GLAS NARODA

Velika europska metropola zabranjuje električne romobile: ‘Glasao sam protiv jer je u gradu nered‘

Gradovi širom svijeta pooštravaju propise o električnim romobilima, ograničavajući broj operatera, brzinu i mjesta za parkiranje

Ilustracija

 Tom Dubravec/Cropix

Ogromna većina Parižana izglasala je u nedjelju zabranu električnih romobila na ulicama francuske prijestolnice, na neobvezujućem referendumu za koji su gradske vlasti rekle da će ga slijediti.

Za zabranu je glasalo između 85,77 posto i 91,77 posto građana u 20 pariških okruga koji su objavili rezultate, prema internetskoj stranici Grada Pariza. Glasanje je najavljeno kao rijetko "javno savjetovanje", a izazvalo je duge redove pred glasačkim kutijama u gradu.

"Glasao sam protiv jer je u Parizu nered", rekao je željeznički radnik Ibrahim Beutchoutak (47) za Reuters TV.

"Način na koji je organizirano, opasnost koju stvaraju u Parizu, vizualno zagađenje, sve to nije dobro", kazao je.

Gradovi širom svijeta pooštravaju propise o električnim romobilima, ograničavajući broj operatera, brzinu i mjesta za parkiranje.

Godine 2021. u Francuskoj su u nesrećama uzrokovanim romobilima poginule 24 osobe, uključujući jednu u Parizu. Prošle je godine u tom gradu zabilježeno 459 nesreća s tim i sličnim vozilima, uključujući tri nesreće sa smrtnim ishodom.

"U svojem radu vidimo mnogo prometnih nesreća uzrokovanih romobilima, tako da stvarno vidimo negativne učinke", rekla je 38-godišnja liječnica Audrey Cordier za Reuters nakon što je glasala protiv.

Električni romobili kojima se pristupa putem aplikacija za pametne telefone u Parizu se koriste od 2018., ali nakon pritužbi o njihovom anarhičnom korištenju, Pariz je 2020. smanjio broj operatera na tri.

Grad im je dao trogodišnji ugovor, zahtijevao da se brzina ograniči na 20 km/h i odredio područja za parkiranje. Sadašnji ugovori vrijede do rujna.

Operateri su ponudili dodatne propise, uključujući provjeru da su korisnici stariji od 18 godina, stavljanje registarskih pločica kako bi policija mogla identificirati prometne prekršitelje i ograničenje na jednog putnika.

U nedjelju su se operateri poput Tiera i Limea angažirali kako bi potaknuli korisnike da glasaju protiv zabrane.

Neki glasači rekli su da bi radije imali strože propise nego potpunu zabranu.

"Glasao sam za jer sam protiv prilično binarnog izbora koji smo dobili na ovom referendumu. Ne želim da vozači romobila rade što hoće na pločnicima, ali njihova zabrana nije prioritet", rekao je 35-godišnji Pierre Waeckerle.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:52