ANALIZA

Pad ukrajinskog aviona punog srpskog streljiva u Grčkoj razotkrio dvostruku politiku Beograda prema Moskvi?

Avion je poletio iz južne Srbije, s niškog aerodroma, a cilj mu je bio Aman, glavni grad Jordana

Ostaci Antonova koji se srušio u Grčkoj

 Sakis Mitrolidis/Afp

Ukrajinski teretni zrakoplov tipa Antonov An-12, prepun srbijanskog oružja i eksplozivnih sredstava, srušio se u subotu navečer u Grčkoj, kod grada Kavale, na letu iz Srbije u Jordan. Poginulo je svih osam članova posade. Avion je poletio iz južne Srbije, s niškog aerodroma, a cilj mu je bio Aman, glavni grad Jordana.

Premda je srbijansko ministarstvo obrane promtpno požurilo demantirati nagađanja da su Ukrajinci za svoje ratne potrebe preko Jordana prevozili oružje koje je tajno kupljeno u Vučićevoj Srbiji, deklarativno velikoj saveznici Ruske Federacije i Vladimira Putina, priča do daljnjega ostaje vrlo mutna i s puno nerazjašnjenih aspekata, analizira Slobodna Dalmacija.

Ministar obrane Srbije Nebojša Stefanović priznao je da je ukrajinski Antonov prevozio srbijansko naoružanje, jer se to nije dalo baš zataškati. Kazao je da se radi o ‘osvjetljavajućim minobacačkim granatama i školskim minama". Čelnik grčke lokalne zajednice, Filipos Anastasiadis, odmah je priopćio da je avion prevozio ‘opasan materijal‘, najvjerojatnije streljivo, i da taj materijal na poprištu nesreće stvara jak plamen oštrog mirisa. Lokaciju je odmah osigurala grčka vojska da ne bude novih neželjenih žrtava. Avion je za dlaku promašio kuće i uništio je električne stupove, u okolnim selima nestalo je struje.

Srbijanski ministar obrane Stefanović izjavio je, međutim, kako krajnji cilj ukrajinskoga leta nije bio Jordan, nego Bangladeš. „Kupac tereta je bilo Ministarstvo obrane Bangladeša, kao dozvoljeni krajnji kupac, i let je imao rutu iz Niša s tehničkim slijetanjima u Amanu (Jordanu), Ahmadabadu i planiranim slijetanjem u Dhaki u Bangladešu kao krajnjoj destinaciji”, kazao je Stefanović.

Stefanovićeva obrazloženja o krajnjoj destinaciji leta u Bangladešu, međutim, zvuče jako nemušto i doimaju se kao kontrola štete naspram informacija iz grčke uprave za civilno zrakoplovstvo. Oni su priopćili da je spornim letom stradalog Antonova upravljao zračni prijevoznik sa sjedištem u ukrajinskome glavnom gradu Kijevu, Meridian LCC, jedan od prvih tamošnjih privatnih zračnih prijevoznika. Riječ je, inače, o dugogodišnjoj partnerskoj kompaniji NATO saveza, što je informacija koju bi u Beogradu sad vjerojatno najviše voljeli zataškati.

‘Meridian LCC blisko surađuje s UN-om i NATO-om na isporuci hitnih tereta, uključujući i vojne, kao i na isporukama tereta s dvojnom namjenom‘, stoji i na samoj službenoj web stranici ukrajinskog zračnog prijevoznika Meridian LCC.

Je li pad ukrajinskog Antonova, prepunog srpskog naoružanja i streljiva, neplanirano razotkrio dvostruku politiku službene Srbije i njihovu tajnu prodaju oružja ukrajinskoj državi, te tradicionalno sjedenje Aleksandra Vučića na dvije stolice, onoj moskovskoj i onoj bruxellesko-washingtonskoj?

Prilično je teško povjerovati da bi partnerska tvrtka NATO pakta, kojom se upravlja iz Kijeva, u jeku ukrajinskoga rata prevozila srbijansko oružje i streljivo za potrebe trenutno prilično mirnog Bangladeša. Lako je moguće da je i ta južnoazijska zemlja također bila samo prolazna destinacija ubojitog tereta na putu prema Ukrajini: Bangladeš je, valja znati, država članica britanskog Commonwealtha, zajednice koja okuplja nekadašnje članice Britanskoga Carstva, zaključuje Slobodna Dalmacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 10:55