OSAKAĆENA INDUSTRIJA

Proizvodnja automobila u Rusiji je povećana, ali postoji jedan veliki problem...

Zbog sankcija su zapadni proizvođači automobila obustavili izvoz u Rusiju koja sad ima problemima u nabavi rezervnih dijelova

Lade u autosalonu u Rusiji; ilustracija

 Yuri Kadobnov/Afp/Profimedia/Yuri Kadobnov/afp/profimedia

Sankcije su rusku autoindustriju osakatile. Zbog nedostatka zapadnih marki, proizvodnja automobila u Rusiji je povećana, ali većina novih ruskih Lada dolazi u trgovine bez rezervnih dijelova. Statistika je neumoljiva: čak sedamdeset posto novih modela Lada koje se nalaze u auto salonima, sadrže neku grešku i nisu u potpuno voznom stanju, a ako jesu, na tržištu nema rezervnih dijelova, upozorila je Ruska udruga trgovaca automobilima (ROAD).

Eklatantan primjer problema s novim Ladama desio se prošlog mjeseca, kada najnoviji model namijenjen Hermanu Oskaroviču Grefu, predsjedniku Sberbanka i važnom pripadniku ruske elite, nije upalio na javnoj prezentaciji Lade Aure na gospodarskom forumu u Sankt Peterburgu.

O teškoćama je javno progovorio Aleksej Podskekoldin, predsjednik ROAD-a, koji je rekao da, koliko on zna, problema ima sa 70 posto novih modela: "Oni su u salonima, ali se ne mogu takvi prodavati", kazao je Podskekoldin i objasnio da nedostatak rezervnih dijelova najviše utječe na GLONASS navigacijske sustave, gumbe za pokretanje i kontrolnu ploču.

"AvtoVAZ je tvrtka koju treba moralno podržati. To je naša perjanica, ali ima puno problema i vrijedi o njima iskreno progovoriti. "Nažalost, većina automobila u objektu ne može se prodati", rekao je Podskekoldin.

Zastupstva čekaju da AvtoVAZ isporuči dijelove koji nedostaju i zatim ih ugrađuju, što je proces koji traje nekoliko mjeseci. Ali proizvodnja i uvoz dijelova ozbiljno su otežani sankcijama nametnutim Rusiji zbog invazije na Ukrajinu, a uslijed nedostatka rezervnih dijelova radnici Ladine tvornice morali su biti poslani na prisilni odmor. Dodatni problem je jer su zbog ratnih sankcija gotovo svi zapadni proizvođači automobila obustavili izvoz u Rusiju koja je suočena s ogromnim problemima u nabavi rezervnih dijelova. Sankcijama se nedavno pridružio i dosad najveći izvoznik, japanska Toyota, koja Rusiji odbija prodavati rabljena vozila.

Rusija razmatra odštetne tužbe protiv zapadnih proizvođača, ali u međuvremenu raste uvoz starog otpada. Jedan od načina da se izađe u susret potražnji je i metoda izbjegavanja sankcija, kojom se dovoze olupine, uglavnom iz Armenije, ali i iz drugih postsovjetskih država, koje se nekako daju renovirati, kao što to rade na Kubi sa starim američkim modelima. Osim toga, ruski trgovci nude nova ili malo korištena kineska vozila kao alternativu. Najpopularniji je brend Omoda, koji već ima više od stotinu prodajnih mjesta diljem zemlje, ali popularni su i Exeed i Chery.

Inače, cijena nove generacije Lada kreće se od 1,2 milijuna rubalja što je oko 18.700 eura. AvtoVAZ kupcima na čekanju poručuje da će poteškoće uskoro prestati i neće biti problema s isporukom gotovih vozila. U ožujku je u Togliattiju poznatom kao "ruski Detroit"pokrenuta serijska proizvodnja poboljšane Lade Vesta. Prema proizvođaču, osnovni Comfort paket će nuditi šire usluge, ali one nisu bile detaljizirane. Zna se samo da ima prednju i stražnju LED optiku, dva zračna jastuka, ABS sustav, upravljač s podešavanjem visine i udaljenosti, električne podizače prozora i klimu. Jedini problem je to što nije sigurno da će auto moći voziti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 23:42