140921.
Zracna Luka.
Prezentacija zrakoplova Airbus A220300.
Na fotografiji: avion.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX
Zeljko Puhovski/Cropix

Zrakoplov su predstavili voditelj razvoja tržišta uskotrupnih zrakoplova Airbusa Claude Debeauquenne, potpredsjednik Airbusa za prodaju u zapadnoj i južnoj Europi Ville Arhippainen, te predsjednik i izvršni direktor airBaltic-a Martin Gauss.

image
Velika Gorica,140921.
Zracna Luka.
Prezentacija zrakoplova Airbus A220.
Na fotografiji: avion.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX
Zeljko Puhovski/Cropix

Na stanici zagrebačke Zračne luke Franjo Tuđman MZLZ-a izložen je airBaltic A220-300 sa 145 sjedala jednog razreda u putničkoj kabini i dometom do 6.390 kilometara.

image
Velika Gorica,140921.
Zracna Luka.
Prezentacija zrakoplova Airbus A220.
Na fotografiji: avion.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX
Zeljko Puhovski/Cropix

Među okupljenima su bili i predstavnici Croatia Airlinesa, koji je u nedavno objavljenoj post-covid strategiji istaknuo potrebu obnove flote, a danas predstavljeni zrakoplov jedna je od mogućih opcija u tom procesu, tim više što domaća zrakoplovna kompanija u floti ima Airbuse i ovlaštena je za njihovo održavanje, što je velika prednost.

image
Velika Gorica,140921.
Zracna Luka.
Prezentacija zrakoplova Airbus A220.
Na fotografiji: avion.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX
Zeljko Puhovski/Cropix

A220, kazali su stručnjaci Airbusa, pokriva segment od 100 do 150 sjedala, a dizajnirani su s namjerom da zadovolje potražnju svjetskog tržišta za manjim avionima. Ima dobru ekološku učinkovitost s tim da zrakoplovi A220-100 i A220-300 imaju više od 99 posto zajedničkih dijelova.

"Tzv obiteljski mlazni avioni A220 projektirani su pomoću najsuvremenije računalne aerodinamike, a rezultat je flota zrakoplova s ​​optimalnim aerodinamičkim performansama i učinkovitošću", tvrde iz Airbusa.

image
Velika Gorica,140921.
Zracna Luka.
Prezentacija zrakoplova Airbus A220.
Na fotografiji: avion.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX
Zeljko Puhovski/Cropix

Zrakoplov pogone dvostruki motori s turboventilatorom Pratt & Whitney PurePower PW1500G, posebno dizajnirani za A220. Izgara 25 posto manje goriva po sjedalu u odnosu na zrakoplove prethodne generacije te ima upola manji otisak buke i smanjene emisije, kažu u Airbusu.

Predstavljeni zrakoplovi proizvode se u dvije tvornice u svijetu, pet zrakoplova mjesečno, dok će od iduće godine u planu proizvodnja šest zrakoplova na mjesečnoj bazi.

Istaknuto je kako A220 može povezati Hrvatsku s Europom, Afrikom, Bliskim istokom te istočnom obalom SAD-a.

Direktor airBaltic-a Martin Gauss rekao je kako je airBaltic najveći korisnik A220-100 u Europi, a A220-300 u svijetu. Trenutno raspolažu s 31 zrakoplovom tog tipa, a sljedeće godine pristiže im još osam zrakoplova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 17:39