Elon Musk ponovno namjerava kupiti Twitter za 44 milijarde dolara, čime je potaknuo novu raspravu o tome što milijarder planira učiniti, ako uistinu postane vlasnik, s jednom od najutjecajnijih društvenih mreža u svijetu.
Izvršni direktor Tesle i SpaceX-a u utorak je na društvenoj mreži napisao kako je kupnja Twittera prvi korak u "stvaranju X-a, aplikacije za sve". Iako Musk nije dao ikakvih detalja, tehnološki stručnjaci već su počeli spekulirati kako bi potencijalna "aplikacija za sve" mogla izgledati.
Musk inspiraciju za svoju ideju najvjerojatnije crpi iz najveće kineske platforme WeChat. Iako na prvi pogled ova aplikacija izgleda kao kineska inačica popularne aplikacije za razmjenu poruka WhatsApp, ona je ustvari mnogo više od toga. WeChat se koristi za razmjenu poruka, ali i za mobilno bankarstvo, online plaćanje, igranje igrica, objavljivanje videozapisa, kupovanje putem interneta, naručivanje taksija ili hrane i još mnogo drugih stvari. Riječ je o tzv. "superaplikaciji" koja je u vlasništvu kineskog tehnološkog diva Tencenta. WeChat je najveća super aplikacija u svijetu s više od milijardu aktivnih korisnika dnevno.
Izvršni direktor Tesle već je ranije rekao da želi transformirati Twitter u nešto nalik WeChatu.
"Ljudi praktički žive na WeChatu u Kini jer je koristan i od velike pomoći u svakodnevnom životu. Ako to uspijemo učiniti s Twitterom, postići ćemo veliki uspjeh", rekao je Musk na virtualnom sastanku sa zaposlenicima Twittera u lipnju.
Na pitanje zaposlenika kako bi Twitter mogao povećati svoju korisničku bazu, Musk je objasnio da bi aplikacija trebala "ponuditi više korisnosti" i osigurati da se "ljudi jako zabavljaju i informiraju", kao što to čine na WeChatu.
"Ne postoji ekvivalent WeChatu izvan Kine. I mislim da postoji realna prilika da se to ostvari", rekao je Musk, dodavši da želi dostići najmanje milijardu dnevnih korisnika Twittera u šest godina.
WeChat je lansiran u siječnju 2011., s ciljem objedinjavanja cijelog niza značajki koje nude popularne društvene mreže. Ljudi u Kini koriste WeChat u gotovo svakom aspektu svog svakodnevnog života - od dijeljenja novinskih članaka, plaćanja hrane u restoranu, igranju igrica ili objavljivanju fotografija i videozapisa. Jedna inovativna značajka WeChat Shake omogućuje strancima u Kini da pronađu svoje sunarodnjake ili se lakše povežu s lokalnim mještanima. Funkcionira tako da korisnik maše svojim telefonom naprijed-nazad, dok aplikacija ne pronađe druge ljude u blizini koji čine to isto.
Prvi pravi uspjeh WeChat je doživio 2014., kad je osmišljen lukav marketinški trik koji je omogućio ljudima slanje virtualnih verzija crvenih kuverti s gotovinom, koje se tradicionalno daruju za kinesku Novu godinu. Osam milijuna korisnika izradilo je i podijelilo 40 milijuna crvenih kuverti tijekom praznika.
"Pravi cilj ove kampanje bio je natjerati korisnike WeChata da povežu svoje aplikacije sa svojim bankovnim karticama i tako omoguće Tencentu da naplaćuju korisnicima WeChat u budućnosti", navode istraživači u studiji "Strategija mikro inovacija: slučaj WeChat" objavljenoj 2016. godine.
Jedna od glavnih značajki WeChata je WeChat Pay. Pomoću ove značajke korisnici mogu skenirati crtični kod u trgovini kako bi putem svog mobitela platili uslugu ili proizvod, a također mogu slati novac prijateljima. WeChat Pay se može koristiti i za kupnju putem interneta.
Musk, međutim, nikad nije precizirao kako bi aplikacija X funkcionirala. Vjerojatno bi dotakla svaki aspekt digitalnog života, pretpostavljaju stručnjaci, te uključivala slične značajke kao i WeChat poput slanja poruka, video i audiopoziva, dijeljenja vijesti, streaming sadržaja, igranja videoigara, objavljivanja fotografija i videozapisa, komunikaciju, plaćanje hrane u restoranima, rezervaciju ulaznica i naručivanje taksija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....