OTVARA SE 2029.

Projekt od sedam milijardi eura: Gradi se najduži cestovno-željeznički tunel ispod mora

Fehmarn Belt Fixed Link bit će dugačak 18 kilometara i spuštat će se do 40 metara ispod Baltičkog mora

Pripreme za gradnju tunela Fehmarn Belt Fixed Link

 Gregor Fischer/DPA/dpa Picture-Alliance via AFP

Počela je izgradnja najdužeg podvodnog cestovno-željezničkog tunela na svijetu, koji će povezivati Dansku i Njemačku. Tunel punog imena Fehmarn Belt Fixed Link bit će dugačak 18 kilometara i spuštat će se do 40 metara ispod Baltičkog mora. Iako Fehmarn Belt neće biti najduži podvodni tunel na svijetu (najduži je tunel ispod La Manchea dug 50 kilometara), bit će najduži "potopljeni" tunel.

Za razliku od tunela ispod La Manchea koji je napravljen korištenjem strojeva za bušenje, Fehmarnbwelt će se graditi uranjanjem unaprijed izgrađenih dijelova. Izgradnja tunela Fehmarn Belt počela je nakon što je dovršena privremena luka na danskoj strani. U njoj će se nalaziti tvornica koja bi trebala izgraditi 89 masivnih betonskih dijelova koji će činiti tunel. Očekuje se da će prva od ukupno šest proizvodnih linija biti spremna krajem ove ili početkom sljedeće godine. Do početka 2024. godine prvi element tunela trebao bi biti uronjen. Na projektu izgradnje radi oko 2500 ljudi, koji se trenutačno suočavaju s problemima opskrbnog lanca.

"Lanac opskrbe trenutačno je izazov jer su cijene čelika i ostalih sirovina porasle. Dobivamo materijale koji su nam potrebni, ali je situacija teška", rekao je za CNN Henrik Vincentsen, izvršni direktor Femern A/S, državne danske tvrtke zadužene za projekt. Podvodni tunel će se izgraditi preko Fehmarn Belta, tjesnaca između njemačkog otoka Fehmarn i danskog otoka Lolland. Osmišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rødbyja i Puttgardena, koja svake godine prevozi milijune putnika.

Putovanje koje sad trajektom traje 45 minuta vlakom će trajati samo sedam minuta, a automobilom 10 minuta. Tunel Fehmarn Belt bit će najduži kombinirani cestovno-željeznički tunel na svijetu. Sastojat će se od dvije dvotračne autoceste i dvije elektrificirane željezničke pruge. Danas putovanje vlakom od Kopenhagena do Hamburga traje oko četiri i pol sata. Kad projekt bude završen, trajat će dva i pol sata.

"Danas mnogo ljudi leti između ta dva grada, ali u budućnosti će biti bolje da idu samo vlakom", izjavio je Jens Ole Kaslund, tehnički direktor u Femern A/S. Tunel Fehmarn Belt jedan je od trenutačno najvećih infrastrukturnih projekata u Europi, s proračunom za gradnju većim od sedam milijardi eura. Trebao bi biti otvoren 2029.

"Tunel Fehmarn Belt stvorit će strateški koridor između Skandinavije i središnje Europe. Unaprijeđeni željeznički prijenos znači premještanje više tereta s ceste na željeznicu, podržavajući klimatski prihvatljiva sredstva prijevoza", rekao je za CNN Michael Svane iz Danske industrijske konfederacije, koji je uvjeren da će tunel biti koristan i za brojna poduzeća izvan Danske.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 07:09