NEVIĐENA SRAMOTA

Platili vlakove 258 milijuna eura pa ustanovili ‘mali‘ problem: ‘Zbog ovog moraju letjeti glave!‘

Španjolska željeznička tvrtka Renfe je naručila 31 prigradski vlak, no sreća je da još nisu proizvedeni jer ne mogu proči kroz tunele

Ilustracija

 Doležal Michal/Čtk/Profimedia/Doležal Michal/Čtk/Profimedia

Urnebesna vijest stiže s Pirinejskog poluotoka. Naime, Španjolska je potrošila čak 258 milijuna eura na vlakove koji su preveliki da prođu kroz tunele njezine željezničke mreže. Otkako su lokalne novine El Comercio razotkrile pogrešku krajem prošlog mjeseca, dvije su visokorangirane osobe otpuštene.

Španjolska željeznička tvrtka Renfe je 2020. godine naručila 31 prigradski vlak. Oni su trebali zamijeniti zastarjeli vozni park u slabo povezanim sjevernim autonomnim regijama Asturije i Cantabrije.

Izvorno planirano za kraj 2024. godine, prijeko potrebno planiranje projekta sada će vjerojatno biti odgođeno barem do 2026. godine. Također, pokazalo se da je proizvođač, baskijski CAF, upozorio na pogrešku još u ožujku 2021. godine.

Predsjednik regije Cantabria Miguel Ángel Revilla nazvao je to "neopisivom greškom" dodajući da zbog toga "moraju letjeti glave", kako su prenijele regionalne novine El Diario Montañés, prenosi Euronews.

Tko je kriv?

Više je aktera uključeno u ovaj fijasko, uključujući španjolskog nacionalnog željezničkog operatera Renfe, upravitelja željezničke infrastrukture Adifa, proizvođača CAF i Državnu agenciju za sigurnost željeznica (AESF).

Nakon što je CAF-u dodijelio ugovor o proizvodnji, Renfe je tvrdio da su osigurali mjerenja na temelju specifikacija infrastrukture koje je dostavio Adif. CAF je, pak, naknadno upozorio da te specifikacije možda i nisu točne.

Izgrađena u 19. stoljeću, regionalna željeznička mreža prolazi kroz planinski krajolik, a uključuje različite veličine tunela pri čijoj se izgradnji izvođači nisu pridržavali standardiziranih modernih dimenzija.

Do sada su smijenjena dva visoka dužnosnika - jedan od direktora Renfea te Adifov šef inspekcije i pružne tehnologije.

Španjolska ministrica prometa Raquel Sanchez kaže kako je tek nedavno upoznata s problemom te je pokrenula internu reviziju o tome tko je znao za problem i zašto njegovo rješavanje nije pokrenuto ranije.

Španjolski glavni tajnik za infrastrukturu, Xavier Flores, priznao je da je bio svjestan problema još prije nekoliko mjeseci.

Srećom, kako su vlakovi još uvijek u fazi projektiranja, nisu proizvedeni.

Nije prvi put

Iako ta činjenica minimalizira trošak goleme pogreške, cijeli dugotrajni proces morat će biti ponovljen, što će značajno odgoditi izgradnju vlakova.

Nakon ovoga bit će proizvedeni pomoću dimenzija vlaka koji već vozi željezničkom mrežom kako bi se usporedbom osiguralo da mogu proći kroz sve tunele. Adif će također nadopuniti svoje infrastrukturne podatke kako bi osigurali da se ovakva pogreška više ne dogodi.

Ovo nije prvi primjer ovakvog debakla. Godine 2014. francuski željeznički operater SNCF naručio je 2000 regionalnih vlakova, za koje se ispostavilo da su preširoki za infrastrukturne platforme.

Do pogreške je također došlo zbog podataka upravitelja infrastrukturom, koji nisu uračunali starije strukture mreže.

No, u ovom slučaju, vlakovi su već bili izrađeni pa je perone trebalo ponovno graditi i prilagoditi - uz velike troškove.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 20:23