Otok Reunion u Indijskom oceanu blizu Madagaskara, koji pripada Francuskoj, bio je poznat tek surferima dok na njegovoj obali nisu pronađeni dijelovi zrakoplova koji bi mogli pripadati misteriozno nestalom zrakoplovu Malaysia Airlinesa MH370.
No, potraga je naprasno morala biti prekinuta zbog jedne druge znamenitosti Reuniona - erupcije vulkana.
Vulkan Piton de la Fournaise ('Vrh peći') jedan je od najaktivnijih vulkana na svijetu i uvršten je na listu svjetske baštine UNESCO-a.
Erupcija vulkana trajala je tri dana, zbog čega je bila naložena evakuacija, te je prestala u nedelju.
Video
Istražitelji se sastaju u Parizu prije početka vještačenja
PARIZ - Pet dana nakon otkrića dijela krila Boeinga 777 na francuskom otoku La Reunionu, sudac, predstavnici policije i zrakoplovni stručnjaci iz Francuske i Malezije sastaju se u ponedjeljak u Parizu kako bi se dogovorili o suradnji u istrazi o nestanku zrakoplova na letu MH370.
Vještačenje tog rubnog dijela krila koji je u subotu dopremljen u Francusku počet će u srijedu u vojnom laboratoriju u predgrađu Toulousea, na jugozapadu Francuske.
Na temelju rezultata znat će se je li riječ o dijelu Boeinga 777 kompanije Malaysia Airlinesa koji je 8. ožujka 2014. zagonetno nestao s 239 putnika i članova posade.
Trag tome zrakoplovu koji je iz Kuala Lumpura letio u Peking izgubio se iznad Indijskog oceana pošto je iz još nepoznata razloga skrenuo s planirane rute.
U očekivanju početka tehničkog vještačenja, malezijsko izaslanstvo sastat će se iza zatvorenih vrata s jednim od troje francuskih sudaca koji vode ovaj slučaj. Uz njega će biti i istražitelji iz policije i Ureda za istrage i analize (BEA).
Razgovarat će o podacima dobivenim analizom zakrilca i dijelova putne torbe u laboratoriju u okolici Pariza. Usto će se dogovoriti o načinu pravosudne suradnje. Slučaj je na francuskom sudu budući da su četiri žrtve francuski državljani.
Zasad je jedino sigurno da je dio krila doista s Boeinga 777. "Francuske vlasti su to utvrdile zajedno s proizvođačem Boeinga, američkom agencijom za sigurnost prometa (NTSB) i s malezijskim stručnjacima", potvrdilo je malezijsko ministarstvo prometa.
No puno će teže biti utvrditi razloge nesreće, smatraju stručnjaci.
"Ne treba očekivati čuda od ovog vještačenja", rekao je bivši direktor BEA-e Jean-Paul Troadec. Da bismo dobili nekakve zaključke "pronađeni komad bi morao biti presudan za nesreću, a izgledi za to su jako slabi", ocijenio je Pierre Bascary, bivši direktor za ispitivanja u Glavnoj upravi za oružje (DGA).
"S ova dva četvorna metra zrakoplova ne možemo biti sigurni", dodao je.
Osim tog zakrilca, na La Reunionu su u nedjelju pronađena i vrata zrakoplova.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....