'VULKANSKI' OBLAK

Prizemljili 50 tisuća putnika zbog pogreške u prognozi!?

Zagreb, 190410.Danas u 8:30h ponovo je, zbog vulkanskog oblaka prasine nastalog u erupciji vulkana na Islandu, zatvorena zracna luka Zagreb. Svi letovi su otkazani, zrakoplovi su na pisti, a putnici cekaju razvoj situacije.Foto: Dragan Matic / Cropix
 Dragan Matic / CROPIX

LONDON - Kaos u britanskom zračnom prometu koji je u ponedjeljak zahvatio tisuće putnika zasnovan je u pogrešnoj prognozi kretanja pepelnog oblaka te količine opasnih čestica.

Gotovo sve zračne luke u jugoistočnoj Britaniji bile su zatvorene na više od deset sati nakon što Nacionalni hidrometeorološki zavod upozorio na opasnu razinu 'crnog' pepela. No, kada su prognostičari uzeli nova očitanja te poslali zrakoplov da izvidi, otkrili su kako je njihov procjena bila pogrešna - nije postojao pepeo.

Međutim, kada je pogreška otkrivena zračna luka Heathrow već je otkazala 169 letova dok je Gatwick isto učinio s više od 200. Procjenjuje se kako je više od 50 tisuća putnika oštećeno pogrešnom analizom.

- Prekid zračnog prometa bila je pretjerana reakcija na minimalni rizik. Vrlo sam zabrinut što odluke o zatvaranju i otvaranju zračne luke donosimo na osnovi teoretskog modela. Nije bilo nikakvih dokaza da je pepeo bio na nebu nad Londonom - izjavio je Willie Walsh, direktor British Airwaysa.

S njime se složio i Michael O'Leary, izvršni direktor u Ryanairu.

- Malo je suludo da se planovi leta milijuna putnika ometaju na dnevnoj bazi informacijama dobivenim preko zastarjelog, neprimjerenog te virtualnog računalnog modela. Mislim da je vrijeme da s time prekinemo - objasnio je O'Leary.

Sinoć su zračne vlasti u Veliko Britaniji dopustile zračnim kompanijama da lete kroz dvostruko veću količinu pepela, no za dogovoreni maksimalni iznos minuta. Kako bi imali potpuno dopuštenje za prelet nad područjem zahvaćenim pepelskim oblakom, kompanije od svojih dobavljača motora i zrakoplova trebaju dobiti potvrdu da će mehanika izdržati zadaću.

Među prvima je Flybe dobio dozvolu.

- Apliciranjem novih pravila u posljednja 48 sata svega tri posto ili 21 let je bio otkazan - izjavio je izvršni direktor Flybea, Jim French.

Prema procjenama stručnjaka nova koncentracija pepela u zraku uz koju je dopušteno letjeti može se usporediti s dva zrna pijeska u kadi punoj vode.

Prekid prometa u ponedjeljak najviše je zapravo pogodio putnike koji se žale kako zračne kompanije nisu unaprijed obavijestile putnike. Ovako su putnici zatrpali zračne luke očekujući početak letenja svakog trena.

- Mislili smo kako su problemi s pepelom već trebali nestati. Trudimo se biti pozitivni, no vrlo je frustrirajuće. Djeci je dosadno i umorna su - izjavila je Casey Morgan čiji je u zračnoj luci Cardiff kasnio više od šest sati. Kretala je sa suprugom i troje male djece na godišnji odmor u Španjolsku.

Skidanje zabrane za sve letove na Heathrow i Gatwick pristiglo je u ponedjeljak oko 11 sati, gotovo deset sati nakon početka zabrane.

Hidrometeorološki zavod braio se izjavama kako su podaci s računalnog modela bili potvrđeni satelitskim snimkama, promatranjem, laserskim mjerenjem prašine u atmosferi te dodatnim dokazima s testnih letova. Navode i kako je pepeo bio prisutan nad cijelim područjem jugoistočne Britanije, no ne u toj količini da prizemlji zrakoplove.

- Odluku o zabrani letova donio je Ured za civilno zrakoplovstvo - zaključio je glasnogovornig Hidrometeorološkog zavoda Britanije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 03:04