TOKIO - Japanska kompanija SoftBank objavila je danas da će od veljače iduće godine započeti prodavati humanoidne robote za osobnu upotrebu, te tako proširiti poslovanje na sektor koji se smatra ključnim za rješavanje nedostatka radne snage u društvu čije stanovništvo ubrzano stari.
Roboti koji su predviđeni da služe kao dadilje, medicinske sestre, radnici hitne medicinske pomoći ili čak prijatelji za zabavu, koštat će 198.000 jena (1.900 dolara). Bit će sposobni također za učenje i izražavanje emocija, izjavio je Masayoshi Son, izvršni direktor Softbanka na konferenciji za novinare.
Prototip robota za osobnu upotrebu bit će predstavljen ovoga tjedna i posluživati kupce u trgovinama mobilnih telefona Softbanka u Japanu, dodao je. Elegantan robot po imenu Pepper pratio je Sona na konferenciji za novinare, razgovarajući s novinarima piskavim, dječačkim glasom.
"Ljudi opisuju druge kao robote jer nemaju emocije. Po prvi put u ljudskoj povijesti dajemo robotu srce, emocije", rekao je Son.
Robota je razvila francuska tvrtka Aldebaran, u kojoj SoftBank ima udjel od 2012., a proizvodit će ih tajvanska kompanija Hon Hai Precision Industry. Koristit će 'cloud computing' za razmjenu podataka, koji će moći razvijati njegove vlastite emocionalne sposobnosti.
Japansko stanovništvo jedno je od onih u svijetu koja najbrže stare, a vlada se nada da bi kompanije mogle nadoknaditi pad radne snage korištenjem robotike.
Nekoliko japanskih tehnoloških proizvođača usmjereno je na robotiku. Kompanija Panasonic i njezina podružnica za robotiku ActiveLink ovoga su tjedna predstavili robotska odijela i prsluke za pomoć pri teškim fizičkim poslovima poput nošenja teških tereta ili branja voća s drveća. Osobni ili kućni roboti, poput Asimo robota kojeg kompanija Honda Motor razvija već više od jednog desetljeća, smatraju se potencijalnim pružateljima skrbi za starije osobe.
Ukupno japansko tržište robotike vrijedilo je 2012. oko 860 milijardi jena (8,38 milijarde dolara), a predviđa se da će do 2020. vrijediti više nego trostruko, oko 2.850 milijardi jena, pokazuje prošlogodišnje izvješće ministarstva trgovine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....