NOVI DETALJI NESREĆE

PILOT SJEKIROM RAZVALJIVAO VRATA KOKPITA 'Putnici nisu bili svjesni što se događa'

 AFP

Pilot Patrick Sondenheimer, kapetan Germanwingsova zrakoplova koji je srušen u Alpama, pokušao je probiti vrata kokpita koristeći sjekiru, javlja njemački Bild.

Nakon što ga je 28-godišnji kopilot Andreas Lubitz zaključao izvan kokpita, Sondenheimer je učinio baš sve kako bi uvjerio kolegu da otključa vrata.

Snimka pronađena u crnoj kutiji pokazala je kako je Sondenheimer neprestano kucao na vrata kokpita nadajući se da će uspjeti zaustaviti smrtonosan pad zrakoplova.

Kada je i posljednja opcija zakazala, kapetan aviona Airbus A320, osuđenog na nesreću, pokušao je ući u kokpit razbijajući vrata sjekirom koja se nalazila u avionu kao dio sigurnosne opreme.

Glasnogovornik Germanwingsa potvrdio je da postoji sjekira u zrakoplovu te je riječ o standardnom dijelu sigurnosne opreme svakog A320.

Zadnja otkrića u istrazi opisuju stravične posljednje trenutke leta 4u9525 iz Barcelone za Düsseldorf. Podaci izvađeni iz crne kutije jasno upućuju da je Lubitz namjerno srušio zrakoplov u planine.

- Namjera je bila uništiti avion. Smrt je bila gotovo instantna. Zrakoplov je udario u planinu pri brzini od 700 kilometara na sat. Ne mislim da su putnici shvaćali što se događa sve do posljednjih trenutaka. Vrištanje putnika čuje se tek neposredno prije pada - izjavio je tužitelj iz Marseillea Brice Robin.

Dodaje i kako je Lubitz na početku leta imao pristojne i normalne odgovore tijekom komunikacije, no postao je držak i odrješit u sredini leta kada je kapetan počeo planiranje rute za slijetanje.

- Čujemo pilota kako moli kopilota da na kratko preuzme kontrole te se čuju zvukovi odguravanja stolca te zatvaranje vrata stoga pretpostavljamo da je pilot otišao na WC.

Nakon toga je pilot napustio kokpit i ostao zaključan izvan.

- Kada je ostao sam kopilot je iskoristio sustav za kontroliranje leta te ga podesio na spuštanje. Na toj visini to se može dogoditi isključivo svojevoljno - pojašnjava Robin.

Lubitz je odbio otvoriti vrata i iako se spremao na smrt njegovo je disanje bilo uravnoteženo. Inače, ojačana vrata nalaze se u zrakoplovima zahvaljujući međunarodnom sigurnosnom standardu.

- Prije pada čujemo alarme koji upozoravaju na prenizak let te udaranje po vratima. Tik prije konačnog pada na snimci je zabilježen snažan udar. Vjerujemo da je zrakoplov udario u nešto prije nego je pao. Nikakav signal za opasnost ili Mayday nije odaslan - zaključio je Robin.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 07:28