JOŠ JEDNA KATASTROFA

Panika usred leta, novom Boeingu MAX 737 otpao dio trupa: ‘Tamo je sjedio dječak, majka ga je držala da ne odleti!

Zrakoplovi tipa Max bili su prizemljeni 2019. na godinu i pol nakon dva pada pod sličnim okolnostima, pri čemu je poginulo 347 osoba

Dramatične scene iz Boeinga 737 MAX 9 Alaska Airlinesa

 Screenshot/X

Alaska Airlines privremeno će prizemljiti flotu od 65 zrakoplova Boeing 737 MAX 9 nakon što je avion pun putnika morao hitno sletjeti u petak nakon što je eksplodirao panel u kabini, rekao je izvršni direktor Ben Minicucci.

Zrakoplov se vratio nekoliko minuta nakon što je krenuo na let za Kaliforniju nakon što je u petak otpao vanjski dio, uključujući prozor. Kako javlja BBC, doslovno je ostao bez dijela trupa.

Minicucci je priopćio da će zrakoplov biti vraćen u promet tek nakon održavanja i sigurnosnih inspekcija, a očekuje da će one biti dovršene u "idućih nekoliko dana". Taj je potez opisao kao mjeru opreza.

Zrakoplovna kompanija je objavila da će privremeno prizemljiti svih 65 svojih zrakoplova 737 MAX 9 radi provođenja inspekcija, no američko regulatorno tijelo naknadno je naredilo prizemljenjeviše zrakoplova Boeing 737 Max 9. Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) priopćila je da će inspekcije utjecati na 171 zrakoplov.

Let 1282 Alaska Airlinesa, koji je poletio iz Portlanda u Ontariju za Kaliforniju, imao je incident ubrzo nakon polijetanja u 17:06 po pacifičkom vremenu i sigurno sletio natrag u Portland u 17:26 sa 171 putnikom i šest članova posade, pokazuju podaci zrakoplovne kompanije i web stranice Flightradar24.

Istražuje se incident pada tlaka

Čini se da fotografije zrakoplova pokazuju da se panel koji se može koristiti kao stražnji izlaz u kabini odvojio od zrakoplova, rekli su Flightradar24 i sigurnosni analitičari. Na društvenim mrežama pojavile su se fotografije na kojima na zrakoplovu nedostaju prozor i dio bočne stijenke. Bile su spuštene maske za kisik.

"Iako se ovo događa rijetko, naša posada bila je obučena i pripremljena za sigurno upravljanje situacijom", objavila je Alaska Airlines.

Nacionalni odbor za sigurnost prometa rekao je da istražuje incident pada tlaka. Savezna uprava za zrakoplovstvo objavila je da je posada prijavila problem s tlakom i da će to istražiti.

Novi MAX 9 isporučen je Alaska Airlinesu krajem listopada, a certificiran je početkom studenog, prema podacima FAA-e.

"Svjesni smo incidenta s leta 1282 Alaska Airlinesa", rekli su iz Boeinga. "Radimo na prikupljanju više informacija i u kontaktu smo sa zračnim prijevoznikom. Boeingov tehnički tim spreman je podržati istragu", dodali su.

MAX 9 ima vrata stražnje kabine iza krila koja se mogu aktivirati u zbijenim konfiguracijama sjedala kako bi se zadovoljili zahtjevi evakuacije, rekao je Flightradar24.

No, ta vrata su trajno "blokirana", odnosno deaktivirana na zrakoplovima Alaska Airlinesa.

Zastrašujuća svjedočanstva putnika

Ta vrata potječu od ranijeg modela - 737-900ER. Nekoliko operatera tog modela koji ne treba dodatna sjedala odlučilo se blokirati vrata prije isporuke, smanjujući težinu i čineći kabinu fleksibilnijom. Boeing i Alaska Airlines nisu odmah odgovorili na zahtjev da se oglase o vratima.

"Začuo se jako glasan prasak iz smjera stražnjeg dijela aviona i buke i sve su maske za zrak pale", rekao je Evan Smith, jedan od 171 putnika u zrakoplovu. "Rekli su da je u tom redu bio dječak kojemu je majica isisana iz aviona, a majka ga je držala da i on ne ode s njom".

Diego Murillo rekao je da je rupa "široka poput hladnjaka". Putnica Elizabeth Lee je dodala: "Dio zrakoplova je nedostajao, a vjetar je bio izuzetno glasan. Ali svi su bili na svojim sjedalima i imali su pojas".

Jessica Montoia opisala je let kao "put iz pakla" dodajući da je vjetar jednom čovjeku izbio telefon iz ruke.

Povijest katastrofalnih nesreća

Prošlog mjeseca FAA je također reagirala u vezi obitelji MAX i pozvala zrakoplovne kompanije da pregledaju modele Max zbog mogućih labavih vijaka u sustavima upravljanja kormilom.

Boeing 737 MAX opisan je kao "najprovjereniji zrakoplov u povijesti" nakon niza sigurnosnih problema.

Zrakoplovi obitelji Max bili su prizemljeni u ožujku 2019. na godinu i pol dana nakon što su se dva MAXA srušila pod sličnim okolnostima pri čemu su poginuli svi putnici i članovi posade u oba zrakoplova. Poginulo je ukupno 347 osoba.

Stručnjak za zrakoplovstvo John Strickland rekao je da se incident Alaska Airlinesa uvelike razlikuje od tih nesreća, dodajući da je 737 MAX otkako je vraćen u promet imao "golemu sigurnosnu evidenciju".

"Iako imamo malo dokaza zašto je ovaj dio trupa otpao, to nema nikakve veze s prizemljenjem zrakoplova na 18 mjeseci", rekao je Strickland za BBC News. "No, prirodno je da Alaska Airlines ima oprezan pristup prizemljenjem svoje flote".

Nedavno je Boeing objavio da će povećati tempo isporuka tipa 737 MAX nakon što je riješio problem u dopreme koja je zahtijevala dugotrajne inspekcije novih zrakoplova i njihovog inventara, izvijestila je novinska agencija Reuters.

Oko 1300 zrakoplova tipa 737 MAX isporučeno je kupcima, pokazuju podaci Boeinga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 00:25