PROBLEMI NA SJEVERU

Razotkriven misterij zašto se konvoj nije pomaknuo tri dana, Rusima se dogodilo ono čega su se najviše bojali

‘Rusi nemaju dovoljno rezervnih guma i njihova vozila na kotače morat će se kretati isključivo cestama‘, rekao je američki stručnjak

Kolona ruskih vozila fotografirana 28. veljače sjeverno od Kijeva

 Satellite image Š2022 Maxar Technologies/AFP

Trent Telenko, bivši djelatnik Agencije za upravljanje ugovorima u sektoru obrane Sjedinjenih Američkih Država, na svom je Twitteru profilu ukazao na probleme koji su nastupili kada su se ruska borbena vozila susrela s rasputicom - proljetnjim otopljavanjem koje sredinom ožujka ukrajinsko tlo pretvori u kaljužu.

Telenko je te logističke probleme objasnio pomoću fotografije ruskog vozila opremljenog sustavom za protuzračnu obranu Pancir S1 koje je upalo u blato. U svojim se objavama dotaknuo i, kako je rekao, "impliciranih loših ruskih praksi servisiranja vojnih kamiona".

Telenko je rekao da je jedan od njegovih prvih zadataka koje je odradio za spomenutu agenciju bila kontrola kvalitete srednje velikih taktičkih vozila koje je jedan dobavljač isporučivao Ministarstvu obrane SAD-a te da se takva vozila, poput spomenutog ruskog koje je zapelo u kaljuži u Ukrajini, svakog mjeseca moraju prevrnuti te preventivno servisirati i potom premjestiti na drugu lokaciju. Istaknuo je da se posebno treba voditi računa o sustavu za napuhavanje guma i prilagođavanje pritiska u gumama.

- Vozila se moraju premjestiti jer gume stare kada su izložene direktnom sunčevoj svjetlosti - rekao je Telenko te dodao da se pražnjenjem i ponovnim punjenjem sustava za napuhavanje i prilagođavanje pritiska održava fleksibilnost bočnih stijenki guma.

- Kada vojni kamioni mjesecima negdje stoje, bočne stijenke istrunu i postanu krhke. Ako to vozilo potom prevali značajniji broj kilometara, gume će puknuti - rekao je Telenko.

Telenko je potom ukazao na to da je stražnja desna guma na jednom vozilu s Pancirom raspala kada su ga Ukrajinci pokušali izvući iz blata i premjestiti.

- To vozilo nitko nije maknuo i servisirao godinu dana - ustvrdio je Telenko.

Telenko drži da bi se Rusi zbog spomenutog mogli naći u velikim problemima.

- Ako je ruska vojska bila previše korumpirana da premjesti i servisira vozila s Pancirima, tada su sigurno bili prekorumpirani da premjeste i servisiraju kamione i oklopna borbena vozila koja se sada nalaze u Ukrajini. Rusi ne smiju riskirati i s njima prometovati mimo cesta, pogotovo ne za vrijeme rasputice - rekao je Telenko.

Telenko je potom pokazao da su Rusi evidentno svjesni problema koji dolaze s rasputicom.

- Pogledajte ovih više od 60 kamiona koji su parkirani na uzvišenom putu. Ne žele da im ta vozila zapnu u kaljuži kao ono s Pancirom - rekao je Telenko.

Telenko smatra da Rusi nemaju dovoljno rezervnih guma na raspolaganju te da će se njihova vozila na kotače morati koristiti isključivo cestama, kao što je to bio slučaj u Sovjetsko-finskom ratu.

Telenko drži da ruske kolone vojnih vozila zbog rasputice neće moći biti šire od tri vozila.

image

Kolona ruskih vozila fotografirana 28. veljače sjeverno od Kijeva

Satellite image Š2022 Maxar Technologies/AFP

- Kada Ukrajinci blokiraju ceste pomoću vozila koje unište protutenkovskim navođenim projektilima, kolone će moći napadati s obje strane kao što su to radili Finci - rekao je Telenko.

- Krim je pustinja, a južni dio Ukrajine, obalni dio, znatno suši. Zato tamo nemaju tih problema. Drugdje će tijekom idućih četiri do šest tjedana imati velikih problema - zaključio je Telenko.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 18:52